6 קבוצות, בהן 3 חברות בינלאומיות, ניגשו למכרז הרכבת הקלה בגוש דן
6 קבוצות, בהן 3 חברות בינלאומיות, ניגשו למכרז הרכבת הקלה בגוש דן
הזוכה תפעיל במשך עשר שנים את הקו הסגול והקו הירוק במשך עשר שנים. שווי המכרז מוערך במיליארדי שקלים. מחצית מהקבוצות מורכבות מחברה ישראלית וחברה זרה
שש קבוצות הגישו מועמדות במכרז שהזוכה בו יפעיל במשך עשר שנים את קווי הרכבת הקלה הסגול והירוק הנבנים בימים אלה בגוש דן, כך הודיעה חברת נת"ע. לטענת חברת נת"ע, מדובר ב"מכרז ההפעלה הגדול ביותר שפורסם במדינת ישראל" שמוערך במאות מיליוני שקלים. הקבוצה הזוכה לא תחליף את קבוצת תבל המפעילה את הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן ואלו יפעלו במקביל.
רק שלוש מתוך שש המתמודדות הן חברות ישראליות לחלוטין, ואילו האחרות מורכבות מחברה ישראלית וחברה זרה.
בנת"ע ובממשלה טענו בעבר כי חברות בינלאומיות חוששות לגשת למכרז ההפעלה בעקבות המצב הביטחוני והפוליטי בישראל. בין המתמודדות: קבוצה המורכבת משפיר וכאף הספרדית שמקימות בימים אלו את הקו הסגול, אלקטרה שמקימה את הקו הירוק ואגד ששולטת בקבוצת תבל המפעילה את הקו האדום.
הקבוצות המשתתפות במכרז:
1. נתיב אקספרס וסופרבוס
2. דן ומרפינה הספרדית
3. מטרופולין ו-CCECC הסינית
4. שפיר וכאף הספרדית
5. אלקטרה אפיקים
6. אגד
הקו הירוק אמור להיפתח לפעילות מסחרית בשנת 2028. הקו עובר בין ראשון לציון וחולון בדרום, עד להרצליה בצפון, על פני 39 ק"מ (מתוכם ארבעה ק"מ תת-קרקעיים), לאורכו 63 תחנות, וצפויים לנסוע בו כ-200 אלף נוסעים מדי יום. הקו הסגול אמור להיפתח בשנת 2027. הקו עובר ברחוב ארלוזורוב בת"א ברחוב בן יהודה, אלוף שדה, דרך גבעת שמואל ועד אור יהודה במזרח. אורכו כ-27 ק"מ, עם 46 תחנות, וצפויים לנסוע גם בו כ-200 אלף נוסעים ביום.
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע: "מכרז זה הוא ציון דרך משמעותי בהקמת מערכת הרכבת הקלה בגוש דן. אנו בנת"ע שבעי רצון ממספר ורמתם המקצועית של המתמודדים המעידים יותר מהכל על האמון במערכת הרכבת הקלה הישראלית בפרט ובמשק הישראלי בכלל, בעיקר בתקופה מאתגרת זו".