סגור
תא"ל במיל' פיני לוי פרויקטור לעסקים ותעשייה בצפון ו אמיר רוזנטל פרויקטור מוכנות משק המזון בחירום
פיני לוי (מימין) ואמיר רוזנטל (צילום: דוברות משרד הכלכלה)

משרד הכלכלה מינה שני פרויקטורים לאזור הצפון

תא"ל במיל' פיני לוי, לשעבר סגן מפקד אוגדת עזה, ישמש כפרויקטור לעסקים ותעשייה; אמיר רוזנטל, ששימש עד לאחרונה כראש מערך החירום והרציפות התפקודית של שופרסל, יהיה אמון על מוכנות משק המזון במצב של לחימה בעצימות גבוהה

תשעה חודשים מפרוץ המלחמה, משרד הכלכלה והתעשייה מינה היום (ה') שני פרויקטורים מטעמו לטיפול בצפון, שיהיו אמונים על שיפור ההיערכות לאספקת מזון לציבור בשעת חירום ועל מתן מענה לעסקים ולתעשייה, על רקע הימשכות הלחימה עם חיזבאללה בלבנון.
תא"ל (במיל') פיני לוי ישמש במהלך החודשים הקרובים בתפקיד הפרויקטור לעסקים ולתעשייה בצפון. לוי השתחרר מצה"ל לפני כ-20 שנה, והיה בין השאר סגן מפקד אוגדת עזה ומפקד מחוז מרכז בפיקוד העורף. בשנים האחרונות לוי עוסק במתן שירותי ייעוץ בתחומים הקשורים לאבטחה והיערכות למצבי חירום למשרד הכלכלה ולגופים עסקיים ותעשייתיים.
פרויקטור שני שממנה משרד הכלכלה הוא אמיר רוזנטל, שיהיה אמון על הכנת שרשרת האספקה של משק המזון במצב של לחימה בעצימות גבוהה בצפון, ובהתאם להתפתחות המערכה גם בשאר האזורים ברחבי הארץ. רוזנטל שימש עד לאחרונה, ובמשך למעלה משני עשורים, כראש מערך החירום והרציפות התפקודית של קבוצת שופרסל. לפני כן הוא היה קב"ט במתקנים מסווגים של מערכת הביטחון. בנו, סמ"ר אפיק רוזנטל, שירת ביחידת מגלן ונהרג ב-7 באוקטובר בקרב עם מחבלים ליד קיבוץ נחל עוז.
מנכ"ל משרד הכלכלה אמנון מרחב אמר כי מינויים של הפרויקטורים הכרחי, וזאת כדי לספק מענה מהיר לצרכים שעולים מן השטח. לדבריו, ההחלטה למנותם היא חלק ממהלכי משרדו לשיפור ההיערכות להבטחת הרציפות התפקודית בצפון בחירום. במענה על שאלת כלכליסט באשר למינויים של השניים רק כעת, אחרי למעלה מתשעה חודשי לחימה בצפון, הוא אמר כי הימשכות הלחימה מחייבת יתר תשומת לב במלאכת התיאום בשטח בין מפעלים ועסקים לבין משרד הכלכלה. "אנחנו בוחנים היכן אנחנו יכולים לשפר את המענה שלנו לתרחישים אפשריים של החמרת הלחימה", אמר. הוא הוסיף כי ההתקשרות עם השניים תיעשה על בסיס שעות ייעוץ שיספקו למשרד הכלכלה.
על פי נתוני משרד הכלכלה, בקו של עד 4 קילומטר מהגבול עם לבנון נמצאים כ-120 מפעלים שמעסיקים כ-10,000 עובדים. מאז תחילת הקרבות עיקר הקושי של מפעלים אלה הוא בזמינות של עובדים, שכן רבים מהם שגרו ביישובים הסמוכים לגבול פונו מהם עם תחילת הלחימה. כיום עומד שיעור ההתייצבות הממוצע במפעלים אלה על כ-70%.
בתוך כך, ביום ראשון יובא לאישור הממשלה מינויו של האלוף (במיל') אליעזר (צ'ייני) מרום, לשעבר מפקד חיל הים, לתפקיד הפרויקטור של הממשלה בצפון. זאת לאחר שמינויו אושר אתמול בוועדה למינוי בכירים בשירות המדינה.