סגור

האטה בצמיחת המנויים לשירות הסטרימינג דיסני+

השירות הוסיף ברבעון השלישי 12 מיליון מנויים בלבד. המנכ"ל למשקיעים: ברבעונים הבאים צפויה תוספת חד־ספרתית נמוכה


קצב צמיחת המנויים לשירות הסטרימינג של דיסני האט ברבעון השלישי, כך לפי המנכ"ל בוב צ'אפק, שמסר בשבוע שעבר כי היקפם צפוי לעלות ב"מיליונים בודדים". לפי הנתונים שדווחו בשיחה עם משקיעים, שירות דיסני+ הוסיף 12 מנויים ברבעון האחרון ועומד כעת על 116 מיליון.
בעקבות הודעת צ'אפק ביום שלישי שעבר איבדה המניה יותר מ־5%, והמסחר בה נסגר בירידות של 4.2%, ל־171.17 דולרים. תגובתה המהירה של וול סטריט לחדשות רעות הנוגעות לדיסני+ מאותתות על הקריטיות של שירות הסטרימינג לעתידה של החברה בעיני המשקיעים, כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל".
1 צפייה בגלריה
מנדלוריאן דיסני+ דיסני פלוס
מנדלוריאן דיסני+ דיסני פלוס
מתוך מנדלוריאן שמשודר בדיסני+
(צילום: +Disney)

השירות, שהוקם לפני פחות משנתיים, נחשב לנקודת אור עבור דיסני, אחרי שנה קשה שבה נסגרו בתי הקולנוע ופארקי השעשועים של תאגיד הבידור בעקבות פגיעת מגפת הקורונה העולמית.
צ'אפק הזהיר את המשקיעים שלא יצפו עתה לצמיחה יציבה של מנויים בין רבעון לרבעון.
גם בשירותים המתחרים הצמיחה הואטה לאחר שהצרכנים ניצלו את פתיחת הכלכלה כדי לפנות לעיסוקים אחרים ולוותר על שירותי סטרימינג מגוונים.
על מנת לשמר את המנויים ולהוסיף חדשים, דיסני עסוקה בימים אלה בהפקת עשרות סרטים ותוכניות טלוויזיה, ציין צ'אפק. בשנה הקרובה, החברה תמשיך להתרחב לשווקים חדשים מחוץ לארה"ב, אשר לפי שעה לא נהנים מגישה לדיסני+.
הסגירה של בתי הקולנוע שירתה היטב את שירות הסטרימינג שתפקד כפלטפורמה חלופית להשקת סרטים חדשים, אופציה אשר לפי צ'אפק החברה תמשיך להשתמש בה, גם לאחר שהמגפה תדעך. התוכנית העסקית היחידה ש"כתובה בסלע", ציין, צ'אפק היא גמישות.
אך לגמישות הזאת יש מחיר: דיסני נתונה כרגע בסכסוך מתוקשר עם כוכבת הקולנוע סקרלט ג'והנסון, אשר תבעה את החברה מוקדם יותר השנה בטענה שהפרה חוזה וגרמה לה להפסדים כלכליים כבדים לאחר שסרטה "האלמנה השחורה" הופץ במקביל בבתי הקולנוע ובסטרימינג.
בשיחת ועידה עם משקיעים, צ'אפק לא התייחס ישירות לתביעה, אבל אמר כי ישנם הסכמים עם כוכבים ש"נלכדו באזור אפור", שכן נכתבו בעידן שקדם למגפה ולהשלכותיה.
"העולם משתנה ואני חושב שהסכמים עם כוכבים יצטרכו להבא לשקף את זה", ציין המנכ"ל.
דיסני מסרה גם כי בכוונתה לקיים חגיגות ב־12 בנובמבר: "יום דיסני+" יצוין במקביל להשקת השירות בטייוואן, דרום קוריאה והונג קונג.
לפי נתונים שפורסמו ביולי האחרון, דיסני+ מדורגת רביעית בארה"ב מבחינת הפופולריות שלה מבין שירותי הסטרימינג, כאשר 79% משתמשים בשירותי נטפליקס, 69% באמזון פריים, 55% בהולו, ואילו בדיסני+ משתמשים 52% בלבד.