פרסום ראשוןכחצי שנה לאחר השקת הקו האדום, מנכ"ל נת"ע חיים גליק מתפטר
פרסום ראשון
כחצי שנה לאחר השקת הקו האדום, מנכ"ל נת"ע חיים גליק מתפטר
גליק שימש בתפקיד בארבע השנים האחרונות. ל"כלכליסט" נודע כי הסיבה לעזיבה היא תחושת מיצוי ורצון לבצע העברת מקל מסודרת למחליף
חיים גליק, המכהן בארבע השנים האחרונות כמנכ"ל חברת תשתיות התחבורה נת"ע, הודיע היום לחברי הנהלת החברה כי הוא מעוניין לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים. ל"כלכליסט" נודע כי הסיבה לעזיבה היא תחושת מיצוי מהתפקיד ורצון לבצע העברת מקל מסודרת למחליף.
נת"ע היא החברה הממשלתית האמונה על מערכות הסעת ההמונים בגוש דן, ביניהן הקו האדום של הרכבת הקלה שנחנך לפני כחצי שנה, קווי הרכבת הקלה הסגול והירוק שמוקמים בימים אלו וצפויים להיפתח סביב שנת 2028, ופרויקט הרכבת התחתית (המטרו) העתידי – פרויקט התשתית היקר והמורכב בתולדות מדינת ישראל.
פרישתו של גליק צפויה להוביל לעימות בין יו"ר הדירקטוריון מיה ליקוורניק לבין שרת התחבורה מירי רגב וזאת בכל הקשור לזהות המחליף של גליק בתפקיד המורכב. ליקוורניק מונתה ליו"ר נת"ע על ידי השרה הקודמת מרב מיכאלי, ובינה לבין גליק היה שיתוף פעולה ויחסים טובים. בין שרת התחבורה רגב לבין חברת נת"ע יש מתיחות מתמשכת, כאשר השרה פועלת לצמצם את סמכויות החברה ולהעבירן לחברת נתיבי ישראל שנשלטת על ידי יו"ר הדירקטוריון יגאל עמדי המקורב לליכוד. כמו כן, רגב מתנגדת לקידום פרויקט המטרו שנחשב לפרויקט הדגל של החברה.
גליק מונה לתפקיד בסוף שנת 2019 על ידי יו"ר דירקטוריון נת"ע דאז רם בלינקוב ובזמן כהונתו של בצלאל סמוטריץ' כשר תחבורה. לפני שמונה למנכ"ל נת"ע כיהן בתפקידי ניהול שונים וביניהם מנכ"ל עיריית ראשון לציון, מנכ"ל מבט לנגב שבנתה את עיר הבה"דים, מנכ"ל אוניברסיטת בר אילן ובשלל תפקידים בשירות בתי הסוהר (שב"ס) והאחרון שבהם היה סגן נציב בתי הסוהר. בנת"ע סרבו להגיב.