סגור
מושב אחרון ב מטוס
מושב במטוס. הטיסה הארוכה גרמה לקריש דם (צילום: Flight Report)

בלעדי
אירוע מוחי של איש הייטק כתוצאה מטיסה ארוכה הוכר כתאונת עבודה

איש הייטק בכיר לקה באירוע מוחי כשבוע וחצי לאחר שחזר לארץ מטיסה שנמשכה יותר מ-16 שעות. האירוע הוכר על ידי ביטוח לאומי כתאונת עבודה  

איש הייטק בכיר בחברה מוכרת לקה באירוע מוחי כשבוע וחצי לאחר שחזר מטיסת עבודה ארוכה. הביטוח הלאומי הכיר במהרה באירוע כתאונת עבודה מאחר וקריש הדם נוצר עקב הטיסה הארוכה.
1 צפייה בגלריה
עו"ד אביתר קציר
עו"ד אביתר קציר
עו"ד אביתר קציר
העובד, שיוצג על ידי עוה"ד אביתר קציר וגיורא אבן צור, שב לארץ ביולי שעבר לאחר טיסת עבודה ארוכה של יותר מ-16 שעות. לטענתו, ביום נחיתתו החל כבר להרגיש כאב ברגל ימין והודיע למקום עבודתו שלא יגיע למחרת. הוא נשאר לנוח בבית, אך מצבו לא השתפר והוא אף חש חולשה ועייפות.
כשבוע וחצי לאחר שנחת הרגיש שהוא מאבד את יכולת הדיבור. אמבולנס שהוזמן אליו מצא אותו באותו יום ללא יכולת לדבר ולהזיז את פלג גופו הימני. בבית החולים הוא אובחן עם אירוע מוחי מאסיבי. חוות דעת של מומחים רפואיים קבעו כי האירוע נגרם בשל הטיסה הממושכת. המוסד לביטוח לאומי הכיר באופן מהיר בפגיעה כתאונת עבודה. כתוצאה מההכרה של ביטוח לאומי יכול עתה הנפגע להגיש תביעה לקצבת נכות.
"הסיכון הטמון בהיווצרות פקקת ורידים עמוקה כתוצאה מטיסה ממושכת, מה שמכונה 'סינדרום מחלקת התיירים', התממש במקרה שבפנינו במלא עוצמתו", אמר עו"ד אביתר קציר. "לחיוב תצוין העובדה שלמרות המורכבות הרפואית-משפטית של המקרה, הביטוח הלאומי ערך בדיקה ממצה ויעילה שבעקבותיה הוכר האיש כנפגע בעבודה על כל המשתמע מכך במובן זכויותיו. בהתאם יוקנו לו הטבות רבות להן זכאי מי שנפגע כה קשה בתאונת עבודה והן תסייענה לו בהתמודדות עם מצבו המורכב ובשיקום הארוך המצפה לו".