סגור

דיווח שוטף
צה"ל תקף בנבאטיה; עוד ניסיון איראני סוכל: ישראלי נאשם שהסכים לחסל מדען

חיל האוויר תקף עשרות מטרות חיזבאללה בעיר בדרום לבנון; ולדימיר ורחובסקי, בן 35 מתל אביב, נעצר בחשד שפעל לטובת גורמי מודיעין איראניים והסכים בין היתר לחסל מדען עבור 100 אלף דולר; לראשונה לאחר כמה ימי הפוגה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מחסן תת קרקעי ובו "אמל"ח אסטרטגי" בביירות

13:08 - דרום לבנון: לוחמי חטיבת עציוני איתרו משגר נ"ט שהיה מכוון לשטח ישראל. לוחמי חטיבת "עציוני" (6) פועלים קרקעית בדרום לבנון, מחסלים מחבלים, מאתרים ומשמידים פירים ואמצעי לחימה רבים של חיזבאללה. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי במהלך סריקות הלוחמים מצאו עמדת משגר נ"ט וטילים נוספים שהיו מכוונים לשטח הארץ, עם רימונים ומחסניות.(יואב זיתון)

12:09 - משרד הבריאות בעזה: 65 נהרגו ברצועה ביממה האחרונה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על-ידי חמאס, עדכן כי 65 בני אדם נהרגו ו-140 נפצעו ביממה האחרונה מתקיפות צה"ל ברצועה. לפי המשרד, מניין ההרוגים ברצועה מפרוץ המלחמה עלה ל-42,409, ומניין הפצועים ל-99,153 בני אדם. (עינב חלבי)
11:58 - צה"ל אישר כי תקף בא-נבטיה; הכוחות השמידו תוואי תת-קרקע בדרום לבנון. דובר צה"ל אישר כי מטוסי קרב תקפו עשרות מטרות טרור חיזבאללה בא-נבטיה שבדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו - מבנים צבאיים, מפקדות צבאיות ומחסני אמל"ח שארגון הטרור מיקם סמוך למבנים אזרחיים. עוד נמסר כי אוגדה 91 ממשיכה לפעול בדרום לבנון, וכי הכוחות פשטו בימים האחרונים על מערכת פירים ותשתיות תת-קרקעיות, שכללו מרחבי שהייה והצטיידות, ואיתרו בהן אמצעי לחימה רבים. תשתיות אלה נועדו לשמש את כוח רדואן של הארגון לטובת פלישה לישראל. תוואי תשתית שאותר בלב כפר הושמד על-ידי חטיבה 8 ולוחמי יהל"ם. (יואב זיתון)

11:30 - חיל הים מסייע לכוחות היבשה בדרום לבנון: "נלחמים כתף אל כתף". מתחילת הפעילות של כוחות אוגדה 146 בדרום לבנון, כוחות חיל הים תקפו עשרות מטרות טרור של חיזבאללה בשיתוף פעולה עם הלוחמים בשטח. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי כלי השיט תקפו משגרים, מבנים צבאיים ומחסני אמל"ח של חיזבאללה, ובכך סייעו ללחימה של כוחות היבשה. מפקד זירת חיפה בחיל הים, תת-אלוף אלי סוחוליצקי, הדגיש כי "היכולת הרב זרועית של צה"ל בלחימה באה לידי ביטוי במבצע. לאורך כל החודשים האחרונים, נלחמנו כתף אל כתף באוויר, בים וביבשה". (יואב זיתון)

11:05 - דיווח: התקיפות בדרום לבנון כוונו לבניין עיריית א-נבטיה, ראש העיר נהרג. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי כמה בני אדם נהרגו בתקיפות בעיר א-נבטיה שבדרום לבנון. לדברי העיתון, התקיפות כוונה לבניין העירייה, ובין ההרוגים ישנם עובדים ומתנדבים שלה. סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה כי ראש העיר נהרג בתקיפה. (ליאור בן ארי, AFP)
10:41 - דיווח: ישראל שבתה 3 פעילי חיזבאללה בדרום לבנון. רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" דיווחה מפי מקורות כי "צה"ל תפס מספר גורמים מחיזבאללה בדרום לבנון". ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" הוסיף כי "ישראל שבתה שלושה פעילים נוספים מארגון הטרור, בנוסף לארבעה שדווח עליהם אתמול". (ליאור בן ארי)
10:12 - שר החוץ האיראני שוחח עם מקבילו מצרפת ועם מזכ"ל האו"ם: "נגיב לפעולה ישראלית". שר החוץ של איראן עבאס עראקצ'י שוחח טלפון עם מקבילו מצרםת ז'אן נואל בארו. "אנחנו מזהירים מפני כל הסלמה ישראלית חדשה באזור", אמר עראקצ'י. "אנחנו מדגישים את הצורך לעצור את התקיפות הישראליות בלבנון". לפני כן שוחח עראקצ'י עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, ואמר לו כי "טהרן מאשרת את הצורך בשמירה על שלום ויציבות ותעשה כל מאמץ לשם כך. איראן מוכנה להגיב בנחישות וחומרה לכל תקיפה ישראלית. אנו קוראים לאו"ם לפעול לעצירת התקיפות בלבנון ורצועת עזה ולשלוח את הסיוע ההומניטרי הנדרש". (ליאור בן ארי)
09:45 - שב"כ: "המלחמה בינינו לבין איראן עלתה שלב, מי שיעבוד עבורם - ישלם מחיר כבד". גורמים בשירות הביטחון הכללי אמרו כי "המלחמה בין שב"כ לאיראן עולה שלב". לדבריהם, "רצף הפרשיות שנחשפו וייחשפו ממחיש בצורה משמעותית את המאמצים הבלתי פוסקים של איראן לגייס, להפעיל ולפגע בתוך ישראל. היכולת של השירות לסכל מבעוד מועד מונעת מטהרן להשיג תמונת ניצחון בדמות התנקשות ביעדים ישראלים. הפניות ברשתות החברתיות מתבצעות בצורה רחבה, לקהלי יעד מגוונים, ויש מי שנופל ברשת. מי שבוחר, בזמן מלחמה, לעבוד עבור גורמי מודיעין איראנים תמורת תשלום - ישלם מחיר כבד". (יואב זיתון)

2 צפייה בגלריה
רונן בר ראש השב"כ
רונן בר ראש השב"כ
רונן בר, ראש השב"כ
(צילום: יאיר שגיא)
09:07 - סוכל ניסיון איראני נוסף: תושב ת"א נאשם שהסכים לחסל מדען עבור 100 אלף דולר. המשטרה ושב"כ התירו לפרסום במסגרת חשיפה של תשתית נוספת של גורמי מודיעין איראניים בישראל, נעצר לחקירה ולדימיר ורחובסקי, תושב תל אביב כבן 35, לאחר שביצע לכאורה משימות עבור איראן. הורא נחשד בין היתר בריסוס כתובות גרפיטי, תליית כרוזים, איסוף מידע על גורם ישראלי והטמנת אמצעים לביצוע משימות ע"י מגויסים אחרים. לפי החשד, התקשורת עם הגורמים התקיימה באנגלית, וורחובסקי הסכים לחסל מדען ישראלי עבור 100 אלף דולר - ואף הצטייד בכלי נשק. הוא יובא לדיון בביהמ"ש המחוזי בלוד, ותתבקש הארכת מעצרו. הפרקליטות תגיש כתב אישום חמור נגדו. (יואב זיתון, ליאור אוחנה)
07:46 - צה"ל מאשר שתקף בדאחייה: "הופצץ אמל"ח אסטרטגי במחסן תת-קרקעי". מטוסי קרב תקפו אמצעי לחימה אסטרטגיים של חיזבאללה שאוחסנו במחסן תת-קרקעי ברובע הדאחייה בביירות. כך אישר דובר צה"ל, בהמשך לדיווחים לבנוניים על תקיפה במעוז ארגון הטרור בבירה. נמסר כי התקיפה בוצעה בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין, וכי טרם התקיפה ננקטו צעדים על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, הכוללים אזהרות מקדימות לאוכלוסייה באזור.

2 צפייה בגלריה
תקיפה של צה"ל ב ביירות 16.10.24
תקיפה של צה"ל ב ביירות 16.10.24
התקיפה בדאחייה
(צילום: רויטרס)

07:20 - דיווח לבנוני: תקיפה נוספת בדאחייה בביירות. הרשת הלבנונית "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפה נוספת ברובע הדאחייה בביירות. (ליאור בן ארי)
07:05 - דיווח על תקיפה בדאחייה, אחרי הקריאה להתפנות מבניינים ברובע. רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווחה על תקיפה ברובע הדאחייה בביירות, זמן קצר אחרי האזהרה שפרסם דובר צה"ל בערבית, תת-אלוף אביחי אדרעי. זאת אחרי כמה ימים שבהם נרשמה הפוגה בתקיפות בבירת לבנון, על רקע בקשתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. (ליאור בן ארי)


03:38 - המטח לצפת: נפילה בחצר בית, נזק נגרם למבנה. עיריית צפת עדכנה כי במטח הכבד ששוגר לעיר אירעה נפילה בחצר בית. נזק נגרם למבנה מרסיסים. כמו כן, דווח על שני פצועים קל שנחבלו בדרכם למרחב המוגן, ופונו לבית החולים. (יאיר קראוס)
01:59 - צה"ל: כ-50 שיגורים במטח לצפת והסביבה, זוהו נפילות. דובר צה"ל עדכן כי במטח לצפת והסביבה זוהו כ-50 שיגורים מלבנון, חלקם יורטו. עוד נמסר כי זוהו נפילות באזור. (יאיר קראוס, יואב זיתון)
00:46 - צה"ל: שני כטב"מים חצו מלבנון לאצבע הגליל, זוהו נפילות באזור. דובר צה"ל עדכן בהמשך להתרעות שהופעלו באצבע הגליל כי זוהו שני כטב"מים שחצו מלבנון. זוהו נפילות באזור, אין נפגעים. בהמשך להתרעה שהופעלה בשעה 23:50 ביערה, עדכן דובר צה"ל כי שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה שהתבררה כמטרת שווא. ההתרעה על ירי טילים ורקטות הופעלה מחשש לנפילת שברי יירוט, אין נפגעים. (יואב זיתון)