סגור

צה"ל מאשר: תקפנו מחסני אמל"ח של חיזבאללה בעומק לבנון

התקיפה בוצעה באזור הבקעא. כן חוסל מחבל מרכזי ביחידת הטילים של חיזבאללה; סגן שחר בן נון, בן 21 מפתח תקווה, נהרג מפגיעת פצצה של מטוס קרב בחאן יונס; בלינקן בפגישותיו בארץ: נתניהו שינה עמדה - ויגיע להסכם בגלל הסכנה הביטחונית; בשל מחסור בכוחות: צה"ל מחזיר לשירות מקבלי פטור ממילואים. מדובר ב-15 אלף אזרחים עד גיל 35

23:24 - חיזבאללה הכריז על מותו של פעיל נוסף משורותיו. חיזבאללה הכריז על מותו של פעיל משורותיו בשם חוסיין עלי חוסיין סלימאן. לפי דובר צה"ל, סלימאן חוסל בתקיפה ישראלית בדרום לבנון, והיה מחבל מרכזי ביחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור. מתחילת המלחמה הכריז חיזבאללה על מותם של 415 פעילים משורותיו. (ליאור בן ארי)
23:15 - משלחת נוספת צפויה לצאת לקהיר: "אם חמאס לא יגיע לפסגה, זה לא שווה כלום". גורמים המעורבים בשיחות על עסקת שחרור החטופים והפסקת האש ברצועה אמרו כי האתגר הגדול ביותר כעת הוא להביא את חמאס לשולחן המשא ומתן. לדבריהם, נעשתה התקדמות משמעותית מצד ישראל, אבל חמאס לא שם ואף אחד גם לא בטוח שיגיע. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מוכן לאפשר אפס נוכחות של צה"ל בציר פילדלפי, ובינתיים מעריכים שתצא משלחת נוספת של דרגי עבודה לקהיר. לפי הגורמים, האמריקנים עובדים על פסגה ביום שישי, אבל זו "לא שווה כלום אם חמאס לא יגיע". (איתמר אייכנר)
23:03 - דיווח: סינוואר מאמין כי המשא ומתן נועד לספק זמן נוסף לתמרון ישראל בעזה. מנהיג חמאס יחיא סינוואר מאמין כי סבב השיחות האחרון במשא ומתן לשחרור החטופים ולהפסקת אש ברצועת עזה הוא "בלוף", שנועד להעניק זמן נוסף לתמרון הצבאי הישראלי ברצועה. כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" מפי גורמים ערביים, שהוסיפו כי סינוואר קיווה להגביר את הלחץ על ישראל באמצעות הרחבת הקונפליקט, כולל בגדה המערבית.

9 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר מנהיג חמאס מנהרה
יחיא סינוואר מנהיג חמאס מנהרה
יחיא סינוואר במנהרה

22:23 - לבנון: 8 נפצעו בתקיפה הישראלית בעומק המדינה. משרד הבריאות של לבנון הודיע כי שמונה בני אדם נפצעו בתקיפה של צה"ל בבקאע שבעומק המדינה. לפי דובר צה"ל בתקיפה הופצצו מהאוויר מחסני אמצעי לחימה של חיזבאללה. (ליאור בן ארי)
22:13 - צה"ל מאשר: תקפנו מחסני אמל"ח של חיזבאללה בעומק לבנון. דובר צה"ל אישר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מחסני אמצעי לחימה של חיזבאללה באזור בקעא שבעומק לבנון. לפי צה"ל, לאחר התקיפות זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות של אמצעי לחימה רבים במחסנים שהותקפו. לפי הצבא, כלי טיס תקף גם באזור דיר קאנון שבדרום לבנון, וחיסל את חוסיין עלי חוסיין, מחבל מרכזי ביחידת הרקטות והטילים באזור יארין של ארגון הטרור. כמו כן, כוח צה"ל זיהה מוקדם יותר מחבלים פועלת במבנה צבאי של חיזבאללה באזור א-טייבה שבדרום לבנון, ובהמשך מטוסי קרב חיסלו אותם. (יואב זיתון)


21:14 - דיווחים ברצועה: מאבטחים לשעבר של הנייה חוסלו בהפצצה בעיר עזה. הפלסטינים מדווחים כי שבעה בני אדם שעבדו כשומרים ומלווים של איסמעיל הנייה חוסלו בהפצצה ליד ביתו במחנה הפליטים שאטי שבמערב העיר עזה. (עינב חלבי)
21:04 - גורם מדיני: להצעה האמריקנית יש פתרון לסוגיית פילדלפי, שמקובל על נתניהו. גורם מדיני מסר כי בהצעה האמריקנית בעניין העסקה לשחרור החטופים ולהפסקת אש ברצועת עזה יש פתרון לסוגיית ציר פילדלפי, שמקובל על ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, ההצעה האמריקנית עדיין לא פותרת את המשבר בין ישראל למצרים, שלא מוכנה לנוכחות ישראלית בציר פילדלפי. (איתמר אייכנר)

9 צפייה בגלריה
ציר פילדלפי
ציר פילדלפי
ציר פילדלפי
(צילום: דובר צה"ל)
20:37 - דיווח: יעד התקיפה בעומק לבנון - מחסן תחמושת של חיזבאללה. שני גורמי ביטחון מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי ה"תקיפה הישראלית" בבעלבכ שבעומק לבנון כוונה לעבר מחסן נשק של חיזבאללה. לפי גורמי ביטחון במדינה, מטוסי קרב ישראליים שיגרו כחמישה טילים לעבר כמה מטרות באזור. (ליאור בן ארי, רויטרס)
20:29 - דיווחים בלבנון: "סדרת תקיפות" בעומק המדינה - כ-80 ק"מ מהגבול עם ישראל. כלי תקשורת בלבנון דיווחו על תקיפה באזור א-נבי שית, באזור בעלבכ, כ-80 ק"מ מהגבול עם ישראל. לפי הערוץ הסעודי "אל-חדת'" מדובר בסדרה של ארבע תקיפות באזור. (ליאור בן ארי)
20:20 - נתניהו: מאמץ לשחרור כמה שיותר חטופים חיים - כבר בשלב הראשון של העסקה. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפגישתו עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, ומסר כי הוא "מאוד מעריך את המאמצים שארה"ב משקיעה בהגנה אזורית מול הציר האיראני. זה חשוב כמובן למדינת ישראל". נתניהו הוסיף כי "אני גם מאוד מעריך את ההבנה שארה"ב גילתה לאינטרסים ביטחוניים חיוניים שלנו, תוך כדי המאמצים המשותפים שלנו להביא לשחרור חטופינו. אני מבקש להדגיש: מאמצים לשחרור מקסימום מספר חטופים חיים - כבר בשלב הראשון של העסקה". (איתמר אייכנר)
20:06 - לבנון: לפחות הרוג אחד בתקיפת הכטב"ם באזור צור. משרד הבריאות בלבנון הודיע כי אדם אחד נהרג בתקיפה הכטב"ם על כלי רכב בלבנון. ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית הדגישו כי לפחות אדם אחד נהרג בתקיפה. (ליאור בן ארי)
19:57 - בלינקן בפגישותיו בארץ: נתניהו שינה עמדה - ויגיע להסכם בגלל הסכנה הביטחונית. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר בפגישותיו בישראל שראש הממשלה בנימין נתניהו שינה את עמדתו, ויגיע להסכם בגלל "הסכנה הביטחונית הטמונה". מנגד, גורם מדיני אמר כי הפגישה בין נתניהו לבלינקן הייתה טובה, ושהאמריקנים לא דחו את ההיגיון האסטרטגי והביטחוני שראש הממשלה הציג לגבי העקרונות שעליהם הוא מתעקש. (איתמר אייכנר)

9 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן
נתניהו ובלינקן
(צילום: חיים צח לע"מ)

19:51 - קצין צנחנים נהרג בחאן יונס מפגיעת פצצה של מטוס קרב, "בגלל כשל טכני". סגן שחר בן נון בן ה-21 מפתח תקווה, מפקד צוות בסיירת צנחנים, נהרג מפגיעת פצצה שהטיל מטוס קרב של חיל האוויר בחאן יונס. האירוע התרחש לאחר שמטוסי קרב תקפו שתי מטרות בו זמנית כדי לסייע לכוחות ברצועת עזה. במסגרת התקרית, מטוס שאמור היה לפגוע במטרה שנמצאת 300 מטרים מהכוח פגע בדירה הסמוכה ללוחמים עקב תקלה טכנית - וכתוצאה מכך נהרג בן נון. (יואב זיתון)

9 צפייה בגלריה
סגן שחר בן נון ז"ל
סגן שחר בן נון ז"ל
סגן שחר בן נון
(צילום: דובר צה"ל)
19:32 - דיווחים בלבנון: רכב הותקף על-ידי כטב"ם באזור צור, יש נפגעים. ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה "אל-מנאר" דיווח כי רכב הותקף על-ידי כטב"ם באזור דיר קאנון שמצפון-מזרחית לצור. לפי דיווח מקומי, יש נפגעים בתקיפה. (ליאור בן ארי)
18:50 - בשל מחסור בכוחות: צה"ל מבקש מאזרחים שקיבלו פטור ממילואים - לשוב לשירות. צה"ל ולשכת שר הביטחון מסרו כי השר יואב גלנט הנחה לקרוא בחזרה לשירות למי שהיו אנשי מילואים וקיבלו פטור בעבר בשל צמצום כוחות, ועודם בגילים המחייבים בשירות. זאת, בעקבות הערכת המצב והיקף פעילות הכוחות בסדיר ובמילואים, וכחלק מתהליך שמתכנן צה"ל להגדלת מאגר המשרתים.
מדובר ב-15 אלף אזרחים עד גיל 35 - כאלו שעשו שירות סדיר, וקיבלו פטור ממילואים מאז ששוחררו משירות החובה לפני 14 שנים - שייקראו לשירות מילואים בשלוש פעימות בשנה הקרובה.(יואב זיתון)

9 צפייה בגלריה
חיילי מילואים בחזית
חיילי מילואים בחזית
חיילי מילואים
(צילום: AP/ Tsafrir Abayov)

18:19 - גורם המעורה במגעים לעסקה: "אלו שעות קריטיות מאוד". גורם המעורה במגעים לעסקת חטופים והפסקת אש ברצועת עזה אמר כי "אלו שעות קריטיות מאוד. סיפור פילדלפי עדיין פתוח". לדבריו, "ישראל מוכנה לרדד כוחות, אך המצרים והפלסטינים מתעקשים על נסיגה מלאה. נתניהו לא מוכן לוותר". (איתמר אייכנר)
18:17 - המשטרה על הפיגוע בת"א: "המחבל כנראה הבחין בבית הכנסת ורצה לדרוך את המטען". מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב פרץ עמר, אמר בהצהרה לתקשורת על הפיגוע אמש בעיר כי המחבל "כנראה הבחין בבית הכנסת ורצה להיכנס אליו". לפי עמר, "אז, המחבל החליט לעצור לרגע כדי לדרוך את המטען, אבל הוא כנראה לחץ על משהו אחר - והפעיל את המטען". (רועי רובינשטיין)
18:09 - המשטרה על הפיגוע בת"א: "המטען כנראה יוצר בשטחים, זו הייתה יכולה להיות טרגדיה". מפקד מחוז תל אביב במשטרה פרץ עמר התייחס בהצהרה לתקשורת לפיגוע אמש בעיר, ואמר כי "אם המחבל היה נכנס לבית הכנסת, זו הייתה יכול להיות טרגדיה נוראית". לפי עמר, "אין התרעה על עוד פיגוע. יש תגבור בעיר כדי לתת ביטחון אישי לתושבים". עוד הוסיף עמר כי "מדובר כנראה במטען שיוצר בשטחים. למחבל לא היה עבר ביטחוני או פלילי". (רועי רובינשטיין)

9 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ משאית בדרום תל אביב 18.8.24
זירת פיצוץ משאית בדרום תל אביב 18.8.24
זירת הפיצוץ בתל אביב
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

17:24 - גלנט נועד עם בלינקן בקריה. שר הביטחון יואב גלנט נפגש בלשכתו בקריה בתל אביב עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. (איתמר אייכנר)
16:00 - כוחות צה"ל השמידו מנהרה באורך כקילומטר וחצי באזור חאן יונס. לוחמים מחטיבה 7 הרחיבו את ההתקפה ברצועת עזה לחאן יונס ולפאתי דיר אל-בלח. הכוחות חיסלו מחבלים והשמידו מתחמי לחימה בעל ובתת-קרקע, ובאחד מהם אף איתרו עשרות רקטות, משגרים וכמה טילי נ"ט. כמו כן, כוחות גדוד 603 ויחידת יהל"ם איתרו והשמידו מנהרה תת-קרקעית באורך כקילומטר וחצי. בתוואי אותר מתחם פעיל של מחבלי חמאס שבו נמצאו אמצעי לחימה, מטעים וציוד לשהייה לזמן ארוך ששימשו את המחבלים שעזבו את המתחם עם הגעת הכוחות. (יואב זיתון)


14:34 - הותר לפרסום: רנ"ג מחמוד עמרייה נהרג מפגיעת הכטב"ם באזור יערה, קצין נפצע קשה. דובר צה"ל הודיע כי רנ״ג מחמוד עמרייה (45) תושב אבטין, גשש בעוצבת ברעם (300) בחיל הגנת הגבולות, נהרג מפגיעת הכטב"ם באזור יערה שבגליל המערבי. עוד נמסר כי באירוע נפצע באורח קשה קצין לוחם בעוצבת ברעם.
9 צפייה בגלריה
רנ"ג מחמוד עמרייה ז"ל חלל הרוג נהרג מלחמה מלחמת חרבות ברזל לוחם
רנ"ג מחמוד עמרייה ז"ל חלל הרוג נהרג מלחמה מלחמת חרבות ברזל לוחם
רנ"ג מחמוד עמרייה ז"ל
14:33 - נתניהו לבלינקן: "מחויבים להצעה האמריקנית העדכנית, שלוקחת בחשבון את צרכינו הביטחוניים". לשכת ראש הממשלה עדכנה כי הפגישה עם בלינקן ארכה שלוש שעות ו"הייתה חיובית והתנהלה ברוח טובה". נמסר כי "ראש הממשלה חזר על מחויבותה של ישראל להצעה האמריקנית העדכנית בעניין שחרור חטופינו - הלוקחת בחשבון את הצרכים הביטחוניים של ישראל, שעליהם הוא עומד בתוקף". (איתמר אייכנר)
9 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן
נתניהו ובלינקן, היום
(צילום: חיים צח לע"מ)
12:39 - חמאס קיבל אחריות על הפיגוע בתל אביב. בהודעה רשמית, חמאס קיבל אחריות על הפיגוע שהתרחש אמש בתל אביב, שבמהלכו מחבל שהגיע מאזור שכם פיצץ מטען חבלה רב-עוצמה ברחוב הלח"י. (רויטרס)
12:13 - עשרות מחבלים חוסלו ביממה האחרונה באזור רפיח. חיל האוויר חיסל מחבל חמאס ששיגר אמש רקטות מדרום הרצועה לעין השלושה שבעוטף. כך עדכן דובר צה"ל. נמסר כי השיגורים מדרום הרצועה לישראל בוצעו בסמוך לשני בתי ספר, בית קברות ובית חולים שדה ששימש את האוכלוסייה האזרחית ברצועה. "חמאס מפר באופן קבוע את הדין הבינלאומי, תוך ניצול שיטתי של מבנים אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות טרור נגד ישראל", נמסר. בנוסף, בפעילות במרחב תל סולטאן שברפיח כוחות אוגדה 162 חיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים, איתרו אמצעי לחימה והשמידו תשתיות טרור רבות מעל ומתחת לקרקע. אתמול מחבל ביצע ירי נ"ט לעבר הכוחות וחוסל תוך זמן קצר. במקביל, כוחות אוגדה 252 חיסלו באמצעות מטוס קרב של חיל האוויר מסתור ובו שהו שני מחבלי חמאס, וכן מפקדה ובית פעיל של ארגון הטרור. (יואב זיתון)

11:20 - המשטרה ושב"כ הודיעו על העלאת הכוננות אחרי הפיגוע בת"א, נמשך המצוד אחר המחבל. המשטרה ושב"כ מסרו בהודעה משותפת כי בתום הערכת מצב מיוחדת לאחר הפיגוע אמש בתל אביב, מפקד המחוז הכריז על העלאת רמת הכוננות וסריקות נרחבות בכל רחבי גוש דן. במקביל, נמשך המצוד אחר המחבל. רכבו אותר עד כה וכוחות צה"ל הגיעו הלילה לבית משפחתו בשומרון, לצורך מיפוי לטובת הריסה בהמשך. נתיב חדירת המחבל ומשלחיו מתוחקרים. (לירן תמרי, יואב זיתון, עינב חלבי)
10:55 - דיווחים בלבנון: שני הרוגים בתקיפה אווירית בדרום המדינה. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת" דיווח כי שני אנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפת כטב"ם בכפר חולא שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
10:20 - הפיצוץ בת"א - פיגוע, המחבל - פלסטיני מיו"ש. הפיצוץ בתל אביב מוגדר כעת רשמית כפיגוע, והמחבל שנהרג כתוצאה מפיצוץ המטען שנשא זוהה כפלסטיני תושב השטחים. במערכת הביטחון בודקים כעת אם מדובר היה בפיצוץ מכוון, או כזה שנגרה כתוצאה מתקלה בטרם הגיע המחבל אל היעד. (לירן תמרי)
9 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ משאית בדרום תל אביב 18.8.24
זירת פיצוץ משאית בדרום תל אביב 18.8.24
זירת הפיצוץ בת"א
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
10:13 - פצוע אנוש בפגיעה הישירה ביערה. בפגיעה הישירה באזור יערה שבגליל המערבי, בעקבות מתקפת כטב"מים של חיזבאללה, נפצעו כמה בני אדם - אחד מהם במצב אנוש. במקביל, צה"ל פתח בגל תקיפות בדרום לבנון נגד יעדי חיזבאללה. (יואב זיתון, ליאור בן ארי)
08:45 - גורם במשטרה: הנחת היסוד - הפיצוץ בתל אביב היה פיגוע. גורם במשטרה התייחס לפיצוץ שהתרחש אמש בתל אביב, ואמר כי "הנחת היסוד שלנו הבוקר היא שמדובר בפיגוע. הגורם ציין כי ״הפיגוע האחרון שהתרחש בתל אביב במתווה של מחבל עם חגורת נפץ היה בשנת 2006, בשווארמת ראש העיר". (לירן תמרי)
08:10 - בלינקן לצד הרצוג: "זה רגע מכריע, אולי ההזדמנות האחרונה להחזיר את החטופים". מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נועד עם הנשיא יצחק הרצוג, ובהצהרה קצרה לתקשורת בסיום המפגש אמר על המגעים לעסקה: "זו אולי ההזדמנות האחרונה להחזיר את החטופים ולהשיג הפסקת אש". (איתמר אייכנר)
08:05 - חיל האוויר תקף בדרום לבנון, פעיל חיזבאללה חוסל. חיל האוויר תקף בכפר חולא שבדרום לבנון. לפחות פעיל חיזבאללה אחד חוסל בתקיפה. (יואב זיתון)
7:35 - ראש מועצת שלומי: "מראות של קרבות אוויר, שיבוש החיים מבוקר עד בוקר". גבי נעמן, ראש המועצה שלומי, אמר הבוקר אחרי השיגורים מלבנון: "מראות של קרבות אוויר, זאת מלחמה לכל המשתמע מכך! זה שיבוש החיים מבוקר עד בוקר! עד מתי?!". הוא עדכן את תושביו כי "כרגע מצב הכוננות 3 מתוך 4. אין שינוי במוכנות. היו זהירים ותמיד סמוך למרחבים מוגנים. המשיכו בשיגרת חירום בכל רחבי הארץ כל עיר על פי הנחיות פיקוד העורף".
במקביל, לפי צה"ל זוהו נוסף הבוקר, ב-7:03, כעשרה שיגורים שנפלו בשטחים פתוחים באזור זרעית. לא ידוע על נפגעים.
(יאיר קראוס)
07:20 - צה"ל: מטרות אוויריות חשודות חצו מלבנון - חלקן נפלו באזור יערה. בצל האזעקות בגליל, דובר צה"ל עדכן כי זוהו כמה מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את חלקן, אך חלק מהמטרות נפלו במרחב יערה. (יואב זיתון)
07:10 - פגיעה ישירה במטח בגליל. פגיעה ישירה נרשמה במטח האחרון בגליל. במקביל, אזעקות נוספת נשמעה באזור. צה"ל תוקף במקביל בדרום לבנון. (יואב זיתון)
סיכום חדשות הלילה:
צה"ל: חיל האוויר תקף אמש מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון. צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש מבנים צבאיים של חיזבאללה בעייתא א-שעב, בית ליף וחולא שבדרום לבנון. (ynet)
ביידן: הפסקת אש בעזה עדיין אפשרית, אנחנו לא מוותרים. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר לכתבים כי לדעתו הפסקת אש ברצועת עזה "עדיין אפשרית". עוד הוא אמר כי וושינגטון "לא מוותרת על מאמציה" בנושא. (AFP)
דיווח בלבנון: מצרים התחייבה לוודא שלא יהיו מנהרות פעילות מתחת לציר פילדלפי. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח הבוקר כי במהלך הדיונים בקהיר, מצרים קיבלה את דרישת ישראל במו"מ שלא לקבוע לו"ז לנסיגה מציר פילדלפי במסגרת הסכם עסקת החטופים הסופי. לפי הדיווח, הדיונים הביאו לגיבוש הסכם הקובע את צמצום החיילים בציר "לקראת נסיגתם במועד מאוחר יותר", כאשר לפי מקור, הבכירים המצרים ביקשו שהנסיגה תבוצע בהקדם. עוד נמסר כי הגורמים המצרים התחייבו להבטיח שאין מנהרות פעילות בין עזה למצרים. (ליאור בן ארי)