אחרי הביקורת הציבורית: תע"א תמכור את מטוס המנהלים הפרטי שלה
אחרי הביקורת הציבורית: תע"א תמכור את מטוס המנהלים הפרטי שלה
דירקטוריון תע"א אישר את מכירת המטוס מסוג G-280 לאחר שמנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים הנחתה את היו"ר עמיר פרץ להביא את המהלך להצבעה
התעשייה האווירית (תע"א) תמכור את מטוס המנהלים הפרטי ששימש את בכירי החברה בנסיעותיהם בעולם, וזאת בעקבות דרישת רשות החברות הממשלתיות.
דירקטוריון תע"א אישר את מכירת המטוס מסוג G-280 לאחר שמנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים הנחתה את היו"ר עמיר פרץ להביא את המהלך להצבעה.
מדובר במטוס ששימש את בכירי תע"א במהלך משבר הקורונה, שהתאפיין בין השאר בשיבושים נרחבים בטיסות הסדירות. עלות המטוס הפרטי, שיוצר בשותפות של תע"א עם חברת גלפסטרים האמריקאית, עומדת על כ-5 מיליון דולר.
כפי שנחשף בכלכליסט, ההחלטה על רכישתו התקבלה בסוף 2020, בזמן שהמנכ"ל הנוכחי של החברה, בועז לוי, שימש כממלא מקום המנכ"ל. הרכישה נעשתה בידיעת היו"ר הקודם, הראל לוקר. מאז, הוא שימש את לוי, את היו"ר פרץ וסמנכ"לים בחברה לטיסות במסגרת פעילותם לקידום עסקות של החברה בעולם.
על פי הפרסום, זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של תע"א שבה לרשות בכירי החברה עמד מטוס מנהלים. כשעד אז רוב הבכירים היו טסים בטיסות רגילות, ובמקרה הצורך נשכרו נקודתית מטוסים לטובת טיסות בודדות ליעדים שקשה היה להגיע אליהם. זו גם היתה החברה הממשלתית היחידה שלרשות בכיריה עמד מטוס פרטי.
רוזנבוים מסרה היום כי "חברה ממשלתית צריכה לפעול באופן יעיל, צנוע ושקוף ולפי נורמות ציבוריות ראויות. אני שמחה שתע"א בחרה בדרך זו".
יו"ר החברה, עמיר פרץ, מסר: "תע"א היא בראש ובראשונה חברה שפועלת בסביבה עסקית שחלים בה חוקים וכללים, אך גם חברה ציבורית ששייכת לאזרחי ישראל ושחלות עליה נורמות ערכיות נוספות, כמו החובה לשמש דוגמה ושיקולים של נראות ציבורית".