סגור
טיפול רכב מוסך חלקי חילוף
מוסך (שאטרסטוק)

רוב יבואני הרכב יכבדו האחריות - גם אם הטיפול יידחה

אחד מתנאי האחריות של מכוניות חדשות הוא הקפדה על ביצוע טיפולים בזמן; ואולם בשל המלחמה, חלק מהלקוחות אינם יכולים להגיע למוסכים; רוב היבואנים אמרו כי יסכימו להתגמש

חלק מיבואני הרכב ימשיכו לכבד את תנאי האחריות גם אם המכונית לא תעבור טיפול במועד הנקוב בגלל המלחמה, כך עולה מבדיקת "כלכליסט".
יבואני הרכב מעניקים למכוניות חדשות שהם מוכרים אחריות אשר נעה בין שנתיים לחמש שנים – ואחד התנאים החשובים ביותר של אחריות זו הוא הקפדה על ביצוע טיפולים בזמן במוסך מורשה מטעם משרד התחבורה. האחריות עצמה מותנית בביצוע הטיפולים לפי קילומטרים או פרק זמן מסוים (הקודם מביניהם). כללים אלה תקפים גם לגבי רכב חשמלי ושאינו חשמלי.
ואולם עקב המלחמה, ישראלים רבים - בעלי רכב ועובדי מוסכים - אינם יכולים להגיע אל המוסך. מבדיקת "כלכליסט" עולה כי לפחות חלק מיבואני הרכב יכבדו את תנאי האחריות גם במקרה של "פספוס" טיפול כל עוד פרק הזמן שעבר ממועד הטיפול הנדרש הוא סביר.
כך לדוגמה יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה ולקסוס, תמשיך לכבד את תנאי האחריות של לקוחותיה "ככל שהדחייה סבירה". 34 סוכנויות השירות המורשות של יוניון מוטורס ברחבי הארץ פתוחות.
כלמוביל, יבואנית יונדאי, ג'נסיס, ORA, מיצובישי ומרצדס, תאפשר ללקוחות חריגה של חודשיים ממועד הטיפול השנתי ללא פגיעה באחריות, ובנוסף תאפשר לכל לקוח שמעוניין להביא את הרכב שלו לטיפול, שינוע של הרכב ללא עלות למרכז השירות ובחזרה לבית הלקוח. עוד מדגישים ביבואנית כי במידת הצורך יוארך תוקף ההטבה.
מדוד לובינסקי, יבואנית פיג'ו, סיטרואן, אופל ו-MG, נמסר כי "לא קיים נוהל ייעודי לאיחור בביצוע טיפול שגרתי לרכב בימים מלחמה, אך במידה שהאיחור נעשה מכורח הנסיבות ובתום לב במהלך ימי הלחימה, כמובן שנבוא לקראת הלקוחות. נכון לרגע זה, מרכזי השירות של לובינסקי פתוחים ומקבלים לקוחות לכל צורך".
קבוצת סמלת, יבואנית ג'יפ, אלפא, פיאט, אבארת׳, מזראטי, סובארו, פרארי, הונג צ׳י, Wey ו-Ram, תמשיך לכבד את תנאי האחריות של לקוחותיה ככל שהדחייה בתקופת זמן סבירה.
טלקאר, יבואנית קיה, סאנגיונג ו-SERES, מסרה כי "טלקאר מגלה ותגלה ההתחשבות מרבית בצורכי לקוחותיה".
צ'מפיון מוטורס ושלמה מוטורס, יבואניות פולקסווגן ו-BYD, ו-UMI - יבואנית שברולט וקדילאק, בחרו שלא להגיב לדברים.
לפי נתוני הלמ"ס, בכבישי ישראל נוסעות מעל 750 אלף מכוניות שגילן הוא עד שלוש שנים.