סגור
Dun's 100

אלי גבאי: "ספק אם נראה פרויקט של בנייה לא רווייה במרכז כמו רובע המייסדים בהוד השרון"

אחד מבעלי קבוצת גבאי, התייחס לפרויקט הייחודי שמתפרש על 50 דונם ויכלול בנייה נמוכה: "פנינה נדל"נית שמאפשרת מגורים לא צפופים באווירה כפרית ובאזור יוקרתי". על הוד השרון: "בעוד עשור זו תהיה העיר המובילה באזור המרכז והשרון"


6 צפייה בגלריה
אלי גבאי  מקבוצת גבאי
אלי גבאי  מקבוצת גבאי
אלי גבאי
(צילום: קבוצת גבאי)
אם נסעתם לאחרונה באזור השרון והמרכז, בוודאי הבחנתם בפרויקטי נדל"ן רבים, כאשר חלק גדול מהם הם פרויקטים של התחדשות עירונית, בעיקר הריסה ובנייה. מדובר בפרויקטים בסביבה עירונית קיימת, לרוב בניינים ישנים בני ארבע קומות לכל היותר, שנהרסים ונבנים מחדש, גבוהים יותר, ממוגנים יותר ומציעים מפרט עשיר ומתקדם יותר. קבוצת גבאי נחשבת לשחקן מרכזי בתחום ההתחדשות העירונית, אך גם בפרויקטים מגוונים אחרים למגורים, שכוללים בנייה חדשה. אחד הפרויקטים המעניינים ביותר של הקבוצה, שנבנה בימים אלו, הוא פרויקט רובע המייסדים בהוד השרון - פרויקט של בנייה חדשה. אחד מבעלי קבוצת גבאי, אלי גבאי, שוחח איתנו על האופי הייחודי של הפרויקט ששונה מכל מה שהכרתם - וממוקם בלב אזור ירוק, שמאופיין בבנייה צמודת-קרקע.
עוד לפני שאנחנו מספיקים לדבר על הפרויקט שכולל בנייה של מספר בניינים על פני עשרות דונמים ומאופיין באווירה כפרית ובבנייה של 3-4 קומות לכל היותר, מספר לנו אלי גבאי על עסקאות אחרונות בפרויקט הייחודי: "אנחנו מזהים מגמה של אנשים שמתגוררים בבתים צמודי קרקע במושבים וביישובים קהילתיים בשרון, שעוברים לתוך הוד השרון, לרוב לדירות גן, כמו שמוצעות בפרויקט רובע המייסדים. אנחנו גם רואים מעבר מיישובי לוויין באזור השרון, אל פרויקטים חדשים בתוך העיר הוד השרון. אלו אנשים שלא מתרחקים ממש ממקום המגורים שלהם, ומעוניינים לשפר את הנכס שברשותם, במקום נגיש יותר מצד אחד, אבל מנגד, באווירה רגועה יחסית".
6 צפייה בגלריה
הדמיית רובע המייסדים בהוד השרו
הדמיית רובע המייסדים בהוד השרו
הדמיית רובע המייסדים בהוד השרו
(תמונה: Evolve Media)
"אפשר גם לדבר על רוכשים בפרויקט שעוברים מצמודי קרקע בתוך העיר הוד השרון, אל פרויקט רובע המייסדים", מוסיף אלי גבאי. "מה שמאפיין את כל הרוכשים שציינתי, כולם או רובם, הוא שמדובר ב'מצמצמי דיור'. זה פלח אוכלוסייה של ממש. הם לרוב אנשים בגילאי 50-55 ויותר, עם ילדים שעזבו את הקן, שהבית הפרטי שבו הם מתגוררים כבר קצת גדול עליהם, חלקם כבר לא זקוקים לשני מפלסים ולא רוצים לעלות ולרדת במדרגות. דירת גן כמו ברובע המייסדים בהוד השרון, מאפשרת להם את הכל במפלס אחד. גודל הדירה לרוב מתאים להם וגם דירת גן בפרויקט הכפרי הזה מרגישה די דומה למגורים בבית פרטי. אי אפשר להגיד זאת על דירות גן בפרויקטים שמתאפיינים בבנייה רווייה".
סמנכ"לית השיווק של קבוצת גבאי, אורית גבאי טירר, מציינת כי חלק מהרוכשים בפרויקט, לא מוכרים את הנכס הקיים ברשותם: "רוכשים רבים מגיעים מחתך סוציו-אקונומי גבוה. הם פשוט הופכים את הנכס הקודם שלהם לנכס להשקעה, או שמעבירים אותו לילדיהם באופן כזה או אחר. אבל לא מדובר רק ברוכשים בעשורים השישי והשביעי לחייהם. יש גם לא מעט התעניינות מצד צעירים, במיוחד הורים לילדים קטנים ומשפחות צעירות שמחפשים הזדמנות מגורים שתעניק להם איכות חיים".
פרויקט מרשים ושונה בנוף
אין ספק כי פרויקט 'רובע המייסדים' הוא לא עוד פרויקט נדל"ני סטנדרטי. כאשר מביטים בהדמיות של הפרויקט, מגלים אזור כפרי ונחשק הנפרש על פני כ-50 דונם, המכיל שטחים ציבוריים רחבים וריאות ירוקות בין הבניינים, ללא גישה לכלי רכב. לצורך תכנון הפרויקט נשכרו שני משדרי אדריכלים מובילים: בר אוריין אדריכלים ומעוז פרייס אדריכלים, אשר מזוהים עם הבנייה והנוף התל אביבי. לשני המשרדים ניסיון אדריכלי עשיר ברחבי הארץ ובתל אביב בפרט. הדבר הבולט ביותר בפרויקט, שנבנה בין רחובות המייסדים, המדרגות, נחל ירקון והדסים, הוא שלא מדובר בפרויקט המתנשא לגובה. "המבנים הגבוהים ביותר בפרויקט רובע המייסדים, מכילים דירות גן ועוד 3 קומות מעליהם", מבהיר אלי גבאי. "זה פרויקט לא צפוף כלל, שמאפשר מגורים באזור ירוק ועם חיבור ישיר לפארקים שבסביבה, כמו פארק ארבע העונות".
6 צפייה בגלריה
ירוק בעיניים, ללא כלי רכב. הדמיית רובע המייסדים (תמונה: Evolve Media)
ירוק בעיניים, ללא כלי רכב. הדמיית רובע המייסדים (תמונה: Evolve Media)
ירוק בעיניים, ללא כלי רכב. הדמיית רובע המייסדים
(תמונה: Evolve Media)
"הפרויקט הזה ממוקם באזור יוקרתי ומבוקש בהוד השרון, שמאופיין בבתים צמודי קרקע משמעותיים וגדולים, שאינם מסודרים בצפיפות", ממשיך אלי גבאי. "הפרויקט נבנה בימים האלה על חטיבת קרקע גדולה. נכון, על הנייר, כשמביטים בעיניים נדל"ניות בשטח משמעותי שכזה במציאות של ימינו, חושבים על מגדלי מגורים עם מאות יחידות דיור. אבל באזור שכזה, האינטרס הוא לשמור על אופי המקום, גם מצד עיריית הוד השרון וגם מצידנו כיזמים וקבלנים. זה אזור יוקרתי עם אוכלוסייה מבוססת וחזקה. השאיפה שלנו בקבוצת גבאי, הייתה לשמר את האופי הכפרי של האזור. הפרויקט שהוא פנינה של ממש באזור המרכז, באופן טבעי, אמור להתמזג לאזור שבו הוא מתוכנן. חשוב לנו לכל אורך הדרך, שהוא יתמזג כמו שצריך".
בנייה לא רווייה היא כלכלית?
"כשהצפיפות פחות גבוהה, עלות הקרקע ליחידת דיור אחת, גבוהה יותר", מבהיר אלי גבאי. "מנגד, הדייר שרוכש דירה ומשקיע ממיטב כספו, מקבל את התמורה המקסימלית בפרויקט רובע המייסדים. הוא נהנה מאיכות חיים. אנחנו עושים תמיד את הכל כדי לתת את המקסימום לכל רוכש, במיוחד בפרויקט ייחודי כמו זה".
יש היתכנות לפרויקטים דומים כאלו באזור המרכז?
"באזור המרכז כבר לא ניתן להשיג עתודות קרקע כאלה. עבור פרויקט דומה לרובע המייסדים בהוד השרון, צריך שיהיו תכניות פיתוח משמעותיות של הרשות המקומית, קרקע גדולה מספיק ועוד. אפשר לומר שכל התנאים לקיום הפרויקט הזה בשלו במקרה של רובע המייסדים בהוד השרון".
6 צפייה בגלריה
הדמיית רובע המייסדים. אלי גבאי: "ספק אם יהיה פרויקט דומה במרכז ובשרון" )
הדמיית רובע המייסדים. אלי גבאי: "ספק אם יהיה פרויקט דומה במרכז ובשרון" )
הדמיית רובע המייסדים. אלי גבאי: "ספק אם יהיה פרויקט דומה במרכז ובשרון" )
(תמונה: Evolve Media)
6 צפייה בגלריה
הדמיית פנטהאוז ברובע המייסדים
הדמיית פנטהאוז ברובע המייסדים
הדמיית פנטהאוז ברובע המייסדים
(תמונה: Evolve Media)
ובאזור השרון?
"ספק אם תגיע עוד הזדמנות לפרויקט מהסוג הזה. גם באזור השרון. הוא מצוי במיקום מרכזי מאוד, עם נגישות טובה לכבישים מרכזיים ובעל אופי כפרי ייחודי. סביר להניח שגם בשרון, לא יהיו הזדמנויות של מגורים כפריים בתוך העיר".

העתיד של הוד השרון

הוד השרון נחשבת לאחת הערים המבוקשות באזור המרכז והשרון - ולא בכדי. זו עיר שמשלבת בין טבע לבין אורבניות, היא נחשבת ללא צפופה מדי במדדי הצפיפות בישראל - ויותר מכל: היא עיר מתוכננת. לעיר תכנית מתאר מאושרת לעשורים הקרובים שאמורה לשמר את היתרונות שלה בתחום איכות החיים, החינוך, הריאות הירוקות ועוד - אך מנגד, לאפשר לה להתפתח ולהתאים עצמה למציאות העכשווית מכל הבחינות: בין היתר בתחבורה, במבני ציבור ובבנייה חדשה.
כך למשל, התכנית מכילה תוספת של מאות דונמים עבור פארקים ושטחים ירוקים והגדלה משמעותית של השטחים הציבוריים. כמו כן, היא מכילה שימור נופי ושימור האתרים ההיסטוריים בעיר, הקמה של מבני ציבור חדשים, פתרונות דיור איכותי וכמובן פתרונות תחבורתיים הכוללים בין היתר מערכות להסעת המונים, תחנות רכבת ורשת שבילי אופניים ענפה.
6 צפייה בגלריה
אלי גבא במשרד
אלי גבא במשרד
אאלי גבאי: "הוד השרון - אחת הערים הטובות
(צילום: קבוצת גבאי)
"בעוד עשור מהיום, אנחנו רואים את הוד השרון בתור אחת הערים הטובות באזור השרון והמרכז, אם לא העיר הכי טובה שבהן", מדגיש אלי גבאי. "הסיבה היא השטחים הפתוחים הלא מעטים שיש בה, והעובדה שהיא מתוכננת בצורה מדהימה לפי תכנית 'הוד השרון 2050'. הפרויקטים שבה נעשים לאחר חשיבה ונחשבים לכאלו שאינם רוויים מדי. זו עיר שמשלבת ריאות ירוקות ומקפידה לשמור על אופיה, יש הגירה חיובית אליה - והיא ממוקמת באזור נגיש במיוחד".
"יש אתגר בערים שחוות מהפכת תכנון ובנייה, שכוללת פרויקטים חדשים והתחדשות עירונית. חשוב לבנות וליישב את הארץ, אבל לעשות זאת באופן אחראי ומתוך מחשבה קדימה. בהוד השרון עושים זאת בצורה טובה", מסכם אלי גבאי. "ניקח למשל את רמת גן שגם אנחנו יוזמים ובונים בה. היא עיר נהדרת בפני עצמה, אבל היא נחשבת עיר רווייה מלכתחילה, שבה יש פרויקטים רבים של התחדשות עירונית, ויש בה אתגר משמעותי, שכן על אותן תשתיות, יש הגדלה של מספר התושבים ולכן קשה יותר לתכנן כך מוסדות חינוך, מבני ציבור ופתרונות תחבורתיים. בהוד השרון יש מקום לתכנון שמאפשר מגורים בצורה פחות צפופה. זו עיר שהפוטנציאל שלה מדהים, ולכן פרויקט רובע המייסדים הוא אחד הפרויקטים המעניינים והייחודיים שלנו. אנחנו גאים להיות אלו שיוזמים ובונים אותו".