סגור
מטוסים של לופטהנזה נמל תעופה פרנקפורט
מטוסים של לופטהנזה (צילום: KAI PFAFFENBACH / Reuters)

האיחוד האירופי ביטל ההמלצה לחברות התעופה שלא לטוס לישראל

רשות התעופה של האיחוד המליצה בסוף ספטמבר, בעקבות חיסולו של חסן נסראללה, שלא לטוס במרחב האווירי של ישראל ולבנון; היום שינתה ההמלצה: "על החברות ליישם הליך של ניטור והערכת סיכונים עבור כל טיסה"; עם זאת ביטול ההמלצה המקורית לא יביא בהכרח לחזרתן של החברות לישראל

רשות התעופה של האיחוד האירופי (EASA) ביטלה את ההמלצה שפרסמה ב-28 בספטמבר ולפיה על חברות התעופה להימנע מלטוס במרחב האווירי של ישראל ולבנון. ההמלצה, שפורסמה בעקבות חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, היתה אמורה להיות בתוקף עד 31 באוקטובר.
עם זאת רשות התעופה ממליצה לחברות ליישם הליך של ניטור והערכת סיכונים עבור כל טיסה העוברת במרחב האווירי של ישראל, ובהתאם לכך להחליט האם לבצע את הטיסה כמתוכנן.
יצוין כי ביטול ההמלצה לא יביא בהכרח לחזרתן של חברות התעופה לישראל, מאחר שחלק מצוותי האוויר שלהן לא מוכנים לשהות בארץ בשל המצב הבטחוני.
לפי הודעת EASA, "רשות התעופה האזרחית של ישראל הוכיחה את יכולתה לנהל ביעילות את הסיכונים לתעופה האזרחית במרחב האווירי שלה. עם זאת, ההערכה היא שעוצמת הסכסוך והמתיחות הגבוהה עם איראן מהוות סיכונים לתעופה האזרחית, ומחייבות נקיטת צעדים על ידי חברות התעופה.
"EASA תמשיך לעקוב מקרוב אחר המצב, במטרה להעריך האם שינויים ברמת הסיכון עבור חברות התעופה האירופיות".