סגור

הותר לפרסום סרטון מהשבי של אלכס לובנוב ז"ל: "אין דברים בסיסיים כמו מים, אוכל וחשמל"

בסרטון אמר אלכס, בין היתר: "אנחנו מוחזקים בתנאים מאוד-מאוד קשים. כל הזמן יש הפצצות". הוא פנה למשפחתו:"תישארו חזקים ומאוחדים, מתגעגע ואוהב אתכם מאוד". צה"ל חיסל שני פעילי כוח רדואן בבקעת הלבנון אחרי פגיעה ישירה ליד ראש פינה. ביום ראשון: נתניהו יביא לאישור הקבינט את החזרת תושבי הצפון לבתיהם כיעד במלחמה


21:40- הותר לפרסום סרטון מהשבי של אלכס לובנוב ז"ל, אלמנתו: "ככה נראית שואה". משפחתו של החטוף אלכס לובנוב ז״ל שנרצח ברפיח לאחר 10 חודשים בשבי חמאס התירה לפרסום את סרטון הטרור הפסיכולוגי שצילם ארגון הטרור. בדבריו, שסביר להניח כי הוכתבו לו על-ידי מחבלי החמאס, אלכס אמר בין היתר כי "אנחנו מוחזקים בתנאים מאוד-מאוד קשים. אין דברים בסיסיים כמו מים, אוכל, חשמל, היגיינה. כל הזמן יש הפצצות. הוא פנה למשפחתו:"תישארו חזקים ומאוחדים. אני בטוב, מתגעגע ואוהב אתכם מאוד". אלכס נרצח במנהרה ברפיח יחד עם החטופים הירש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלמוג סרוסי וכרמל גת ז"ל. אלמנתו, מיכל, מסרה לאחר פרסום הסרטון: "אלכס שלי וכל ששת החטופים עברו שואה. ככה נראית שואה. לא אשכח ולא אסלח". (ynet)

20:45- ביום ראשון: נתניהו יביא לאישור הקבינט את החזרת תושבי הצפון לבתיהם כיעד במלחמה. ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא ביום ראשון לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני את החזרת תושבי הצפון לבתיהם כאחד מיעדי המלחמה. עד היום, שיבת התושבים לא הוגדרה כאחד מיעדי המלחמה, למרות שנתניהו הצהיר על כך אחרי חיסול בכיר חיזבאללה פואד שוכר בביירות. מלשכת רה"מ נמסר: "ראש הממשלה מצהיר זה זמן רב על הצורך החיוני להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בבטחה כמטרת מלחמה, וזו גם המדיניות בפועל. בישיבת הקבינט האחרונה הודיע ראש הממשלה כי מטרת מלחמה זו תובא לאישור רשמי בקרוב, והדבר מוסכם על כל חברי הקבינט". (איתמר אייכנר)
7 צפייה בגלריה
קריית קרית שמונה פינוי מפונה מפונים תושבים מלחמה לחימה צה"ל צבא הגנה לישראל שטח אש לבנון חיזבאללה חמ
קריית קרית שמונה פינוי מפונה מפונים תושבים מלחמה לחימה צה"ל צבא הגנה לישראל שטח אש לבנון חיזבאללה חמ
פינוי תושבים בקריית שמונה בתחילת המלחמה
(צילום: אפי שריר )

20:05 - חיל האוויר תקף מטרות צבאיות של חיזבאללה בדרום לבנון. דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום מבנה צבאי שבו פעלו מחבלי חיזבאללה במרחב כאוכבא שבדרום לבנון. כמו כן, מטוסי קרב תקפו מחסן אמל"ח, משגר שממנו בוצעו שיגורים בעבר ומבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחבים מג'דל זון, אל-ג'בין ובליידא שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחבים לבונה, רמיה, עייתא א-שעב ועלמא א-שעב שבדרום לבנון. (יואב זיתון)
18:10 - שני מחבלי כוח רדואן של חיזבאללה חוסלו בבקעת הלבנון. צה"ל חיסל שני פעילי כוח רדואן של חיזבאללה בתקיפה בעומק לבנון. לפי הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, התקיפה בוצעה באמצעות כטב"ם, בעיירה אל-אחמדיה שבאזור אל-בקאע המערבי. כך נראה המבנה שהותקף. (יואב זיתון, ליאור בן ארי)

7 צפייה בגלריה
המבנה שבו חוסלו פעילי כוח רדואן בעומק לבנון
המבנה שבו חוסלו פעילי כוח רדואן בעומק לבנון
המבנה שבו חוסלו פעילי כוח רדואן בעומק לבנון
(צילום: מתוך ynet)

17:50 - צה"ל: 140 מטרות חיזבאללה הותקפו השבוע, תרגלנו תמרון בשטח אויב בצפון. דובר צה"ל הודיע כי בשבוע האחרון הותקפו יותר מ-140 מטרות בלבנון, ובמקביל צה"ל השלים תרגיל המדמה תמרון בשטח אויב של לוחמי גולני במילואים. בתקיפות בלבנון הושמדו מטרות טרור וביניהן אתר לייצור אמל״ח, תשתיות טרור, מחסני אמל״ח, עמדות תצפית ומשגרים שכוונו לעבר יישובי הצפון. בנוסף, חוסלו מספר מחבלי חיזבאללה ובהם מפקד ביחידת רדואן. בדרום סוריה צה״ל תקף מספר מחבלים שקידמו פעולות טרור נגד מדינת ישראל.
במקביל, לוחמי חטיבת גולני במילואים, חטיבת "עודד" (9) השלימו תרגיל המדמה תמרון בשטח האויב. התרגיל, בהובלת המרכז הלאומי לאימונים ביבשה (מל"י), דימה תרחישי לחימה שונים, תנועה בשטח סבוך, התקדמות בציר הררי והפעלת אש. בנוסף, החטיבה תרגלה פינוי פצועים משדה הקרב ואת העבודה והמעטפת של המפקדות השונות. לוחמי החטיבה גויסו באופן מלא מתחילת הלחימה ופעלו להשמדת תשתיות טרור רבות וחיסול מחבלים בגזרה הצפונית. (יואב זיתון)
7 צפייה בגלריה
אימון של חיילי צה"ל המדמה תמרון קרקעי בלבנון
אימון של חיילי צה"ל המדמה תמרון קרקעי בלבנון
אימון של חיילי צה"ל המדמה תמרון קרקעי בלבנון
(צילום: דובר צה"ל)

14:30 - נפילות בשטחים פתוחים בגליל המערבי, כטב"ם יורט. התרעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בערב אל עראמשה, זרעית, שומרה, יפתח, מבואות חרמון, רמות נפתלי ולב החולה שבגליל העליון והמערבי. בהמשך, דווח על נפילות בשטחים פתוחים באזור הגליל המערבי, ויירוט של כטב"ם. (יאיר קראוס)
14:10 - אחרי פגיעת הכטב"ם במבנה ליד ראש פינה: חיזבאללה לקח אחריות. ארגון חיזבאללה לקח אחריות על תקיפה אווירית בבסיס באמצעות נחילי כטב"מים ששוגרו לעבר הגליל העליון. מוקדם יותר דווח כי אחד הכטב"מים פגע ישירות במבנה ליד ראש פינה. (ליאור בן ארי)
13:32 - כטב"ם פגע ליד ראש פינה, שריפת קוצים פרצה באזור. כטב"ם של חיזבאללה נפל באזור ראש פינה אחרי שורת אזעקות בצפת וביישובים בגליל העליון. שריפת קוצים פרצה בסביבה. (יאיר קראוס)
12:53 - אזעקה במשגב עם: שני שיגורים מלבנון יורטו, אין נפגעים. שני שיגורים זוהו אחרי שחצו משטח לבנון לאזור ישראל ויורטו בהצלחה על-ידי לוחמי ההגנה האווירית, אחרי האזעקה שהופעלה בקיבוץ משגב עם שבאצבע הגליל. אין נפגעים בתקרית. (יאיר קראוס)
12:15 - משפחתו של החייל החטוף מתן אנגרסט תחשוף הקלטה שלו מהשבי. מטה המשפחות להחזרת החטופים מסר כי מחר בהפגנה ברחוב בגין בתל אביב ייחשף לראשונה קטע אודיו מסרטון של החייל החטוף מתן אנגרסט, שבו מתן פונה בפנייה ישירה מהשבי אל ראש הממשלה נתניהו שיציל אותו.
מהמטה נמסר: "מחר בהפגנה השבועית לתמיכה בעסקה עכשיו להשבת כל 101 החטופים, אל מול מאות אלפי אזרחים המגיעים מדי שבוע, תישא ענת אנגרסט אימו של מתן אנגרסט נאום, במהלכו תחשוף קטע קול בו נשמע מתן כשהוא פונה בקולו בפנייה ישירה מהשבי לראש הממשלה בבקשה להצילו.
"קטע הקול הוא חלק מסרטון שאותר ברצועת עזה לפני מספר חודשים, וטרם נחשף לציבור ע״י המשפחה. הסרטון הוא אות חיים ראשון ממתן, כשמחר זו תהיה הפעם הראשונה בה הוא יושמע באופן פומבי". (ליאור אוחנה)
7 צפייה בגלריה
חגי וענת, הוריו של החייל החטוף מתן אנגרסט , עם תמונתו
חגי וענת, הוריו של החייל החטוף מתן אנגרסט , עם תמונתו
חגי וענת, הוריו של החייל החטוף מתן אנגרסט , עם תמונתו
(צילום: גיל נחושתן)
12:00 - אחרי שטהרן מסרה טילים בליסטיים לרוסיה: צרפת זימנה את השגריר האיראני. משרד החוץ של צרפת זימן את שגריר איראן במדינה, לאחר שארה"ב טענה מוקדם יותר השבוע כי טהרן העבירה טילים בליסטיים לרוסיה. הדברים נאמרו על-ידי מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שהוסיף כי מוסקבה ככל הנראה תשתמש בטילים במלחמתה באוקראינה.(רויטרס)
09:25 - מפגינים למען החטופים חוסמים את דרך נמיר בתל אביב: "מופקרים למוות". מפגינים למען שחרור החטופים, ובהם משפחות צנגאוקר וקלדרון שקרוביהן נמצאים בשבי ברצועת עזה, חוסמים את דרך נמיר בתל אביב. מפגינים במקום הדליקו אבוקות ותלו שלט עם הכיתוב "מופקרים למוות". (ליאור אוחנה)
7 צפייה בגלריה
מפגינים 2 חוסמים את דרך נמיר בתל אביב למען ה חטופים מחאה הפגנה 13.9.24
מפגינים 2 חוסמים את דרך נמיר בתל אביב למען ה חטופים מחאה הפגנה 13.9.24
המפגינים בת"א
(צילום: REUTERS/Jim Urquhart)

7 צפייה בגלריה
מפגינים חוסמים את דרך נמיר בתל אביב למען ה חטופים מחאה הפגנה 13.9.24
מפגינים חוסמים את דרך נמיר בתל אביב למען ה חטופים מחאה הפגנה 13.9.24
(צילום: REUTERS/Jim Urquhart)
09:20 - דיווח בלבנון: חיזבאללה ביקש מתושבים בדרום המדינה להתפנות מבתיהם. העיתון הלבנוני "א-נהאר" דיווח כי חיזבאללה החל לבקש אתמול מתושבי עיירות הגבול בדרום לבנון להתפנות מבתיהם. לפי הדיווח, הבקשה הועברה בעקבות "צפי לפעולות ישראליות ביטחוניות נרחבות, עם העלייה ברמת האיומים וההיערכות למלחמה בלבנון". (ליאור בן ארי)
08:10 - צה"ל: ישראלים נכנסו הלילה לשטח החוצץ בין שטח המדינה לעזה - והושבו לארץ. שני ישראלים זוהו במהלך הלילה על-ידי תצפיות של צה"ל כשהם חוצים דרך שער בגדר למרחב המכשול החוצץ בין שטח ישראל לרצועת עזה. כוח של הצבא שהוקפץ למקום עצר את השניים והשיבם בבטחה לשטח ישראל - והם הועברו לטיפול המשטרה. דובר צה"ל מדגיש כי השניים לא חצו לשטח הרצועה. (ynet)
סיכום חדשות הלילה
מטח לילי כבד לצפת: יירוטים, הפסקות חשמל ושריפות.מטח לילי כבד לבירת הגליל העליון: בסביבות השעה 1:10 בלילה נשמעו אזעקות בצפת וביישובים בסביבה, כולם יישובים שלא פונו. לפי צה"ל, זוהו כ-20 שיגורים משטח לבנון, מרביתם יורטו בהצלחה והשאר נפלו בשטחים פתוחים.
בצה"ל אמרו כי ההתרעות על ירי רקטות וטילים ביישובים הסמוכים לצפת הופעלו בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט. בעקבות המטח החלו הפסקות חשמל ושריפות פרצו בכמה מוקדים ביער ביריה. כעבור שעות אחדות, בעקבות פעילותם של שבעה צוותי כיבוי בסיוע קק"ל, הושגה שליטה על האש.
מפקד האירוע, רב-רשף דרור בוחניק, ציין: "מדובר בשריפה נרחבת ביער ביריה שהתפשטה בכמה חזיתות בתוואי שטח מורכב. לוחמי האש נפרסו במרחב וביצעו הגנה על מבנים סמוכים במקביל למאמצים להשתלט על השריפה. צוותי קק"ל, משטרת ישראל, צה"ל והרשות המקומית סייעו לצוותי הכיבוי ולאחר כמה שעות הגענו לשליטה באירוע".
7 צפייה בגלריה
שריפה ב יער ביריה לאחר מטח רקטות 13.9.24
שריפה ב יער ביריה לאחר מטח רקטות 13.9.24
השריפה ביער ביריה
(כב"ה צפון)
בעת המטח היו מאות בסליחות בקבר בניהו בן יהוידע שבביריה, ובתיעודים נראו היירוטים מעל ראשיהם. האזעקות הופעלו כשעה וחצי לאחר הנחיה של פיקוד העורף לכמה יישובים, חלקם גובלים בצפת, לצמצם תנועה ולשהות בסמוך למרחבים המוגנים.
חיזבאללה הודיע על שני הרוגים משורותיו; דיווח: ישראל תקפה בדרום לבנון. חיזבאללה הודיע על שני הרוגים משורותיו, סאדק מוסטפא מובארכ וסאג'ד מוחמד מוסטפא מבדרום לבנון. מתחילת המלחמה הכריז הארגון על 438 הרוגים משרותיו. בנוסף, דווח הלילה בלבנון כי ישראל תקפה בבינת ג'בייל. לא דווח על נפגעים. (ליאור בן ארי)