סגור
מטה בזק ב חולון
מטה בזק בחולון (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

אושרה ייצוגית נגד בזק: לא דיווחה במועד על תוכנית של משרד התקשורת שפוגעת ברווחיה

בתחילת אוקטובר 2020 הודיע משרד התקשורת כי בכוונתו להפחית את מספר המנויים המשלמים ללא ידיעתם על יותר משירות אינטרנט אחד. ואולם בזק דיווחה על המהלך רק בסוף החודש, והעריכה כי הוא  יוביל למחיקת ערך בגובה 200-300 מיליון שקל; לפי התובעים, הנזק בגין אי הדיווח עומד על 55-65 מיליון שקל

השופטת סיגל יעקבי מהמחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב אישרה השבוע באופן חלקי תביעה ייצוגית נגד בזק ושורת בכירים בחברה שכיהנו באוקטובר 2020. התביעה עוסקת בכך שבזק לא דיווחה למשקיעים כראוי על הכוונה של משרד התקשורת להקטין את כמות המנויים הכפולים בשירותי האינטרנט, שעלולה להוביל לפגיעה בהכנסות החברה.
ב-4 באוקטובר 2020 יצא משרד התקשורת בשימוע שמטרתו להפחית את כמות המנויים הכפולים – כלומר מנויים המשלמים ללא ידיעתם על יותר משירות אינטרנט אחד. עם זאת, בזק דיווחה על המהלך רק ב-30 באוקטובר – כמעט חודש לאחר היציאה לשימוע. במסגרת הדיווח החברה העריכה כי המהלך יוביל למחיקת ערך בגובה 200-300 מיליון שקל, ולפגיעה ברווח הנקי של החברה. לאחר הדיווח על השימוע, ירדה מניית בזק ב-3.6%. התביעה הוגשה בנובמבר 2020.
על פי חוות הדעת של התובעים, שנכתבה על ידי אורי טל טנא (גילוי נאות: כותב לעיתים בכלכליסט), הנזק לתובעים בגין אי הדיווח עומד על 55-65 מיליון שקל. טל טנא התייחס לירידה של 3.6% במניית בזק במהלך היומיים שלאחר הדיווח של החברה על השימוע של המשרד. מנגד, בחוות הדעת של בזק נכתב כי הירידה במניה של בזק אינה נובעת בהכרח ובאופן מלא מהדיווח.
התובע הוא גד נגבי המיוצג על ידי עורכי הדין יוסי האזרחי ומור תגר. את בזק מייצגים בתביעה עורכי הדין אהרון מיכאלי, יהודה רוזנטל ואסף דהן ממשרד גולדפרב זליגמן ושות'.