סגור
חג ראש השנה 2024 ב נתב"ג ריק
נתב"ג ריק (צילום: אוראל כהן)

בעקבות יירוט 5 כטב"מים בים התיכון: נתב"ג עבר למתכונת חירום זמנית

מדובר צה"ל נמסר, כי המל"טים יורטו בטרם חדרו למרחב האווירי; הטיסות חזרו לשגרה מיד לאחר היירוט; התקרית מתרחשת בזמן שרק 20 חברות זרות ממשיכות לטוס לישראל

מסוקי ומטוסי קרב של חיל האוויר יירטו אחר הצהריים חמישה כטב"מים בים התיכון. לפי דובר צה"ל, היירוט בוצע עוד בטרם חדרו לשטח ישראל. במקביל מערכת הביטחון הנחתה את רשות שדות התעופה (רש"ת) לצמצם בבהילות את פעילות ההמראות והנחיתות של מטוסים בנמל התעופה בן גוריון.
במשך דקות ארוכות נתב"ג פעל במתכונת מצומצמת אך מיד עם יירוט כלי הטייס בידי חיל האוויר, רש"ת דיווחה על חזרה לשגרה בשדה התעופה, כולל פעילות רגילה של המראות ונחיתות של מטוסים. מדובר צה"ל נמסר כי אין חשש לאירוע חריג בנתב"ג.
כל זאת, בזמן שישראל נערכת לתקיפה באיראן כתגובה על מטח של כ-180 טילים בליסטיים ששיגרה לעבר ישראל לפני כשבועיים וחצי. במהלך התקיפה האיראנית המרחב האווירי הישראלי נסגר מטעמי בטיחות ונפתח רק עם סיום המטח החריג.
בישראל פועלות בימים אלה רק כ-20 חברות תעופה בלבד, כשרובן הפסיקו לטוס לארץ בעקבות הימשכות המלחמה וההמלצה של רשות התעופה האירופית להימנע מכך וזאת עד סוף אוקטובר. רק היום הודיעה חברת התעופה הבריטית בריטיש איירווייז כי לא תחדש את טיסותיה לישראל עד סוף חודש מרץ 2025, זאת לאחר שהפסיקה אותן בתחילת אוגוסט.
בתוך כך גם קבוצת התעופה הגרמנית לופטהנזה הודיעה כי בתום הערכת מצב שעשתה החליטה על הארכת השהיית טיסותיה לארץ עד 10 בנובמבר. מלבד חברת לופטהנזה בעצמה, הקבוצה כוללת גם את החברות אוסטריאן איירליינס, סוויס ובראסלס. חברת יורו ווינגס המשתייכת אל הקבוצה גם היא החליטה להשהות את טיסותיה לישראל עד 30 לנובמבר.