סגור
אודי שרון מנכ"ל נמל חיפה  על רקע נמל חיפה
אודי שרון מנכ"ל נמל חיפה המודח על רקע הנמל (צילומים: ורהפטיג ונציאן, shutterstock)

ניצחון ליו"ר נמל חיפה: המנכ״ל אודי שרון הודח בגיבוי אדאני

לכלכליסט נודע כי נדחו טענות המנכ"ל, שטען שיו"ר הנמל רון מלכא ביקש להדיחו כי סירב להחליף את סוכן הביטוח של הנמל בסוכן ביטוח שהוא בנו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד; בעלת השליטה בנמל קבוצת אדאני גיבתה את ההחלטה להדיח את שרון; דוד כהן המשנה למנכ״ל ישמש כמ״מ

יו"ר נמל חיפה רון מלכא והדירקטור מטעם אדאני ההודית סנדיפ מהטה הודיעו למנכ"ל הנמל אודי שרון על החלטה לסיים את העסקתו. ההחלטה הגיעה אחרי הליך שימוע שעבר שרון ביוזמת מלכא שזוכה לגיבוי של בעלת השליטה קבוצת אדאני ההודית.
דוד כהן המשנה למנכ״ל ישמש כמ״מ עד לבחירת מנכ״ל קבוע במקום שרון.
לכלכליסט נודע כי במכתב פיטורים מפורט שכתב דיריקטוריון החברה לשרון נדחו טענותיו של שרון, אשר טען בין היתר כי מלכא ביקש להדיחו בשל העובדה ששרון סירב להחליף את סוכן הביטוח של הנמל בסוכן ביטוח שהינו בנו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד.
במכתב הפיטורים לשרון נטען בתגובה לטענת שרון (כי הופעל עליו לחץ להשתמש בשירותיו של בנו של יו״ר ההסתדרות לביטוח הנמל), כי בכיר באדאני ההודית, בעלת השליטה בנמל, ביקש משני חברי דריקטוריון, בהם היו"ר מלכא, לפעול לאפשר למספר סוכנויות ביטוח להגיש הצעה במסגרת הליך תחרותי, אך היו"ר לא פעל כדי שתיבחר הצעה זו או אחרת, קרי לא פעל לקדם את בנו של יו"ר ההסתדרות, בניגוד לטענת שרון.
במכתב נדחו גם טענות שרון לפיו התרבות הארגונית בנמל הייתה בעייתית ("תרבות של שכונה", כדבריו).
בתגובה להחלטה שלח בא כוחו של שרון עו"ד בועז בן צור מכתב בו טען כי ההחלטה מנוגדת לדין, כי נוסח השלמת הטיעון לא תורגם לאנגלית (עבור ההודים). עוד טען בן צור כי מלכא מצוי בניגוד עניינים בניהול השימוע, וכי מן הדין להעביר את הבדיקה לגורם אובייקטיבי.