סגור
 כנס IPM לידר שוקי הון נפתלי בנט ראש ממשלת ישראל לשעבר Bennet
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט (צילום: אוראל כהן)

"רגע לפני העזיבה, תנו צ'אנס": נפתלי בנט פרסם פנייה נרגשת לכל מי ששוקל לעזוב את הארץ

ראש הממשלה לשעבר הקדיש פוסט בפייסבוק לכל מי ששוקל לעזוב - מהייטקיסטים ועד אנשי אקדמיה ומדענים. בפוסט ציין בנט כי הוא "שומע בתדירות הולכת וגוברת טפטוף של אנשים ששקלו או החליטו לעשות רילוקיישן קבוע" ומציע לכל השוקלים לעזוב: "עצרו, ישראל זקוקה לכם. אסור לוותר עליה"

"רגע לפני העזיבה תעצרו, תנו צ'אנס", כך כתב היום (ו') ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט בפוסט מיוחד שהעלה לפייסבוק, והוגדר על ידו כ"פנייה מיוחדת למי ששוקל לעזוב את הארץ".
בפוסט סיפר בנט כי בשנתיים האחרונות הוא "חורש" את הארץ ו"שומע בתדירות הולכת וגוברת טפטוף של אנשים ששוקלים או כבר החליטו לעשות 'רילוקיישן קבוע' לחו"ל או בעברית פשוטה - לעזוב את הארץ". לדברי בנט, מדובר בין היתר ב"רופאים בהתמחות בחו"ל, שדחו לעת עתה את החזרה שלהם לארץ, הייטקיסטים ואקדמאים גם".
בנט מתאר בפוסט את התחושה של חלק מהציבור, שהחלה עוד בשנת 2023 ש"הממשלה שונאת אותו" ואת הייאוש שמחלחל בקרב ציבורים רחבים נוכח המצב הקשה. "למה 80 אלף ישראלים מהצפון חיים כפליטים בארצם כל כך הרבה זמן בלי שום אופק? מישהו עובד על תוכנית להחזיר אותם הביתה? איך מסבירים לילדים את הגסיסה של חטופים בשבי?".
עוד תוהה בנט "איך ישראל הפכה לאחת המדינות היקרות בעולם? למה אני תקוע כל היום בפקקים? למה יש כאן מגזר שלם שאינו מתגייס, ילדיו לא נכנסים לעזה, ונציגיהם עוד מזלזלים בנו? איזה עתיד יהיה כאן לילדים שלי בעוד 10, 20 ו-30 שנה״.
כנגד מי שמשיבים לטענות אלה על כך שהשוקלים לעזוב את הארץ הם "פריבילגים מפונקים" ומציעים להם לנטוש את ישראל, משיב בנט: "לא, לא נסתדר בלעדיכם. ישראל זקוקה לכם מאוד".
הוא מציין בפוסט שהעלה כי "אסור לוותר על ישראל" ומבטיח להחזיר את הביטחון, "להחזיר את עקורי קריית שמונה, מנרה ושלומי", ולגרום לכך ש"הכלכלה תחזור לכבוש שיאים חדשים, וההייטק לשגשג".
"בקיצור, נשארים ונותנים פייט למען המדינה", חותם בנט את הפוסט שלו.