״לעובדים אין זמן להגיע לרופא, אז הבאנו אותו לעבודה״
״לעובדים אין זמן להגיע לרופא, אז הבאנו אותו לעבודה״
תפיסת הבריאות של חברת ווסטרן דיגיטל עוטפת את העובדים מבחינה פיזית, נפשית, כלכלית ואפילו חברתית. כתבה נוספת בסדרה ״עובדים בריא – ארגון בריא״
נוסדה: 1970
מס׳ עובדים: כ-1,000
מס׳ סניפים/מרכזים: 3
לפעמים הדברים הפשוטים והמובנים מאליהם, לכאורה, יכולים לעשות את האפקט הגדול ביותר עבור העובדים. שירי שקד, דירקטור שכר והטבות בחברת ווסטרן דיגיטל, מספרת שהתגובות החיוביות ביותר שקיבלה לגבי קידום אורח חיים בריא בחברה – היו בזכות זמינות של רופאים מניעתיים בשעות העבודה.
״כביכול מדובר בשירות שניתן בכל קופות החולים בקהילה, אבל רובנו אנשים עובדים ועסוקים ולכן מוותרים על בדיקות תקופתיות״, מסבירה שקד. ״צריך לזכור שעם העומס היום גם קשה מאוד לקבוע תור בפרק זמן סביר, ובטח כזה שיתאים לסדר היום שלנו. מה שקורה הוא שאנחנו מוותרים על תמונת המצב הבריאותית שלנו, למרות שהיא מאוד חשובה לנו. לעובדים פשוט אין זמן ללכת לרופא – אז מה שעשינו זה פשוטו להביא אותו אליהם לעבודה. פתאום, כשהרופא קרוב, הרבה עובדים נזכרים שכבר מזמן רצו ללכת ולהיבדק. זה שירות חיוני עבורם״.
ווסטרן דיגיטל היא אחת מבין 50 חברות מובילות במשק הישראלי, שנבחרו להשתתף בפרויקט ״עובדים בריאים, ארגון בריא״ בשיתוף כלכליסט. רבות מהחברות נעזרות בחברה חיצונית שבונה עבורן תוכנית בריאות שנתית ומלווה אותן לאורך התהליך כולו.
הפרויקט נולד במטרה לקדם את ההשקעה בבריאותם של העובדים, ולייצר סטנדרט חדש שאליו יוכלו חברות וארגונים לשאוף בעתיד. מדי שבוע יפורסם בכלכליסט פרופיל על אחת מהחברות שנבחרו.
מתכונים בריאים של העובדים ופלייליסט לפעילות ספורטיבית
ווסטרן דיגיטל היא חברה אמריקאית לאחסון נתונים דיגיטליים, ואחת מיצרניות הדיסקים הקשיחים הגדולות בעולם. בישראל מפעילה החברה שלושה אתרי פיתוח: בכפר סבא, בעומר ובתפן. תפיסת הבריאות הארגונית של החברה מבוססת על הבנה כוללת לפיה עובדים בריאים הם לא רק עובדים מאושרים יותר, אלא גם מי שנוטים יותר לעזור לקהילה שסובבת אותם.
לצד התחום הפיננסי והנפשי, סימנו בחברה שלושה תחומים נוספים: פיזי, חברתי ותזונתי. התחום הפיזי כולל חדרי כושר עם שעות גמישות והדרכה צמודה בכל מתקני החברה, חוגי ספורט שונים והשתתפות בתחרויות ואירועי ספורט לאומיים (מרוץ השליחים ״הר לעמק השנתי, המקיף לא פחות מ-231 ק״מ, אף זוכה לחסות מטעם החברה) וכן בדיקות סקר לעובדים מעל גיל 40; בתחום החברתי נעשות פעילויות רבות למען הקהילה במסגרת כלל החברה, כמו תרומות מחשבים עבור בני נוער מעוטי יכולת. בתחום התזונה קיים דגש על אוכל בריא בכל מתקני החברה וכן מתקיימות הרצאות לשמירה על אורח חיים בריא.
במהלך תקופת סגרי הקורונה, חשבו בווסטרן דיגיטל על פתרון שיעודד את העובדים להמשיך ולעשות ספורט, כחלק מאתגר שמכסה את החברה כולה. ״יצרנו פעילות שנמשכה שלושה שבועות, שבמסגרתה לעובדים ניתנה האפשרות לעשות פעילות ספורט יחידנית״, מספרת שקד. ״בכל יום האתגר היה שונה והעובדים פרסמו את התוצאות שלהם ותמונות של אחרי הפעילות. זאת הייתה הצלחה מסחררת, העובדים ממש נכנסו לזה, ונולדו מתוך האתגרים האלה בונוסים נפלאים כמו עמוד מתכונים בריאים של העובדים, פלייליסט לפעילויות ספורט, דפי שיאים של מרחקים וכו׳. חלק מהעובדים החליטו להתמיד גם אחרי האתגר, וממשיכים בפעילות שהם אהבו עד היום – וזה ההישג הגדול באמת של הפרויקט הזה״.
הכתבה מתפרסמת במסגרת פרויקט מיוחד של כלכליסט וקבוצת "מובמנט". במסגרת הפרויקט נסקר את החברות והארגונים המובילים בקידום אורח חיים בריא בישראל.