סגור

"מתגעגעת אליכם": חמאס פרסם סרטון של עדן ירושלמי שנרצחה בשבי

משפחתה של ירושלמי אישרה לפרסם קטע מהסרטון, שלא ברור מתי צולם; בחמאס מודים למעשה ברצח החטופים: "הוצאנו הנחיות חדשות אחרי המבצע בנוסייראת"; נשיא ארה"ב כי "אנחנו קרובים מאוד לעסקה, אבל אני חושב שנתניהו לא עושה מספיק"; רקטות שוגרו כתוצאה מתקיפת משגרים בלבנון, חלקן יורטו

הבוקר החלה השביתה במשק עליה הכריז אתמול יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד בעקבות רצח ששת החטופים. לידיעה בנושא השביתה לחצו כאן. במקביל נערכות ברחבי הארץ הפגנות ומחאות.

23:23 - חמאס פרסם סרטון של עדן ירושלמי, משפחתה אישרה לפרסם: "מתגעגעת אליכם". משפחתה של עדן ירושלמי, שנרצחה וגופתה הושבה שלשום עם גופות עוד חמישה חטופים, אישרה פרסום קטע מסרטון הטרור הפסיכולוגי שחמאס פרסם הערב - שבו היא מופיעה. ירושלמי אומרת בו: "אני רוצה לפנות למשפחה היקרה שלי, שאני כל כך אוהבת ומתגעגעת אליכם - אמא, אבא, שני ומאי. אני אוהבת אתכם כל כך ואני מתגעגעת אליכם". משפחתה כתבה: "עדן שלנו, גם אנחנו אוהבים אותך ומתגעגעים אלייך כל כך. לנצח תישארי בליבנו". זו הייתה העדות המצולמת הראשונה של עדן ירושלמי לאחר שנרצחה, ולא ברור מתי הסרטון צולם. (יעל צ'כנובר)

3 צפייה בגלריה
החטופה עדן ירושלמי שנרצחה בשבי חמאס
החטופה עדן ירושלמי שנרצחה בשבי חמאס
החטופה עדן ירושלמי שנרצחה בשבי חמאס
(צילום: ממטה משפחות החטופים)


23:01 - האזעקות בגליל: רקטות שוגרו כתוצאה מתקיפת משגרים בלבנון, חלקן יורטו. לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-10 משגרים של חיזבאללה בזבקין ושיחין שבדרום לבנון. כך נמסר מדובר צה"ל, שהוסיף כי בנוסף כלי טיס תקפו עמדות תצפית של ארגון הטרור במרחב חולא. בצה"ל ציינו כי כתוצאה מהתקיפות שוגרו מהמשגרים כמה רקטות שחצו משטח לבנון לעבר מרחב ערב אל עראמשה. חלקן יורטו וחלקן נפלו בשטח פתוח. אין נפגעים. (יואב זיתון)


21:22 - בחמאס מודים למעשה שרצחו את החטופים: "הוצאנו הנחיות חדשות אחרי המבצע בנוסייראת". דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, אמר כי לאחר "תקרית נוסייראת" ("מבצע ארנון" לחילוצם של נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו) כי "הוצאו הנחיות חדשות" לשומרים על החטופים, "לגבי הטיפול בהם אם צבא הכיבוש יתקרב למקום מעצרם". (עינב חלבי)
20:38 - בניסיון לקדם עסקה: ראש המוסד קיים ביקור חשאי בקטאר. ראש המוסד דדי ברנע חזר לישראל מביקור חשאי שקיים בקטאר. ברנע נסע לקדם מול המתווכות את האפשרות לעסקה. (איתמר אייכנר)
20:30 - מסיבת העיתונאים של בנימין נתניהו



19:42 - ביידן: "אני וקמלה מזועזעים מרצח החטופים, מנהיגי חמאס ישלמו". בפוסט בחשבון ה-X הרשמי שלו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כתב כי הוא וסגניתו קמלה האריס "מזועזעים וזועמים" על רצח ששת החטופים. "אל תטעו, מנהיגי חמאס ישלמו על הפשעים האלה", כתב. ביידן ציין כי נפגש עם צוות המו"מ האמריקני ודן עם חבריו בצעדים הבאים לקראת עסקה לשחרור החטופים. (דניאל אדלסון, ניו יורק)


18:40 - החלטה בריטית דרמטית: משעים 30 רישיונות ייצוא נשק לישראל. שר החוץ של בריטניה, דיוויד לאמי, הודיע שמדינתו תשעה כ-30 מתוך 350 רישיונות למכירת נשק לישראל. לאמי אמר שההחלטה הגיעה בעקבות בדיקה של רישיונות ייצוא לנשק בבריטניה, שמצאה כי קיים "סיכון ברור" שייעשה בהם שימוש באופן שעלול להפר את החוק הבינלאומי. (יובל שדה)
18:08 - בכיר בחמאס על דברי ביידן: נטפל ברצינות בהצעה שתכלול הפסקת אש קבועה ונסיגה מעזה. בכיר חמאס סאמי אבו זהרי התייחס לדבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי "אנחנו קרובים להציג עסקה", ואמר כי "נטפל בכל הצעה הכוללת הפסקת אש קבועה ונסיגה מוחלטת ברצינות רבה". (עינב חלבי)
18:02 - האזעקות בגליל: כ-30 שיגורים חצו מלבנון, צה"ל תקף בדרום המדינה. דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב מרכבא שבדרום לבנון. עוד נמסר כי בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרחב הגליל המערבי, זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון, אין נפגעים. (יואב זיתון)


17:38 - יממה אחרי ההפגנה הגדולה מתחילת המלחמה: נתניהו יקיים הערב מסיבת עיתונאים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ייכנס הערב מסיבת עיתונאים בשעה 20:15. מדובר במסיבת העיתונאים הראשונה של נתניהו מאז 13 ביולי, וברקע ההפגנה אמש בתל אביב, שהייתה הגדולה ביותר שהתקיימה מתחילת המלחמה. (איתמר אייכנר)
17:36 - דיווח בלבנון על תקיפה בדרום המדינה. כתב הערוץ הלבנוני "אל-מנאר" השייך לחיזבאללה, עלי שועייב, דיווח כי כטב"ם ביצע תקיפה באזור יאטר שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
17:23 - "גורמים בכירים" נגד ביידן: דבריו מסוכנים. גורמים בכירים בישראל אמרו על דבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי נתניהו "לא עושה מספיק" כדי להגיע לעסקה כי "תמוה שנשיא ארה"ב לוחץ על ראש הממשלה נתניהו שהסכים להצעה האמריקנית כבר ב-31 למאי ולהצעת הגישור האמריקנית ב-16 לאוגוסט, ולא על סינוואר שממשיך לסרב בתוקף לכל עסקה. הדברים של נשיא ארה"ב מסוכנים במיוחד כשהם נאמרים ימים בודדים אחרי שחמאס הוציא להורג שישה חטופים ישראלים, ובהם אזרח אמריקני".
16:29 - ביידן: קרובים מאוד לעסקה - אבל אני לא חושב שנתניהו עושה מספיק. בצל רצח 6 החטופים, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי "אנחנו קרובים מאוד לעסקה, אבל אני לא חושב שנתניהו עושה מספיק".

3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן פורש מהמרוץ לנשיאות
ג'ו ביידן פורש מהמרוץ לנשיאות
ג'ו ביידן
(צילום: REUTERS/ Evelyn Hockstein)
14:59 - הירי לגליל: כ-5 שיגורים חצו, אין נפגעים. תלמידי בי"ס שוחררו לפני הזמן. דובר צה"ל מסר בהמשך להתרעות שהופעלו בגליל המערבי, כי זוהו כחמישה שיגורים שחצו מלבנון לשטח ישראל. אין נפגעים. כמו כן, בשל ההתרעות על "כוננות הספיגה" באזור, כמה בתי ספר בסביבה שחררו התלמידים חצי שעה לפני סוף יום הלימודים. (יאיר קראוס)
14:30 - בהוראת בית הדין לעבודה, הופסקה השביתה במשק. בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הוציא צו מניעה ארעי נגד השביתה במשק שעליה הכריז יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד והחלה הבוקר, והורה להפסיקה עד 14:30. נשיאת בית הדין הדס יהלום ונציגי הציבור דוד זיו ואורנה לוי כתבו בהחלטתם כי "לאור הדחיפות, ניתן סעד ארעי בלבד, ויקבע מועד לדיון בסעד הזמני בהקדם. החלטתנו נכונה לשלב זה של ההליך". (עמיר קורץ)
13:03 - משפחות חטופים ביקשו מהיועמ"שית שתורה על ביטול החלטת הקבינט על פילדלפי. מטה משפחות החטופים פנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בבקשה שתורה לבטל את ההחלטה שהתקבלה בקבינט המדיני-ביטחוני ביום חמישי בנוגע להישארות צה"ל בציר פילדלפי. במכתב נאמר כי "לפחות שלושה מבין החטופים שנרצחו לאחרונה ושגופותיהם התגלו בשבת – עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, כרמל גת, הרש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב ואורי דנינו, זכרם לברכה – אמורים היו להיכלל במשוחררים בעסקה ההומניטרית, שההחלטה שבנדון מונעת". (יעל צ'כנובר)
3 צפייה בגלריה
פעילות צה"ל בציר פילדלפי רצועת עזה מלחמה בעזה
פעילות צה"ל בציר פילדלפי רצועת עזה מלחמה בעזה
חיילים בציר פילדלפי
(צילום: דובר צה"ל)
12:45 - צה"ל: לוחם נפצע באורח בינוני בג'נין, כנראה בשל ירי דו"צ. לוחם צה"ל נפצע אתמול באורח בינוני מירי במהלך פעולת צה"ל בג'נין. מתחקור ראשוני של המקרה עולה כי הלוחם ניסה להפעיל רחפן במחנה הפליטים בעיר, אך זוהה כאויב על-ידי לוחם מכוח סמוך ונורה על-ידו, תוך חריגה מגבולות הגזרה. בצה"ל אמרו כי עדיין נבדקת האפשרות שמדובר בירי מחבלים, וכי נסיבות התקרית מתוחקרות. (יואב זיתון)
10:29 - דיווח בלבנון: 2 הרוגים בתקיפת הרכב בדרום המדינה, ש"מספק שירותים ליוניפי"ל". עלי שועייב, כתב הערוץ הלבנוני "אל-מנאר" השייך לחיזבאללה, דיווח על שני הרוגים בתקיפת הרכב בא-נאקורה שבדרום המדינה. לטענתו, מדובר ברכב של חברה המספקת שירותים ליוניפי"ל. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפות ארטילריה בחאנין שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
10:15 - ירי לגליל העליון: יירוטים ליד מתת, לא דווח על נפגעים. יירוטים נצפו סמוך למושב מתת שבגליל העליון, בהמשך להתרעות שהופעלו באזור. לא ידוע על פגיעות או נפגעים. (יאיר קראוס)
10:10 - צה"ל: תקפנו הלילה ב-5 אזורים שונים בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה מבנים צבאיים של חיזבאללה באזורים יארון, עייתא א-שעב, חאנין, טיר חרפא ובלידא שבדרום לבנון. כך מסר דובר צה"ל. (יואב זיתון)
09:55 - דיווח בלבנון: כטב"ם תקף רכב בדרום המדינה. בלבנון דיווחו על כטב"ם שתקף רכב באזור בא-נאקורה שבדרום המדינה. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על שני פצועים. (ליאור בן ארי)
09:12 - רכב תופת נוטרל בכניסה ליישוב עטרת בבנימין. רכב תופת נוטרל בכניסה ליישוב עטרת שבבנימין. אין נפגעים. כביש מחבר בנימין חסום לתנועה. חבלנים של צה"ל ושל המשטרה מטפלים במכונית שבה אותרו שני מיכלי גז גדולים מחוברים למנגנון הפעלה. ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ מסר כי "נס גדול קרה הבוקר. הטרור ביהודה ושומרון מחייב פעולה מלחמתית בדיוק כמו בעזה וברפיח. יש להניע אוכלוסיה ולהחריב את שכונות ותשתיות הטרור עד עפר". (אלישע בן קימון)
08:10 - נ"ט פגע בבית בגליל העליון, אין נפגעים. בית במושב אביבים שבגליל העליון ספג פגיעה ישירה מנ"ט. אין נפגעים, נזק נגרם במקום. כך מסר ראש מועצת מרום הגליל עמית סופר, שהוסיף כי "בצפון אין שביתת טילים. עוד פגיעה ועוד הרס - האויב לא הצטרף להשבתה. הם מגיעים פעם אחר פעם וגורמים כאן להרס נרחב באזור. אנחנו דורשים מהממשלה להרחיב את התקיפות בלבנון". (יאיר קראוס)
סיכום חדשות הלילה:
דיווח בלבנון: "ישראל תקפה הלילה בדרום המדינה". ברשת "אל-מיאדין", שמזוהה עם חיזבאללה, דווח כי ישראל תקפה הלילה בכפר יארון ובעיירות חאנין ובלידא שבדרום לבנון. לפי דיווחים לבנוניים נוספים, בוצעו תקיפות הלילה גם בטיר חרפא ומארון א-ראס בדרום המדינה. כמו כן, חיזבאללה פרסם הלילה שתי לקיחות אחריות על ירי לעבר מצבים צבאיים בצפון. (ליאור בן ארי)
דיווח: ארה"ב מתכננת להציג מתווה סופי לעסקה, שאם לא יתקבל - עלול להביא לסיום המו"מ. גורמים אמריקנים אמרו ל"וושינגטון פוסט" כי ארה"ב דנה עם מצרים וקטאר על מתווה סופי לעסקת חטופים והפסקת אש, שאותה הם מכנים עסקת "Take it or leave it" ("קחו או עזבו את זה") - על רקע המאמצים של הנשיא ג'ו ביידן להאיץ את המגעים בעקבות מותם של ששת החטופים שגופותיהם אותרו והושבו לישראל מרצועת עזה. לפי בכיר בממשל ביידן, האמריקנים מתכננים להציג את המתווה לישראל וחמאס בשבועות הקרובים, ואם שני הצדדים לא יקבלו אותו - הדבר עלול להביא לסיום המשא ומתן לעסקה בראשות ארה"ב. (ynet)
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב שוחח עם משפחות חטופים: "מחויבים להחזרתם". היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, קיים פגישה וירטואלית עם משפחות החטופים האמריקנים שמוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה. במהלך הפגישה שוחח סאליבן עם המשפחות על ששת החטופים שנרצחו בימים האחרונים על ידי חמאס, בהם הרש גולדברג-פולין הישראלי-אמריקני. "סאליבן דן במאמצים הדיפלומטיים המתמשכים של הדרגים הגבוהים ביותר בממשל האמריקני כדי להגיע לעסקה שתבטיח את שחרור החטופים הנותרים, והדגיש את המחויבות העמוקה של הנשיא ג'ו ביידן ושל ממשלו להחזיר את יקיריהן של המשפחות הביתה בהקדם האפשרי", מסר הבית הלבן. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
שר ההגנה האמריקני לגלנט: "מנהיגי חמאס צריכים לשלם על פשעיהם". שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. מהפנטגון נמסר כי אוסטין ביקש מגלנט ״להעביר את תנחומיו העמוקים״ למשפחות ששת החטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה לישראל, ואת זעמו על "הוצאתם להורג המרושעת, הבלתי חוקית והבלתי מוסרית בידי חמאס״. עוד נמסר כי אוסטין חזר על כך ש״על מנהיגי חמאס להיות אחראים על פשעיהם". בנוסף, השניים חזרו על ״מחויבותם ההדדית להגיע במהירות להסכם הפסקת אש כדי להבטיח את שחרורם של כל החטופים״, ואוסטין גם מסר את תנחומיו למשפחות שלושת השוטרים שנרצחו אתמול בפיגוע הירי ליד חברון. (דניאל אדלסון, ניו יורק)