סגור
"בית ההשקעות היחידי והראשון בארץ שכל פעילותו ללא יוצא מן הכלל מתנהלת תחת פיקוח הלכתי."
אליעזר גרוס, בעל השליטה (אליעזר גרוס יו"ר בסדנו)

פרסום ראשון
נאמני חברות בקבוצת בסדנו לביהמ"ש: להפסיק לגייס השקעות ולפטר עובדים

הנאמנים של החברות מקבוצת ההשקעות הישראלית-אמריקאית, המתמחה בהשקעות הייטק ונדל"ן, הגישו דו"ח ראשוני, לאחר שביהמ"ש הוציא בשבוע שעבר צו לפתיחת הליכים; לדבריהם, בעלי השליטה פועלים לגייס מימון התחלתי של 250 אלף דולר, ואולם גם אם יתקבל המימון, יש צורך בצמצום הפעילות ובפיטורי עובדים

בדרך להתייעלות: הנאמנים של החברות "פרנסה ניהול בסד" ו"בסדנו יזמות והשקעות" מקבוצת בסדנו הגישו היום דו"ח ראשוני לבית המשפט, שבו הם קובעים כי "אין זה ריאלי לגייס השקעות חדשות" וכי יש לפטר עובדים.
בסדנו היא קבוצה ישראלית-אמריקאית המתמחה בהשקעות סטארט-אפ, הייטק ונדל"ן עם 1,500 משקיעים שרבים מהם מהמגזר החרדי.
הנאמנים, עו"ד אילן שביט ורו"ח חן ברדיצ'ב, מציינים בדו"ח כי נכון להיום (א') טרם הועמד אצלם הסכום הדרוש להפעלת החברות, גם לא מימון כלשהו. ואולם לדבריהם, "נתקבלה הבוקר הודעה טלפונית מאליעזר גרוס, בעל השליטה בחברות, וכן מיועמ"ש החברות, כי בעלי השליטה פועלים על מנת לגייס בהקדם מימון התחלתי של כ-250 אלף דולר, בעקבותיה נשלחה תכתובת בדבר אפשרויות מימון, כאשר הנאמנים מבקשים בשלב זה, בכפוף לאישור בית המשפט, לאשר את קבלת קו האשראי מבעלי השליטה בסך של עד 250 אלף דולר".
1 צפייה בגלריה
מימין עו"ד אילן שביט ורו"ח חן ברדיצ'ב
מימין עו"ד אילן שביט ורו"ח חן ברדיצ'ב
עו"ד אילן שביט ורו"ח חן ברדיצ'ב
(צילום: אורן אהרוני)
הנאמנים מציינים כי בנסיבות הקיימות, גם אם יתקבל בסופו של יום המימון, "הרי שמתכונת הפעילות שהייתה נהוגה אצל החברות עד מועד פתיחת ההליכים אינה אפשרית עוד, ובאופן המחייב, כבר עכשיו, סגירת פעילויות שאינן ישימות עוד ובהתאם הפחתה דרסטית של מצבת כוח האדם ועלויות התפעול".
הנאמנים מציינים כי "נוכח שבנסיבות הקיימות אין זה ריאלי לגייס השקעות חדשות בשל אובדן אמון של משקיעים פוטנציאלים, ובשל נסיבות היקלעותן של החברות להליכי חדלות פירעון, ובכלל זה בהינתן מחלוקת עם רשות ני"ע בשאלה האם גיוס כספים במתכונת הנוהגת אצל החברות עולה בקנה אחד עם הוראות הדין, ברי כי פעילות זאת יש להפסיק לאלתר ובהתאם לצמצם את כוח האדם הקשור בפעילות זו וכך את עלויות התפעול של החברות".
כפועל יוצא, הנאמנים מבקשים מבית המשפט את אישורו לפטר ו/או להוציא לחל"ת עובדים שתפקידם בגיוס משקיעים/מלווים תוך הותרת עובדים חיוניים בלבד. כמו כן מבקשים הנאמנים לאשר להם לפעול לפינוי מיידי של משרדי החברות בבני ברק ולהותיר משרד קטן.
בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא בשבוע שעבר צו לפתיחת הליכים לחברות "פרנסה ניהול בסד" ו"בסדנו יזמות והשקעות" מקבוצת בסדנו. השופטת סיגל יעקבי הורתה על הפעלה זמנית של החברות לשם בחינת סיכויי שיקומן הכלכלי וזאת בכפוף להפקדת הסכומים הדרושים להפעלת החברות. מהבקשה המקורית שהגישה בסדנו עלה כי חובות החברות עומד על כ-45 מיליון שקל.
באוקטובר 2022 פתחה רשות ני"ע בחקירה גלויה בנוגע להתנהלות בסדנו ובעל השליטה גרוס, בכל הנוגע לגיוס כספים שמבצעת הקבוצה ממשקיעים בישראל ובנוגע לשימוש שהיא עושה בכספים אלו. הקבוצה טענה כי היא סבורה שהחקירה תסתיים ללא הגשת כתב אישום. החשדות המרכזיים שעמדו בבסיס פתיחת החקירה היו גיוס כספים שלא בהתאם לדיני ני"ע. ואולם בבקשה נטען כי החשדות שהועלו לא ייחסו לבסדנו או לבעליה עבירה של גניבה.
על עורכי הדין המייצגים משקיעים ומלווים נמנים בין היתר אביחי ורדי וגיא סרוסי. את בסדנו מייצגים ד"ר שלמה נס ועו"ד ענבל רחמים ממשרד פירון.