סגור

העובד הזר ביראון מת כנראה מנפל של חיזבאללה, ולא מירי נ"ט; יירוטים במטח לקריות ועכו

הנרצח ניסן מירם, ששימש נהג טרקטור, נפגע כנראה מנפל שלא פונה מהקיבוץ שבגליל העליון, ולא מירי טיל נ"ט. עובד נוסף נפצע קשה. רקטות שוגרו מלבנון לעבר הקריות ועכו: רסיסים אותרו בכמה זירות. לאחר ירי לעמק החולה: שריפות פרצו בשטחים פתוחים. דיווח: בכיר חיזבאללה וופיק ספא נפצע אנוש בתקיפה בביירות.  באזור אשקלון נשמעה התרעה חריגה על חדירת כלי טיס, שיורט


13:50 - דיווח: בכיר חיזבאללה וופיק ספא נפצע אנוש בתקיפה בביירות. רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווחה כי וופיק ספא, איש המשא ומתן המיוחד של מזכ"ל חיזבאללה שחוסל חסן נסראללה, "נפצע בתקיפה הישראלית בביירות ומצבו אנוש". (ליאור בן ארי)
13:10 - צה"ל: העובדים הזרים ביראון לא נפגעו מירי נ"ט, אלא כנראה מנפל חיזבאללה שלא פונה. דובר צה"ל מסר כי מהתחקיר הראשוני סביב מותו של אזרח תאילנד ניסן מירם (42) ופציעתו של עובד זר נוסף ביקבוץ יראון שבגליל העליון, עולה כי הם נפגעו מפיצוץ נפל תחמושת שהיה במרחב - ולא כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט שחצה מלבנון, כפי שדווח מוקדם יותר. ככל הנראה מדובר בנפל תחמושת של חיזבאללה, ופרטי האירוע נמצאים בבדיקה. (יואב זיתון)

12:05 - העובד הזר שנהרג מירי נ"ט בגליל העליון: ניסן מירם, בן 42 מתאילנד. מועצה אזורית הגליל העליון מסרה כי העובד הזר שנהרג מירי נ"ט בזמן שעבד בשטח חקלאי סמוך לקיבוץ יראון שבגליל העליון הוא ניסן מירם, בן 42 מתאילנד. (יאיר קראוס)
11:40 - דיווחים: ישראל תקפה מגדל שמירה של יוניפי"ל בדרום לבנון. הערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" דיווח כי צה"ל תקף מגדל שמירה של יוניפי"ל באזור א-נאקורה שבדרום לבנון וכי יש נפגעים במקום. גם סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה מפי מקור באו"ם על תקיפה של מגדל שמירה של יוניפי"ל, עם שני פצועים. (ליאור בן ארי, רויטרס)
11:20 - לאחר ירי לעמק החולה: שריפות פרצו בשטחים פתוחים. מועצה אזורית הגליל העליון עדכנה כי בעקבות המטח האחרון לעמק החולה התפתחו כמה שריפות בין היישובים שמיר, כפר סאלד ועמיר, כולן בשטחים פתוחים ולא ביישובים עצמם. כוחות הכיבוי נמצאים במקום. (יאיר קראוס)
11:00 - ארבל על ההרוג מנ"ט ביראון: "חל איסור להעסיק עובדים זרים ביישובים מפונים". שר הפנים משה ארבל התייחס לטיל הנ"ט שפגע בעובדים זרים חקלאים בקיבוץ יראון שבגליל העליון, שהוביל למותם של צעיר כבן 27. "חל איסור על פי החוק להעסיק עובדים זרים ביישובים מפונים", אמר. "שוחחתי הבוקר עם מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה בעקבות רצח הפועל מתאילנד מטיל שירה חיזבאללה, וסיכמתי על החמרת האכיפה נגד המעסיקים של עובדים זרים ביישובים המפונים. החובה לשמור על חיי כל אדם גוברת על פתיחת טפטפות בשטח חקלאי מפונה". (יאיר קראוס, קורין אלבז-אלוש)
3 צפייה בגלריה
ח"כ משה ארבל
ח"כ משה ארבל
שר הפנים משה ארבל
(יואב דודקביץ')
10:50 - צה"ל: כ-25 שיגורים חצו מלבנון במטח לקריות; יורטו 2 כטב"מים בשטח לבנון. דובר צה"ל אישר כי בוצע ירי נ"ט אחד מלבנון לאזור קיבוץ יראון שבגליל העליון, שכתוצאה ממנו נפגעו שני אזרחים ששהו במרחב. נמסר גם כי חיל האוויר יירט מוקדם יותר שני כטב"מים שעשו דרכם לשטח הארץ מלבנון. כלי הטיס לא חצו לשטח ישראל ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות. אין נפגעים. עוד נמסר כי בהמשך להתרעות שהופעלו באזור הקריות כי זוהו כ-25 שיגורים שחצו מלבנון. חלקם יורטו, זוהו נפילות במרחב. בהמשך להתרעות שהופעלו בקריית שמונה בשעה 8:19, זוהה שיגור אחד שחצה מלבנון ונפל במרחב. (יואב זיתון)
10:45- צה"ל: חוסל מפקד במערך הנ"ט של כוח רדואן במיס אל-ג'בל. מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו מפקד במערך הנ"ט של כוח רדואן במרחב מיס אל-ג'בל בדרום לבנון. המחבל רריב אלשג'אע היה אחראי על מקרי ירי נ"ט רבים לעבר רמות נפתלי. בצה"ל אמרו כי במקביל, כוחות צוות הקרב של חטיבת הנח״ל הצפונית (228), הכווינו מטוסי קרב וחיסלו מחבלים שפעלו במבנה סמוך לכוחות בדרום לבנון. לאחר התקיפה זוהו פיצוצי משנה רבים המעידים על המצאות אמצעי לחימה במרחב. (יואב זיתון)
9:50 - נקבע מותו של עובד זר שנפגע מירי הנ"ט ליראון. צוותי מד"א נאלצו קבעו את מותו של אחד הנפגעים מירי הנ"ט לקיבוץ יראון שבגליל העליון. מדובר בעובד זר מתאילנד, בן 27, שעבד כנהג טרקטור. עובד זר נוסף, גם הוא מתאילנד, נפצע קשה. (יאיר קראוס)
9:25 - דיווח ראשוני: נפגעים מירי נ"ט לאזור יראון. כמה בני אדם נפגעו מירי נ"ט מלבנון לעבר אזור קיבוץ יראון שבגליל העליון. (יאיר קראוס)
8:50- הירי לקריות: אותרו רסיסים בכמה זירות. רסיס גודל אותר בקריית ביאליק, ובקריית מוצקין אותרו כמה פגיעות רסיסים. לא דווח על נפגעים בשני האירועים. (ליאור אל-חי)
8:30 - אזעקות בקריות ובעכו. אזעקות נשמעו בקריות, בעכו וביישובים בסביבה. הדי פיצוצים נשמעו באזור. ממד"א נמסר כי צוותים יצאו לסרוק בזירות שבהן התקבלו דיווחים. לפי שעה לא דווח על נפגעים. (ליאור אל-חי, יאיר קראוס)
3 צפייה בגלריה
מפרץ חיפה צפון הארץ יירוט יירוטים של כיפת ברזל ירי רקטה רקטות מ לבנון
מפרץ חיפה צפון הארץ יירוט יירוטים של כיפת ברזל ירי רקטה רקטות מ לבנון
יירוטים של כיפת ברזל בצפון הארץ
(צילום: REUTERS/Ammar Awad)
8:20- אזעקות בקריית שמונה. אזעקות נשמעו בקריית שמונה ובמרגליות.
7:00 - צה"ל: יורט כטב"ם באזור אשקלון. צה"ל מסר לאחר האזעקות שהופעלו באזור אשקלון כי חיל האוויר יירט בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שחצה לשטח הארץ. לפי שעה לא ברור מהיכן שוגר. (יואב זיתון)
6:50 - סיכום הכותרות האחרונות. תקיפה בביירות, היעד - בכיר חיזבאללה. בלבנון דיווחו אמש כי צה"ל ביצע שתי תקיפות אוויריות במרכז ביירות, ובפעם השלישית מתחילת המלחמה מדובר בתקיפות מחוץ לרובע הדאחייה - שנחשב למעוז חיזבאללה. לפי חלק מהדיווחים, היעד בתקיפות הוא וופיק ספא, איש אמונו של מנהיג ארגון הטרור לשעבר חסן נסראללה. משרד הבריאות הלבנוני הודיע כי 22 בני אדם נהרגו ו-117 נוספים, אך ספא - לפי דיווחים שונים - שרד את התקיפה. בחלק מהדיווחים נאמר כי הוא נפצע, ובאחרים לא נמסר מה מצבו.
הרמטכ"ל וראש השב"כ ביקרו בדרום לבנון. רא"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר קיימו אתמול, לראשונה מפרוץ המלחמה, הערכת מצב משותפת עם הכוחות הלוחמים בדרום לבנון ועם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, ומפקד אוגדה 91.
בעולם האשימו את ישראל בירי לעבר אנשי יוניפי"ל. איטליה טענה כי מדובר ב"פשע מלחמה מכוון, שנועד לחיילים להימלט", בצרפת הביעו חשש. שגריר ישראל לאו"ם דני דנון אמר כי ישראל ממליצה לאנשי הכוח לנוע צפונה - לפחות חמישה קילומטרים.
ארבעה לוחמי מילואים נפלו ביממה החולפת. בצפון הרצועה נהרגו רס"ר (במיל') צבי מתתיהו מרנץ, רס"ן (במיל') נתנאל הרשקוביץ ורס"ר (במיל') אורי משה בורנשטיין. בדרום לבנון נפל רס"ם (במיל') רוני גניזת.
3 צפייה בגלריה
מימין רס"ן (במיל') נתנאל הרשקוביץ ז"ל רס"ר (במיל') אורי בורנשטיין ז"ל רס"ר (במיל') צבי מתתיהו מרנץ ז"ל
מימין רס"ן (במיל') נתנאל הרשקוביץ ז"ל רס"ר (במיל') אורי בורנשטיין ז"ל רס"ר (במיל') צבי מתתיהו מרנץ ז"ל
מימין: רס"ן (במיל') נתנאל הרשקוביץ ז"ל רס"ר (במיל') אורי בורנשטיין ז"ל רס"ר (במיל') צבי מתתיהו מרנץ ז"ל
(צילומים: דובר צה"ל )

6:10 - צה"ל: מחבל בכיר חוסל בתקיפה מהאוויר בטול כרם. דובר צה"ל והשב"כ הודיעו כי כלי טיס חיסל אמש בתקיפה מהאוויר בנור א-שמס את ראש התארגנות הטרור של הג'יהאד האיסלאמי מוחמד עבדאללה, וכי עימו חוסל מחבל נוסף. עבדאללה היה מחליפו של מוחמד ג'אבר, ראש התארגנות הטרור בטול כרם שחוסל על-ידי כוח ימ"מ בחודש אוגוסט האחרון. בחודשים האחרונים היה עבדאללה אחראי על התארגנות הטרור במחנה, והיה מעורב בביצוע פיגועים רבים. כמו כן, הוא פעל בתחום הפעלת מטענים לעבר כוחות צה"ל שפעלו בגזרת טול כרם. (יואב זיתון)