סגור
נוסעים ב רכבת הקלה ב ירושלים
הרכבת הקלה ירושלים. מועד הפתיחה כרגע הוא 2028 (צילום: יואב דודקביץ)

אלקטרה זכתה במכרז: תחפור את מנהרת הקו הכחול בירושלים עבור 620 מיליון שקל

החברה זכתה במכרז הרכבת הקלה ששוויו 10 מיליארד שקל, לחפירת מקטע תת קרקעי באורך 2.2 ק"מ שיעבור מתחת לשכונת גאולה ומאה שערים. העבודות צפויות להימשך קרוב ל-5 שנים מתחילתן עד לפתיחת הקו המתוכננת ב-2028

חברת אלקטרה זכתה במכרז לחפירת מנהרת הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. מדובר במקטע תת קרקעי באורך 2.2 קילומטר שיעבור מתחת לשכונות גאולה ומאה שערים.
החברה תבצע הקמה של המקטע התת קרקעי, כריית מנהרה, פורטלים ופירים, עבודות עפר סלילה ופיתוח ותקבל בתמורה 620 מיליון שקל לפני מע"מ. לפי החברה, העבודות צפויות להימשך כ-58 חודשים ממועד קבלת צו התחלת העבודה. ההכרזה על הזוכה בהקמת הקו הכחול כולו, מכרז שמוערך בכ-10 מיליארד שקל וניגשו אליו ארבע קבוצות – מתעכבת כבר כשלושה חודשים במשרד האוצר.
לפני ארבעה חודשים פורסם ב"כלכליסט" כי העדה החרדית מתנגדת להקמה של תחנות תת־קרקעיות מתחת לשכונות מאה שערים וגאולה. הרב נתן קרמר, יו"ר עמותת "ירושלים שקופה" אשר הגישה את ההתנגדות התכנונית בשם אלפי המתנגדים מתושבי מאה שערים, אמר אז ל"כלכליסט": "תושבי שכונות מאה שערים מתנגדים נחרצות, ברובם המוחלט, להקמת התחנות התת־קרקעיות בתוך השכונה הצפופה מאוד, באופן שיפגע אנושות באיכות החיים והסביבה, ודי בתחנות המוקמות מחוץ לשכונה. יש לתמוה על התנהלות משרד התחבורה ועיריית ירושלים, אשר משקיעים עשרות מיליוני שקלים על מנת 'לכפות' על תושבי השכונה מיזם שאינם מעוניינים בו".
העדה החרדית היא קהילה מובחנת בתוך כלל הציבור החרדי, וזו מתנגדת לשיתוף פעולה עם מדינת ישראל ומוסדותיה. העדה החרדית אינה מיוצגת בכנסת באופן ישיר על ידי המפלגות החרדיות.
רשת הקו הכחול צפויה לכלול מסילות באורך 31 ק"מ, מתוכם 2.2 ק"מ תת־קרקעיים ולהכיל 53 תחנות, שלוש מהן תת־קרקעיות. הקו הכחול נמתח בין שכונות גילה ותלפיות בדרום העיר עד לשכונות הצפוניות רמת אשכול ורמות. עלות הפרויקט היא כ־10 מיליארד שקל. בהתאם לכך שהחברה מתחייבת לסיים את העבודות עד 2028, ניתן להסיק שהקו עצמו ייפתח לאחר מכן – וזאת למרות שבאופן רשמי תאריך הפתיחה אמור להיות בין 2027 ל-2028.
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "הפרויקט מגדיל את צבר העבודות שלנו שחצה לאחרונה את רף ה-28 מיליארד שקל, כשלאור הצרכים הדחופים של מדינת ישראל בפרויקטי תשתיות משמעותיים נוספים, אנו צופים את המשך מגמת הצמיחה של הקבוצה בפרויקטי זכיינות ותשתיות בשנים הקרובות. פרויקט זה גם מתחבר לכניסתנו לפני כשנתיים לתחום התחבורה הציבורית, המשתלב בפעילות הזכיינות והתשתיות שלנו, המהווה מנוע צמיחה נוסף לאלקטרה".