סגור

6 החטופים נרצחו יממה לפני שצה"ל הגיע אליהם ונמצאו עם סימני הזנחה קשים

לפי ממצאי התחקיר הראשוני של צה"ל, שנמסרו למשפחות של הירש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלמוג סרוסי, כרמל גת ואלכס לובנוב, הם אותרו עם סימני ירי וניכר שלא התקלחו זמן רב והורעבו. בפעם השמינית מבוקר: חיזבאללה לקח אחריות על ירי לעבר ישראל. אדריאן מרסלו פודסמסר, יורי בירנבאום ויוחנן שחורי נרצחו בפיגוע במעבר אלנבי

22:00 - מפגינים חסמו את רחוב שבעת הכוכבים בהרצליה, נהג ומפגין עוכבו לחקירה. לפני זמן קצר במהלך מחאה ברחוב שבעת הכוכבים בהרצליה, חסמו מספר מפגינים את תנועת כלי הרכב בכביש בניגוד לחוק. נהג שנקלע לחסימה עצר את רכבו ולאחר שנחסם על ידי המפגינים, החל להתקדם באיטיות בזמן שמפגינים חוסמים את הכביש. בעקבות האירוע הנהג (65) תושב הרצליה והמפגין שחסם את דרכו עוכבו לחקירה לבדיקת נסיבות האירוע. אין נפגעים.
21:05 - אזעקה באזור התעשייה הדרומי באשקלון. אזעקה המתריעה על ירי רקטות וטילים הופעלה באזור התעשייה הדרומי באשקלון. (ynet)
20:55 - כ"ץ מאיים לפרק את הרשות הפלסטינית, אחרי שפנתה לאו"ם: "נשבור אותה". שר החוץ ישראל כ"ץ כינס בשבוע שעבר דיון בנוגע למהלכים הפלסטיניים בעצרת הכללית של האו"ם, בעקבות חוות הדעת המייעצת של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) בעניין השטחים. כך נודע ל-ynet. "אם הפלסטינים ישברו את הכלים בעצרת הכללית, אנחנו נשבור את הרשות ונפרק אותה", אמר כ"ץ. הפלסטינים הגישו לאו"ם טיוטת החלטה שתובא להצבעה בעצרת הכללית, ובה קריאה ליישם את פסיקת בית הדין. ההחלטה קוראת, בין היתר, ל"סיום הנוכחות הישראלית בשטחים הפלסטיניים". (איתמר אייכנר)
9 צפייה בגלריה
שר החוץ ישראל כץ ישראל כ"ץ 3.7.24
שר החוץ ישראל כץ ישראל כ"ץ 3.7.24
שר החוץ ישראל כץ
(צילום: עמית שאבי)
20:40 - בפעם השמינית מבוקר: חיזבאללה לקח אחריות על ירי לעבר ישראל. חיזבאללה לקח אחריות על "תקיפה של פלטפורמה צבאית ברמת הגולן באמצעות נחיל כטב"מים". לדברי ארגון הטרור זוהו פגיעות, ומדובר בלקיחת האחריות השמינית של חיזבאללה על תקיפה נגד ישראל מהבוקר. (ליאור בן ארי)
20:30 - משפחות 6 החטופים שנרצחו בשבי חמאס קיבלו מצה"ל את ממצאי התחקיר על מותם. בני משפחותיהם של הירש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלמוג סרוסי, כרמל גת ואלכס לובנוב - שנרצחו במנהרה ברפיח על-ידי שוביהם מחמאס - קיבלו מצה"ל את ממצאי התחקיר הראשוני על מה שעברו בשבי, ונסיבות מותם. הם נרצחו כיממה לפני שכוחות צה"ל הגיעו למנהרה, ואותרו עם סימני ירי - כשתנאי הזנחה קשים ניכרים על גופם. בין היתר, ניכר שהם לא התקלחו זמן רב, ועל אחד החטופים או החטופות נמצאו סימני קשירה. בנוסף, היו אינדיקציות לפציעות קודמות של החטופים שנפצעו בעת החטיפה, שטופלו לאורך הזמן. (יעל צ'כנובר)
9 צפייה בגלריה
הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרסוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרסוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
6 החטופים שנרצחו וגופותיהם הושבו לישראל הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרסוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
19:45 - לבנון: 3 פצועים בתקיפת הבית בדרום המדינה. משרד הבריאות של לבנון דיווח כי שלושה בני אדם נפצעו בתקיפת הבית באזור א-דבשה, בין העיירות א-סלטניה וחירבת סלם שבדרום המדינה.(ליאור בן ארי)
9 צפייה בגלריה
תקיפה של צה"ל ב דרום לבנון 4.9.24 מלחמה בצפון
תקיפה של צה"ל ב דרום לבנון 4.9.24 מלחמה בצפון
תקיפה של צה"ל בדרום לבנון
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
19:35 - בדרישה לעסקה: כ-200 מפגינים חוסמים חלק מנתיבי דרך בגין בתל אביב. כ-200 מפגינים מוחים בדרך בגין שבתל אביב וחוסמים חלק מנתיבי הכביש, בדרישה מהממשלה שתחתום על עסקה לשחרור חטופים. (יעל צ'כנובר)
19:00 - שורת אזעקות בקריית שמונה והסביבה. אזעקות המתריעות מפני חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו בקריית שמונה וביישובים שניר, כפר יובל, דפנה, הגושרים, בית הלל, מעיין ברוך, שאר ישוב, דן, שדה נחמיה, תל חי, עמיר וכפר בלום שבאצבע הגליל. (ynet)
18:45 - עשרות מול ביתו של שגריר ישראל בארה"ב: תקדם עסקה או תתפטר. עשרות בני אדם הפגינו מול ביתו של שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג, וקראו לו להביא את הממשלה להסכם לשחרור החטופים המוחזקים בעזה - או להתפטר. בועז אצילי, שבן דודו אביב נרצח וגופתו מוחזקת בעזה, השתתף גם הוא בהפגנה. "הקהילה מבינה כעת שממשלת ישראל יכולה וחייבת לעשות יותר כדי לחתום על ההסכם ולשחרר את החטופים", אמרו המארגנים. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
14:57 - הנרצח השלישי בפיגוע במעבר אלנבי: אדריאן מרסלו פודסמסר מאריאל. אדריאן מרסלו פודסמסר, תושב אריאל, הוא הנרצח השלישי בפיגוע הירי הקשה במעבר אלנבי. הלווייתו תתקיים מחר בשעה 16:00 בבית העלמין באריאל. (אלישע בן קימון)
9 צפייה בגלריה
אדריאן מרסלו פודסמסר ז"ל תושב אריא נרצח פיגוע מעבר אלנבי בקעת הירדן
אדריאן מרסלו פודסמסר ז"ל תושב אריא נרצח פיגוע מעבר אלנבי בקעת הירדן
אדריאן מרסלו פודסמסר ז"ל
13:42 - יורי בירנבאום (65) ויוחנן שחורי (61) נרצחו בפיגוע במעבר אלנבי. הותר לפרסום כי יורי בירנבאום בן 65, מהמושב נעמ"ה שמצפון ליריחו ויוחנן שחורי, תושב מעלה אפרים בן 61,נ רצחו בפיגוע הירי במעבר אלנבי. שחורי עבד כמנהל עבודה במעבר. (אלישע בן קימון)

9 צפייה בגלריה
יוחנן שחורי יורי בירנבאום נרצחו ב פיגוע ב מעבר אלנבי 8.9.24
יוחנן שחורי יורי בירנבאום נרצחו ב פיגוע ב מעבר אלנבי 8.9.24
יוחנן שחורי ויורי בירנבאום נרצחו בפיגוע
12:14 - נסגרו כל המעברים היבשתיים לירדן. רשות שדות התעופה הודיעה על סגית כל המעברים היבשתיים לירדן, בעקבות הפיגוע. כמו כן כוחות הביטחון הסירו את הכתר שהטילו על היציאות מיריחו, הממוקמת ממערב למעבר אלנבי, שם אירע הפיגוע הקטלני שבו נרצחו שלושה ישראלים על-ידי נהג משאית שהגיע מהצד הירדני.
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע הקטלני במעבר אלנבי שבו נרצחו שלושה ישראלים. "זה יום קשה. מחבל נתעב רצח בדם קר שלושה מאזרחינו בגשר אלנבי. אני שולח בשם הממשלה ובשמי תנחומים למשפחות הנרצחים", אמר. נתניהו הוסיף: "אנחנו מוקפים באידיאולוגיה רצחנית שמובלת על-ידי ציר הרשע של איראן. בימים האחרונים מחבלים נתעבים רצחו שישה מחטופינו בדם קר ושלושה משוטרי משטרת ישראל. הרוצחים אינם מבחינים בינינו, הם רוצים לרצוח את כולנו, עד האחרון; ימין ושמאל, חילונים ודתיים, יהודים ולא יהודים". (אלישע בן קימון)
9 צפייה בגלריה
מעבר אלנבי 2 ל ירדן פיגוע טרור 8.9.24
מעבר אלנבי 2 ל ירדן פיגוע טרור 8.9.24
זירת הפיגוע
(צילום: REUTERS/Ammar Awad)

9 צפייה בגלריה
מעבר אלנבי ל ירדן פיגוע טרור 8.9.24
מעבר אלנבי ל ירדן פיגוע טרור 8.9.24
(צילום: REUTERS/Ammar Awad)

11:30 - ירדן: חוקרים את "אירוע הירי" בגבול; כוחות הביטחון מכתרים את יריחו. משרד הפנים הירדני הודיע על "תחילת חקירת אירוע הירי", בהתייחס לפיגוע הקטלני שביצע נהג משאית שהגיע מירדן למעבר אלנבי ורצח שלושה ישראלים. במקביל, כוחות הביטחון מכתרים את יריחו, שנמצאת כחמישה קילומטרים ממזרח למעבר, במטרה לשלול הימצאות של מחבלים נוספים שייתכן שהצליחו לחצות את הגבול, או סייענים של המחבל. (ליאור בן ארי, אלישע בן קימון)
10:20 - מד"א מעדכן: שלושה נרצחים בפיגוע במעבר אלנבי. שלושה גברים כבני 50 נורו למוות הבוקר (ראשון) בפיגוע ירי במעבר אלנבי שבגבול עם ירדן. הם נפצעו תחילה באורח אנוש, אך צוותי מד"א וכוחות רפואה של צה"ל נאלצו לקבוע את מותם במקום. המחבל, שהגיע למעבר מכיוון ירדן - חוסל.
10:03 - מד"א: שני פצועים קשה מירי במעבר אלנבי שבגבול עם ירדן. שני בני אדם נפצעו באורח קשה מירי סמוך למעבר אלנבי שבגבול עם ירדן, ממזרח ליריחו. המשטרה מסרה כי המפגע נוטרל. מסוק הוקפץ לפינוי הנפגעים. הירי התרחש במסוף המטענים, מקום שבו עוברות בין היתר משאיות. (אלישע בן קימון, יואב זיתון)

9 צפייה בגלריה
מעבר אלנבי ירדן
מעבר אלנבי ירדן
מעבר אלנבי

7:30 - פיקוד העורף: הוסרו ההנחיות המיוחדות בקיבוצי צפון עמק החולה. המועצה האזורית הגליל העליון עדכנה כי הוסרו ההנחיות המיוחדות של פיקוד העורף ליישובים גונן, להבות הבשן, שמיר, עמיר, כפר סאלד, שדה נחמיה, כפר בלום ונאות מרדכי שבגליל העליון. על פי הודעת המועצה, מסגרות החינוך ביישובים אלו יפתחו היום כסדרן. (יאיר קראוס)

9 צפייה בגלריה
קריית שמונה נזקים מ ירי טילים שיגורים 8.9.2024
קריית שמונה נזקים מ ירי טילים שיגורים 8.9.2024
הנזקים מהמטחים הלילה לקריית שמונה
7:00 - 50 רקטות במטחים לצפון, פגיעה ישירה בקריית שמונה; צה"ל המשיך לתקוף בלבנון. חיזבאללה נקם על עוד חיסול בדרום לבנון ועל תושבי הצפון עבר עוד לילה לא שקט - 338 ימים מפרוץ המלחמה, ו-337 ימים מתחילת המתקפות של ארגון הטרור הלבנוני כ"הזדהות" עם המחבלים בעזה. בחיזבאללה הודיעו כי שיגרו מטחים כנקמה על התקיפה אמש בכפר פארון, שבה לפי הדיווחים נהרגו שני כבאים, ובקריית שמונה דיווחו על פגיעה ישירה במבנה. רקטה נוספת פגעה באוטובוס חונה ושלישית במבנה.