סגור
סניף אמריקן לייזר ב ראשון לציון 27.8.24
סניף אמריקן לייזר בראשון לציון (צילום: קובי קואנקס)

פרסום ראשון
רשת נאטורפיל מתעניינת ברכישת פעילות אמריקן לייזר

לאחר שמנהלי ההסדר של אמריקן לייזר הגישו בקשה למכור את הרשת שצברה חובות, כמה גופים מוכרים בתחום האסתטיקה הביעו התעניינות, ביניהם רשת נאטורפיל. במקביל בעלי רשת אמריקן לייזר העבירו את מלוא הסכום בסך 2 מיליון שקל שנועד להפעלה שוטפת של הרשת בתקופת עיכוב ההליכים, ולפיכך בית המשפט החליט להאריכה

רשת נאטורפיל מתעניינת ברכישת פעילות אמריקן לייזר, כך נודע לכלכליסט. זאת לאחר שמנהלי ההסדר של אמריקן לייזר הגישו לאחרונה בקשה למכור את הרשת שצברה חובות.
נאטורפיל היא מהרשתות המובילות בישראל בתחום האסתטיקה שעיקר פעילותה היא הסרת שיער בלייזר. לרשת 25 סניפים בפריסה ארצית. נודע כי קיימים עוד מספר גופים מוכרים בתחום האסתטיקה המתעניינים ברכישת פעילות אמריקן לייזר, והצעות פורמליות צפויות להיות מוגשות במהלך השבוע הקרוב.
במקביל נודע כי בעלי רשת אמריקן לייזר העבירו לחשבון החברה את מלוא הסכום בסך 2 מיליון שקל שנועד לפעילות שוטפת של הרשת בתקופת עיכוב ההליכים. נציגות הממונה על חדלות פירעון, עוה"ד נעמה גור מס וסיון קאופמן ציינו בפני בית המשפט כי לממונה אין התנגדות להורות על הארכת צו עיכוב ההליכים לרשת אמריקן לייזר עד סוף ספטמבר, והשופטת עירית וינברג נוטוביץ קבעה כי כך יהיה. מנהלי ההסדר, עו"ד ישראל שפלר ועו"ד עמית לדרמן ציינו לאחרונה בפני בית המשפט מחוזי מרכז כי בכפוף להזרמת הסכום של 2 מיליון שקל מבעלי השליטה, בן-אבי ירון ובן-יוסף יוסי, קיים סיכוי ריאלי כי במסגרת ההליך הקיים (תיקון 4) ניתן יהיה למקסם הצעות רכישה.
חברת א.מ.ל. אמריקן לייזר או בשמה המסחרי רשת אמריקן לייזר הגישה בחודש שעבר לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה לצו עיכוב הליכים לאחר שצברה התחייבויות בסך של כ-110 מיליון שקל. מהבקשה עלה בין היתר כי הרשת חייבת לנושים בדין קדימה (עובדים, מס הכנסה, מע"מ ועוד) כ-16.5 מיליון שקל, החוב לבנק הבינלאומי הוא בסך של כ-18.4 מיליון, חוב לבנק מזרחי טפחות בסך של כ-12 מיליון שקל, חוב לבנק לאומי בסך של כ-4.2 מיליון שקל וחוב לאמפא בסך של כ-7.8 מיליון שקל. החוב לנושים כלליים (ספקים, רופאי עיניים וחוב עתידי ללקוחות) הוא בסך של כ-37 מיליון שקל. יש לציין כי מתוך סכום זה ההתחייבות ללקוחות בסך של כ-27 מיליון שקל היא התחייבות עתידית.
הרשת טענה במסגרת הבקשה שהוגשה באמצעות עוה"ד שלום גולדבלט, ליאת צרפתי שלום ורהב עין-דר כי מדובר בחברה מובילה בתחום האסתטיקה הרפואית, המתמחה בשני תחומים עיקריים: הסרת שיער בלייזר וניתוחים להסרת משקפי ראייה בלייזר. לחברה ותק של 25 שנים. בבקשה נטען כי רשת אמריקן הפכה לאחת מבין חמש החברות המובילות בתחום, החולשת על כ-10% מנתח שוק הסרת השיער בלייזר. החברה פועלת ב-20 סניפים בפריסה ארצית רחבה ותחת שורותיה עובדים כ-300 עובדים שחלקם (כ-180) מיוצגים על ידי עו"ד אופיר רונן, ליזה חדש ועוד. הרשת ציינה כי מדובר בשוק (הסרת לייזר) אשר לרוב הרווחיות בו היא רבה, כשההכנסות ממכירות בשנה בארץ הן כ-850 מיליון שקל.