סגור
עומרי לוטן מנכ"ל נירלט הרס וחורבן ב קיבוץ ניר עוז
עומרי לוטן מנכ"ל נירלט וההרס בניר עוז. ההכנסות ברבעון הראשון צנחו ב-60% (צילומים: אוראל כהן, שי סלינס)

נירלט קיבלה מהמדינה עוד 101 מיליון שקל לשיקום המפעל שנהרס ב-7 באוקטובר

אחרי הפגיעה הקשה בקיבוץ ניר עוז, יצרנית הצבעים קיבלה מהמדינה מקדמה של 100 מיליון שקל על חשבון הפיצויים. בחודשים האחרונים חזרה לייצר בחלקים שלא נפגעו במפעל בניר עוז אם כי בהיקף קטן. "אנחנו נמצאים בתהליכי תכנון מתקדמים של מפעל חדש בניר עוז"

יותר משמונה חודשים אחרי שהמפעל והמרכז הלוגיסטי של יצרנית הצבעים נירלט בקיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה הוצתו ונהרסו במהלך מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, היא קיבלה ממס רכוש מקדמה של 101 מיליון שקל על חשבון כספי הפיצויים על הנזק הכבד שספגה. זו מקדמה שנייה שחברת הבת של קבוצת אינרום מקבלת מהמדינה. המקדמה הראשונה, בהיקף של כ-100 מיליון שקל, הועברה לה שבועות אחדים אחרי הפגיעה בניר עוז.
נירלט, שמנוהלת בידי עומרי לוטן, עדיין מתאוששת מהפגיעה הנרחבת שספגה, ושיקום מתקניה בניר עוז יהיה ממושך. לפיכך החברה שכרה אתר חלופי באזור התעשייה עמק שרה בבאר שבע שבו היא מפעילה את המרכז הלוגיסטי שלה וגם מייצרת חלק ממוצרי הצבע לבנייה, כחלופה למפעל שחרב. את שאר הייצור היא מקיימת אצל יצרנים עצמאיים בארץ במטרה להמשיך ולספק מוצרים ללקוחות. כמו כן בתחילת המלחמה היא התקשרה עם ספק צבע מיוון שמייצר עבורה חלק מהצבעים.
לצד פעילות הייצור במפעל שלה בנתניה, בחודשים האחרונים נירלט שבה לייצר בחלקים שלא נפגעו במפעל בניר עוז אם כי בהיקפים שאינם מהותיים. בכוונתה להקים את המפעל ואת המרלו"ג בניר עוז מחדש, כך שיהיו מתקדמים ויעילים יותר בזכות מיכון חדיש שבכוונתה להטמיע בהם. תהליך זה צפוי להימשך כשלוש שנים.
כחודש וחצי אחרי המתקפה של חמאס הודיעה אינרום על כוונתה של נירלט לרכוש את דקוליין מדני וויויאן מינץ ב-63 מיליון שקל. הרכישה של דקוליין היתה אמורה לאפשר לנירלט לחדש את יצור מוצריה ולחזור אל השוק בקצב מהיר יותר.
העסקה עם דקוליין התבטלה לאחר שלטענת אינרום, רשות התחרות הערימה על נירלט קשיים באופן שפגע בכדאיותה. הפגיעה בנירלט מתבטאת גם בתוצאותיה הכספיות. ברבעון הראשון של השנה הכנסותיה צנחו בכ-60% לעומת הרבעון המקביל ב-2023 והסתכמו בכ-43 מיליון שקל בלבד.
"נירלט התעשתה מהר מאוד מאירוע קשה והיא חוזרת למקומה בשוק", אמר לכלכליסט מנכ"ל אינרום נועם שצ'לקה. "אנחנו משוכנעים שנצא מהאירוע הקשה הזה חזקים יותר. ככל שנמשיך ונעמיק את פעילותנו בשוק כך נצמצם את הנזק העקיף שנגרם לנו. התקשרנו עם חברה אירופאית שמנוסה בבניית מפעלי צבע בעולם ואנחנו נמצאים בתהליכי תכנון מתקדמים של המפעל החדש שיוקם בניר עוז".