סגור
יירוטים ב תל אביב 22.10.24 ירי מ לבנון
יירוטים בתל אביב (צילום: REUTERS/Violeta Santos Moura)

דיווח שוטף
ירי מלבנון לגוש דן ולגליל: שתי רקטות יורטו; יירוט של כטב"מים בדרך לאילת

אזעקות המתריעות על ירי רקטות נשמעו הבוקר בגוש דן, בעמק יזרעאל ובגליל התחתון: חיל האוויר יירט שני שיגורים שחצו מלבנון; נזק נגרם למכונית מרסיס שנפל בהרצליה; מוקדם יותר יירט חיל האוויר שני כטב"מים ששוגרו מכיוון מזרח במרחב אילת וכטב"ם נוסף מעל שטח סוריה; צה"ל: תקפנו הלילה מפקדות של חיזבאללה בדאחייה בביירות; אישום נגד 7 צעירים: מסרו מידע לאיראן, כדי לרצוח בהמשך מדען גרעין ישראלי

10:20 - צה"ל: תקפנו הלילה מפקדות של חיזבאללה בדאחייה בביירות. דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה ברובע הדאחייה בביירות אתרים לייצור ולאחסון אמצעי לחימה ומפקדות של חיזבאללה, שמוקמו בבניינים אזרחיים. (יואב זיתון)

9:55 - אישום נגד 7 צעירים: מסרו מידע לאיראן, כדי לרצוח בהמשך מדען גרעין ישראלי. הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד שבעה צעירים כבני 23-19, תושבי שכונת צפצפא בירושלים, בגין עבירות ביטחוניות חמורות, ובהן סיוע ומסירת ידע לאויב במלחמה, כדי לרצוח בהמשך מדען גרעין ישראלי. לפי האישום, ראמי עליאן, הנאשם המרכזי, הופעל על-ידי סוכן איראני באמצעות הטלגרם וביצע עבורו משימות שונות, בהן צילום מכון ויצמן למדע ברחובות (לירן תמרי)
9:00 - דיווח בלבנון: צה"ל תוקף בכמה כפרים ליד צור. סוכנות הידיעות הלאומית של לבנון דיווחה על תקיפות בכפרים סריפא, אל-ברגליה, פרון, סלעא ובאפליה שבאזור צור, בדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
8:35 - רסיס אותר בהרצליה, נזק נגרם למכונית. נזק נגרם למכונית מרסיס שנפל בהרצליה, לאחר שצה"ל הודיע על יירוט שני שיגורים שחצו מלבנון. מהמשטרה נמסר כי לא התקבלו דיווחים על נפגעים. (רענן בן צור)
4 צפייה בגלריה
המכונית שנפגעה בהרצליה
המכונית שנפגעה בהרצליה
המכונית שנפגעה בהרצליה
(צילום: דוברות המשטרה)

4 צפייה בגלריה
שבר יירוט שנמצא בהרצליה
שבר יירוט שנמצא בהרצליה
שבר יירוט שנמצא בהרצליה
(צילום: דוברות המשטרה)
8:20 - האזעקות בגוש דן ובגליל התחתון: שני שיגורים חצו מלבנון ויורטו. דובר צה״ל עדכן כי חיל האוויר יירט שני שיגורים שחצו לשטח הארץ מלבנון, בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר בגוש דן, בעמק יזרעאל ובגליל התחתון. (יואב זיתון)
8:05 - אזעקות בגוש דן, בעמק יזרעאל ובגליל התחתון. אזעקות המתריעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בתל-אביב, ביקנעם, בקריית טבעון, בגבעתיים, ביפו, בהרצליה, ובשורת יישובים נוספים בגוש דן ובגליל התחתון. מדובר צה"ל נמסר כי הפרטים בבדיקה. (יואב זיתון)
4 צפייה בגלריה
תיעוד של היירוט הבוקר בשמי חולון
תיעוד של היירוט הבוקר בשמי חולון
תיעוד של היירוט הבוקר בשמי חולון
(צילום: קובי קואנקס)

7:50 - דיווחים לבנוניים: תקיפות בדרום המדינה. כלי תקשורת בלבנון דיווחו על תקיפות שמתבצעות בדרום המדינה. (ליאור בן ארי)
7:20 - צה"ל: חיסלנו 70 מחבלים ו-3 מפקדי גזרות של חיזבאללה בדרום לבנון. דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו ב-48 השעות האחרונות את מפקדי הגזרות ג'בשית, ג'ויה וקאנא של חיזבאללה בדרום לבנון. המחבלים פיקדו על מתווי טרור רבים שיועדו לפגוע בישראל, בהם ירי רקטות וטילי נ"ט לעבר יישובי הצפון. עוד מסר דובר צה"ל כי 70 מחבלי חיזבאללה חוסלו ביממה האחרונה מהקרקע ומהאוויר בדרום לבנון. במהלך הפעילות, הלוחמים איתרו והשמידו תשתיות תת-קרקעיות ומצבורי אמצעי לחימה. (יואב זיתון)
6:10 - "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק" לקחה אחריות על שיגור שני הכטב"מים לאילת. "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק", ארגון המורכב ממיליציות פרו-איראניות, קיבל אחריות על שיגור שני הכטב"מים שיורטו באזור אילת.
5:50 - צה"ל: שני כטב"מים ששוגרו מכיוון מזרח יורטו במרחב אילת. צה"ל עדכן כי חיל האוויר יירט לפני זמן קצר שני כטב"מים ששוגרו מכיוון מזרח וחצו למרחב המים הריבוניים של מדינת ישראל במרחב אילת. "לא הופעלו התרעות על-פי מדיניות", מסר דובר צה"ל. (ynet)
מוקדם יותר הלילה דובר צה"ל אישר כי יורשו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, האשם ספי א-דין, חוסל בתקיפה בדאחייה לפני שלושה שבועות. בנוסף, דובר צה"ל עדכן כי בתקיפה חוסל גם חסין עלי הזימה, ראש מטה המודיעין של חיזבאללה, לצד מפקדים נוספים בארגון הטרור. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי אמר כי "הגענו לנסראללה, למחליפו ולמרבית צמרת חיזבאללה. נדע להגיע לכל מי שמאיים על ביטחון אזרחי מדינת ישראל".
בהודעה נמסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו, בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין, את המפקדה הראשית של מטה המודיעין של חיזבאללה, הנמצאת בתת קרקע בלב אוכלוסייה אזרחית ברובע הדאחייה שבביירות. במפקדה שהו יותר מ-25 מחבלים שהשתייכו למטה המודיעין של ארגון הטרור.

4 צפייה בגלריה
ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה האשם ספי-א-דין
ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה האשם ספי-א-דין
האשם ספי-א-דין
(מתוך טוויטר)