סגור

הרשימה מתארכת: גם אייר אירופה, וויז אייר, אג'יאן ואיבריה ביטלו טיסות לישראל

החששות מפני הסלמה מול איראן וחיזבאללה שולחת עוד חברות לבטל את פעילותן מול ישראל, ועתה אלפי נוסעים נוספים צפויים להיפגע מכך

לגל ביטולי הטיסות לישראל וממנה הצטרפו הלילה והבוקר (שבת) גם ענקית הלואוקוסט וויז אייר. החברה הודיעה על ביטול טיסותיה לישראל וממנה, ותחליט על המשך פעילותה בארץ על בסיס הערכות מצב יומיות. מהחברה נמסר כי היא מציעה ללקוחותיה שמושפעים מהחלטתה החזר של 120% בזיכויים, החזר מלא או הזמנה חדשה בחינם.
גם חברת התעופה היוונית אג'יאן איירליינס הודיעה על הפסקת טיסותיה בימים הקרובים. זאת, כשישראלים רבים נופשים ביוון, שמהווה עבורם חלופה לנופשים בטורקיה שירדה מאז תחילת המלחמה ממפת היעדים של הנוסע הישראלי. חברת התעופה הספרדית איבריה ביטלה את טיסותיה לארץ שתוכננו להיום (שבת) ולמחר (ראשון).
גם אייר אירופה הספרדית הודיעה על ביטול טיסותיה לארץ וזאת עד 10 לאוגוסט. חברות נוספות שהפסיקו לטוס לישראל וממנה הן אייר אינדיה ההודית, אתיופיאן איירליינס, בריסל איירליינס וקרואטיה איירליינס. על פי הערכות בענף התעופה, השיבושים הנרחבים מקשים על עשרות אלפי ישראלים שנמצאים בחו"ל למצוא טיסות לארץ. ישראלים השוהים בארה"ב מנסים לתפוס טיסות לאתונה או לרנקה ומשם לשוב לישראל באמצעות אחת החברות הישראליות.
שיבושים רבים בטיסות הבינלאומיות ניכרים בימים האחרונים גם בביירות ואף בירדן. כך, אייר פראנס הצרפתית הודיעה שלא תטוס לביירות לפחות עד יום שלישי כמו גם חברת הלואו קוסט ההולנדית טראנסאוויה שהאריכה גם כן את השהיית טיסותיה לביירות, עד אמצע השבוע.
ברקע לביטולים, כוננות השיא לקראת תגובת איראן וארגוני הפרוקסי שלה על חיסול בכירי חמאס וחיזבאללה בטהרן ובביירות. לוח הטיסות בנתב"ג הפך לכאוטי במיוחד, ולא בפעם הראשונה מאז פרוץ המלחמה. התפתחות הלחימה, אופי המתקפה והיקפה עלולים לסבך עוד יותר את לוח הטיסות.
עוד לפני איומי איראן בהסלמת הלחימה, שורה ארוכה של חברות הפסיקו לפעול בנתב"ג ובהן ענקית הלואו-קוסט הבריטית איזיג'ט, רויאל ג'ורדניאן הירדנית, אמריקן אירליינס, אמירטייס מאיחוד האמירויות, טורקיש ופגאסוס הטורקיות, KLM ההולנדית, קאתאי פסיפיק מהונג קונג, אייר קנדה ועוד. בהמשך עשו זאת לופטהנזה, יונייטד איירליינס ודלתא איירליינס.