הטלטלה ביאנגו ישראל נמשכת: מנכ"ל שירות המוניות מוטי הספרי מתפטר אחרי פחות משנה
הטלטלה ביאנגו ישראל נמשכת: מנכ"ל שירות המוניות מוטי הספרי מתפטר אחרי פחות משנה
מנכ"ל יאנגו ישראל, אלכסיי ברינסקי, ישמש מעתה גם כמנכ"ל יאנגו טקסי. הפרישה של הספרי מצטרפת לשורת פרישות של בכירים בחברה בתקופה האחרונה, בכלל זה מנכ"לית יאנגו דלי, מנכ"ל יאנגו ישראל ומנכ"ל יאנדקס ישראל
נמשכות הטלטלות ביאנגו ישראל: מנכ"ל יאנגו טקסי, מוטי הספרי, הודיע היום (ה') על פרישה מיידית מהתפקיד, פחות משנה לאחר שנכנס אליו – כך נודע ל"כלכליסט". מנכ"ל יאנגו ישראל, אלכסיי ברינסקי, ישמש מעתה גם כמנכ"ל שירות המוניות.
"קיבלתי החלטה להמשיך את דרכי המקצועית מחוץ ליאנגו טקסי, ולמעשה היום היה יומי האחרון בתפקיד", כתב הספרי לעובדים. "אני יודע שחלקכם בוודאי מופתעים, אך הארגון יידע להסתדר היטב גם בלעדיי, בהובלת אלכסיי ברינסקי שייקח את מושכות ניהול החברה מכאן ואילך. בהזדמנות הזו אני רוצה להודות לכם באופן אישי על העקשנות והמסירות שלכם להצלחת פעילות יאנגו טקסי בישראל. עוד רבה הדרך ואני בטוח שאיתה יגיעו פסגות נוספות".
לפי יאנגו טקסי, היא עובדת כיום עם 5,500 נהגים, שרובם עובדים במקביל גם עם אפליקציית גט, ויש לה 150 אלף לקוחות שמשתמשים באפליקציה באופן פעיל וקבוע. השירות של יאנגו טקסי פועל היום בכל הערים בישראל חוץ מאילת.
בענף התחבורה הופתעו לאחרונה לאחר שיאנגו לא ניגשה למכרז המוניות האחרון בנתב"ג, והיו מי שפירשו כי יאנגו, כמו אובר שהפסיקה את פעילותה בישראל באחרונה, שוקלת את המשך צעדיה בישראל. בסביבת יאנגו מסבירים את ההחלטה לא להשתתף במכרז של שירותי המוניות בנתב"ג בדרישות הגבוהות שלו בתחום התפעול, שיאלצו את החברה להקים מערך נרחב של שירות לקוחות, סדרנים ותמיכה. עם זאת, גורמים המקורבים ליאנגו לא פוסלים אפשרות שהיא תתמודד במכרז זה בהמשך.
יאנגו טקסי עבר באחרונה ל-EBITDA (רווח לפני מס והפחתות) חיובי. זאת, לאחר שנערכו מהלכים לשיפור הרווחיות ובהם ביטול בונוסים מוגדלים לנהגים והקטנת היקף העבודה עם מאגדי נהגים, שכרוכים בתשלום דמי תיווך גבוהים.
לצד יאנגו טקסי, מפעילה יאנגו ישראל גם שירות השכרת קורקינטים שנרכש מחברת ווינד וכן את שירות משלוחי מוצרי הצריכה יאנגו דלי. יאנגו ישראל מעסיקה כ־400 עובדים, לא כולל השליחים של יאנגו דלי ונהגי יאנגו טקסי.
הפרישה של הספרי מצטרפת לשורת פרישות של בכירים ביאנגו ישראל בתקופה האחרונה. מנכ"לית יאנגו דלי, נועה ויצמן-הלוי, עזבה בתוך חודשים ספורים לאחר מינויה בפברואר 2022. בספטמבר עזב יוחאי עבאדי, מנכ"ל יאנגו ישראל, לאחר שנתיים בתפקיד. במרץ 2022 התפטר גם יובל קינן, ששימש כמנכ"ל יאנדקס ישראל ארבעה חודשים בלבד.
מיאנגו נמסר בתגובה: "מוטי הצטרף ליאנגו לפני קרוב לשנה. לצערנו, מוטי בחר לעזוב את החברה מסיבות אישיות-משפחתיות במהלך תקופה של צמיחה והצלחה בחברה. אנו מודים למוטי על התקופה המשותפת ומאחלים למוטי הצלחה רבה בהמשך".
הספרי מסר בתגובה: "לאחר שנה של צמיחה והבאת החברה לרווחיות לראשונה מזה 5 שנות פעילות בישראל, בחרתי לסיים את תפקידי מסיבות משפחתיות. יאנגו הינה חברה גלובלית עם נתחי שוק משמעותיים בלמעלה מ-25 שווקים בעולם וגם בישראל תפסה נתח שוק משמעותי ומהווה כיום אלטרנטיבה מצוינת להזמנת מוניות בשוק תחרותי. אני מודה ליאנגו על תקופה נהדרת ושמח על תרומתי לחברה".