האם העדה החרדית עומדת מאחורי השבתת הרכבת בשבת?
האם העדה החרדית עומדת מאחורי השבתת הרכבת בשבת?
לפי גורמים במשרד התחבורה, על המשרד הופעל לחץ להשבית את הרכבת בשבת מחשש מ"נורמליזציה של פעילות הרכבת בשבת". לקראת סוף השבוע האחרון קראה העדה החרדית לצאת למחאה על הפעלת הרכבת בשבת, והזהירה מפני מהומות ו"מערכה אדירה"
אחרי כמה שבועות בהם הופעלה הרכבת גם בשבת בשל המלחמה, השבוע החליט משרד התחבורה להפסיק את הפעילות בשבת. לפי משרד התחבורה, ההשבתה נובעת מהחלטת משרד הביטחון כי אין עוד צורך בהפעלת הרכבת בשבת, אולם במשרד הביטחון טענו כי ההחלטה להשבית את הרכבת היא של משרד התחבורה בלבד.
אז מדוע התקבלה ההחלטה? לפי גורמים במשרד התחבורה, על המשרד הופעל לחץ מתוך חשש מפני מה שהוגדר כ"נורמליזציה של פעילות הרכבת בשבת". ביטוי לכך ניתן למצוא בפשקווילים (כרזות) שפרסמה העדה החרדית לקראת סוף השבוע בהם היא קראה לצאת למחאה בעקבות הפעלת הרכבת בשבת. "היו נכונים על מזימות רשע בהפעלת התחבורה הציבורית באוטובוסים ורכבות בירושלם עיר הקודש ובשאר ערי ארץ הקודש. לא נוכל לשקוט", צוין בפשקוויל עליו חתומה הנהלת העדה החרדית. הפשקוויל כולל גם הסבר מפי הרב המנוח טוביה וייס, אב בית הדין של העדה החרדית, לפיו "אם הם ממשיכים בחילולי השבת הם מעמידים בסכנה את היישוב כולו". בהמשך הפשקוויל מזהירים הכותבים מפני מהומות ו"מערכה אדירה". באתר החרדי JDN דווח כי הטענות בעדה החרדית מופנות גם כלפי הנציגים החרדים, ובעיקר כלפי סגן שרת התחבורה אורי מקלב (יהדות התורה).
מאז 13 באוקטובר פועלת הרכבת במתכונת מצומצמת בסופי השבוע כמענה לצרכי העורף בזמן המלחמה. עד לסוף השבוע האחרון, פעלה הרכבת בשיטת "מלא וסע" בין תחנות נתב"ג ות"א סבידור מרכז, ובין תחנות נתב"ג ובאר שבע מרכז. בתחנת ת"א סבידור מרכז ניתן היה להמשיך ליעדים נוספים באמצעות היסעים של משרד התחבורה.
ביום חמישי עדיין הופיעו בלוח הנסיעות שתי רכבות שיועדו לנסוע לאחר כניסת השבת ועוד שתי רכבת שיועעדו לנסוע במהלך השבת, אולם לאחר כמה שעות הן נעלמו מהלוח ללא הסבר. לבסוף הודיעו במשרד התחבורה כי הרכבות מבוטלות.