סגור
אוניברסיטת ת"א אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב (צילום: Roman Yanushevsky / Shutterstock)

סנאט אוניברסיטת ת"א קורא לשביתה: "שלטון החוק עומד בפני סכנה גדולה וממשית"

המחאה באקדמיה נגד ההפיכה המשטרית מתחדשת: סנאט האוניברסיטה מוחה נגד "מתקפה חסרת רסן שמובילה הממשלה והשרים כנגד היועצת המשפטית לממשלה והרשות השופטת" וקורא למוסדות השכלה נוספים, לראשי המשק, השלטון המקומי וארגוני העובדים להצטרף אליו

סנאט אוניברסיטת תל אביב הודיע כי יתמוך בהשבתה של כל ההוראה והמחקר אם יימשכו הפגיעה בדמוקרטיה ובשלטון החוק. הסנאט קרא למוסדות השכלה נוספים, לראשי המשק, השלטון המקומי וארגוני העובדים להצטרף אליו ו"להצהיר באופן פומבי שמהלכי הממשלה גורמים נזק בלתי הפיך לשלטון החוק, לכלכלה ולעתיד המדינה, ולהודיע כי הם נכונים לפעול באופן נחרץ וממשי לשם הגנה על שלטון החוק במדינת ישראל".
בכך בעצם מחדש הסנאט, המורכב מכל הפרופסורים מן המניין ומנציגים של המרצים האחרים, את מאבק האקדמיה בהפיכה המשטרית. הסנאט הוא אמנם גוף שקובע מדיניות אקדמית ואינו גוף מנהל, אבל אין ספק שההחלטה שלו תקל על הנשיא פרופ' אוריאל פורת להשבית את המוסד בשעת הסלמה במאבק בהפיכה המשטרית.
בהודעה מוזכר ש"בשנה וחצי האחרונות, אין ספור חוקרים וחוקרות, גופים ציבוריים ואקדמיים ובהם סנאט אוניברסיטת תל אביב התריעו שוב ושוב נגד הסכנה הטמונה בצעדי הממשלה, צעדים העלולים להביא לפגיעה חמורה באושיות הדמוקרטיה הישראלית. בשבועות האחרונים, מתבהר והולך ששלטון החוק בישראל עומד בפני סכנה גדולה וממשית, ששיאה במתקפה חסרת רסן שמובילה ממשלת ישראל או שרים בכירים בה כנגד היועצת המשפטית לממשלה והרשות השופטת".
לטענת חברי הסנאט, "הפגיעות החמורות והשיטתיות בשלטון החוק חייבות להדיר שינה מעיני כל מי שמדינת ישראל יקרה לו, ובוודאי מאלו השואפים לחיות בחברה חופשית ודמוקרטית. אנו מבקשים להצהיר כי הקהילה האקדמית באוניברסיטת תל אביב מחויבת לשלטון החוק, ומתנגדת בתוקף לצעדים הרסניים המקעקעים את מוסדות המשפט במדינה; צעדים שאחריתם אחת – הרס הדמוקרטיה הישראלית והמפעל הציוני".
הסנאט "קורא לממשלת ישראל ולחברי הקואליציה לחדול לאלתר מהפגיעה בשלטון החוק. על הממשלה לעצור את התהליכים ההרסניים שהיא מובילה בניגוד לחזון המייסדים, ולמנוע את הידרדרות מדינת ישראל לעברי פי פחת. אנו תומכים בצעדים תקיפים ומשמעותיים, ובהם השבתת הוראה ומחקר באם לא יינקטו הצעדים הנדרשים לשם שמירה על הדמוקרטיה ועל המפעל הציוני".