סגור
ניצב דני לוי, מפקד מחוז חוף במשטרה שבדרך להתמנות למפכ"ל
ניצב דני לוי, מפקד מחוז חוף במשטרה שבדרך להתמנות למפכ"ל (צילום: דוברות המשטרה)

הממשלה אישרה את מינוי דני לוי למפכ"ל: "מגיע עם אג׳נדה ציונית ויהודית"

הממשלה אישרה פה אחד את הצעתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שציין כי "דני מגיע עם אג'נדה ציונית ויהודית והוא יוביל את המשטרה לפי המדיניות שהצבתי לו"; לוי, מפקד מחוז חוף, משמש כניצב סך הכל שנה אחת; מועמדותו אושרה לפני כשבוע וחצי בוועדה המייעצת למינויים בכירים

אחרי שנה בלבד בדרגת ניצב, דני לוי יקודם הערב (א') לדרגת רב-ניצב וימונה באופן רשמי למפכ"ל משטרת ישראל בטקס שיתקיים במשרד לביטחון לאומי.
זאת אחרי שהממשלה אישרה היום פה אחד את הצעת המחליטים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למינויו של לוי, מפקד מחוז חוף, למפכ"ל. המינוי הוא לקדנציה בת שלוש שנים, עם אופציה להארכה בשנה נוספת.
לוי, שנחשב מקורב לבן גביר, ומי שזכה לביקורת על כך ש"יישר" קו עם האג'נדה של בן גביר והיה "נאמן" לו על מנת לזכות בתפקיד המפכ"ל, יהיה המפכ"ל ה-20 של המשטרה, שמאז פרישתו של המפכ"ל הקודם יעקב שבתאי באמצע חודש יולי, מובלת בידי מ"מ המפכ"ל אבשלום פלד.
האחרון היה המועמד הראשון של בן גביר לתפקיד המפכ"ל אמנם הסיר את המועמדות לאחר שהבין כי הוועדה עשויה לפסול אותו, זאת על רקע חומרים שקיבלה מחקירת מח"ש שנוהלה בעבר נגד פלד, פרשה שנחשפה ב"הארץ".
בן גביר מסר לאחר אישור המינוי כי דני לוי "מגיע עם אג׳נדה ציונית ויהודית והוא יוביל את המשטרה לפי המדיניות שהצבתי לו, חיזוק תחנות המשטרה, הקמת המשמר הלאומי והפעלתו, ובעיקר להגביר את המשילות ואת הריבונות במדינת ישראל".
מועמדותו של לוי אושרה לפני כשבוע וחצי בוועדה המייעצת למינויים בכירים בראשות השופט בדימוס אשר גרוניס, לאחר שקבעה כי "לאחר בחינת החומר שהיה בפניה לא מצאה הוועדה פגם מבחינת טוהר המידות, ככל שמדובר במועמד לתפקיד המפקח הכללי של המשטרה, ניצב דני לוי".
אל הוועדה זרמו בטרם הדיון הסתייגויות רבות של מפגינים נגד הממשלה, בעיקר מצד המפגינים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, שבתחום מחוז חוף, אשר חוו יחס כוחני ואלים מצד שוטרי המחוז כולל מעצרי שווא רבים.
המפגינים טענו כי ה"יד הקשה" הזו שמוביל ניצב לוי מבוצעת בעקבות ה"רוח" שנושבת מכיוונו של בן גביר, במטרה לבלום את ההפגנות ולרצות את השר שמחליט על זהות המפכ"ל הבא. בנוסף, מספר הרציחות בחברה הערבית בתחום מחוז חוף בשנה שלוי כיהן כמפקד המחוז זינק, והמחוז היה לאחד המדממים ביותר, מה שלא מנע מבן גביר לבחור בלוי לתפקיד, זאת למרות שמולו התמודדו ניצבים מנוסים וותיקים הרבה יותר. כעת צפויים גם חלק מהניצבים במשטרה לפרוש בעקבות מינויו של לוי למפכ"ל.
שיקולי הוועדה המייעצת למינויים בכירים נוגעים בעיקר לנושא של טוהר מידות, וכאמור, בפן זה היא לא מצאה פגם במועמדותו של לוי ועל כן אישרה אותו לתפקיד. עם זאת היא העירה כי הממשלה צריכה לבחון אם לוי ניחן בתכונות הנדרשות ובכישורים המתחייבים על מנת למלא את התפקיד כהלכה, בין היתר מפני ששימש כניצב רק במשך שנה בלבד.
תנועת התאוררות, אשר היתה ממובילות המחאה הציבורית נגד מינוי לוי למפכ"ל שכללה בין השאר החתמת אזרחים על עצומה, תליית פוסטרים מחוץ לתחנות משטרה עם הכיתוב "לא ניתן לבובה של בן גביר להיות מפכ"ל", הודיעה בתגובה למינוי כי היא נערכת להגיש עתירה לבג"ץ. "מינוי דני לוי הוא המסמר האחרון בהפיכת המשטרה למליציה פוליטית בשליטת שר", מסרה התנועה. "כשבן גביר אומר שהוא יוביל 'לפי מדיניות שהצבתי' הוא משאיר את החותמת הסופית לכך שמרגע שהמפכ"ל יתמנה המשטרה תהפוך לזרוע כהניסטית שתפעל נגד מתנגדי שלטון. אנחנו נלחם במינוי הזה ונבחן שימוש בכלים משפטיים כולל עתירה לבג״ץ".
לוי, בן 60, התגייס למשטרה בשנת 1985 והחל את דרכו כקצין סיור ובילוש בתחנות יפו ובת ים. במהלך השנים שימש לוי במגוון תפקידים במחוז תל אביב: קצין אג"ם במרחב יפתח, מפקד תחנת שכונות, מפקד תחנת לב ת"א, וקצין אגף מבצעים במחוז ת"א. בהמשך, שימש לוי כמפקד מרחב יפתח, מפקד מרחב ירקון, סגן מפקד מחוז ירושלים ולפני כשנה קודם לניצב ומונה על ידי בן גביר למפקד מחוז חוף.