סגור

דעה
ה"בעיה": רכב שקשה למסות

מכוניות חשמליות לא שותות דלק ושמן ולא רוצות לפרנס את מדינת ישראל. אז ברשות המסים עובדים על “פתרון” לאותם סרבני הכנסות. מדובר בחדשות רעות למהפכה שמקדמת רכב חסכוני, נקי וידידותי לסביבה

במהלך השבועות האחרונים דלקו כנראה האורות במשרדי רשות המסים עד שעות הלילה הקטנות. על השולחן: קפה ומכוניות.
בשנה שעברה, כך גילו אנשי הרשות, נמכרו בישראל כמעט 1,500 מכוניות חשמליות מתוך 215,544 מכוניות בסך הכל. פחות מאחוז.
השנה מדובר כבר על מעל 7,000 מכוניות חשמליות (2.4%) מתוך בערך 290 אלף מכוניות שצפויות להימסר בישראל.
מכוניות שלא שותות דלק, שלא צריכות שמן למלא במנוע, שלא רוצות לפרנס את מדינת ישראל. מה עושים במצב ביש כזה? התשובה היא למסות את הקיים באמצעים מתוחכמים ואת הלא קיים באמצעים גלויים.
1 צפייה בגלריה
סובארו סולטרה רכב חשמלי
סובארו סולטרה רכב חשמלי
סובארו סולטרה חשמלית
(יצרן)

לגבי מה שקיים, קשה להעלות מסים לישראלים המסכנים, אז מיסוי שמני המנוע היקרים, שייכנס לתוקף החל בינואר הקרוב, מוגדר כמלחמה במשפחות פשע. את עמדות הטעינה הביתיות מיסו גם, אבל הסבירו שלא מדובר בתוספת מס, זה בכלל עניין של סיווג מכס: אשמת עמדת הטעינה שהיא צורכת חשמל ולכן דינה כדינו של מכשיר חשמלי. אז יש מס. אבל הבעיה היותר מטרידה היא האמצעים הגלויים: כפי שנחשף ב”כלכליסט”, ברשות המסים נערכים להטיל מס נסועה על רכב חשמלי.
השבוע הגיעו לידי "כלכליסט" נתונים בלעדיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה החושפים שמכונית חשמלית נסעה אשתקד 17.5 אלף קילומטר בממוצע בשנה. מכונית בנזין נסעה 13 אלף קילומטרים. ומדוע בעצם שהמכונית החשמלית לא תיסע? זיהום היא לא פולטת, הנסיעה בה זולה יותר לבעליה, זה יכול להיות אפילו אמצעי שמעודד הקמת מפעלים בדרום הארץ ובצפונה והעובדים יוכלו להגיע לשם עם מצפון נקי, תרתי משמע.
אבל ברשות המסים הבינו את זה וכבר עובדים על "פתרון" לאותם סרבני הכנסות. מדובר בסטירה לכל מי שחושב לעבור לרכב חשמלי וצריך כעת להתכונן להיות חלק ממכונת יצירת ההכנסות שהיא ענף הרכב הישראלי. ואולי יותר גרוע: מדובר בחדשות רעות למהפכה שמקדמת רכב חסכוני, נקי וידידותי לסביבה.