יזמים בני 16 – צרכנים בני 16: שני צדדים של אותו מטבע
יזמים בני 16 – צרכנים בני 16: שני צדדים של אותו מטבע
מיזמות דיגיטלית ועד מודעות חברתית: הדור הצעיר לא רק צורך אחרת - הוא מייצר מציאות כלכלית חדשה. ברשתות החברתיות הם בונים עסקים בגיל 16, משקיעים בקהילה ומשנים את הכללים של השוק המסורתי
הכלכלה, כמו כל מערכת דינמית, עוברת שינויים מתמידים. אחד השינויים המשמעותיים ביותר בשנים האחרונות הוא עליית הדור הצעיר כבעל השפעה על הנוף הכלכלי, הן כצרכן והן כבית עסק. דור זה, שגדל בעידן הדיגיטלי, מביא איתו תפיסות חדשות לגבי כסף, עבודה ויזמות. זהו דור המייצג לתפיסתי את "הכלכלה החדשנית" שהינה המשך ישיר ל"כלכלה החדשה" שהוגדרה בתחילת עידן האינטרנט והאי-קומרס.
כנס עסקים הדור הבא, יערך ביום שני, 6.1.25, בין 8:30-12:30 במרכז רבין, תל אביב. לפרטים והרשמה - לחצו כאן
הדור הצעיר, שהטכנולוגיה הינה חלק בלתי נפרד מחייו, מביא גישה חדשנית ויצירתית לעולם העסקים. אם בעבר, הצעד המשמעותי בגיל 16 היה פתיחת חשבון בנק ותוכנית חיסכון, בני ה-16 היום כבר פותחים עסקים זעירים, בחסות ההורים ותחת מגבלות מסוימות, ובגיל מעט מבוגר יותר אף מתחילים לסחור ולהשקיע. זהו דור שאינו חושש לקחת סיכונים, ורואה ביזמות הזדמנות לבטא את עצמו ולשנות את העולם. בני הדור הצעיר חושבים שמבנים חברתיים כלכליים ישנים אינם רלוונטיים עוברם ומהווים למעשה מגבלה במימוש החזון האישי שלהם. הם מבינים היטב כיצד לגרום לכסף “לעבוד” עבורם, ומחפשים דרכים להגדיל את הכנסתם ולהשקיע בחוכמה, תוך שהם שוברים דפוסים שמרניים של הדורות הקודמים.
מעבר ליזמות ולחדשנות, דור זה מאופיין במודעות חברתית גבוהה. הם רוצים ליצור עולם טוב יותר ומשלבים ערכים חברתיים בפעילותם העסקית. הם מעדיפים עסקים קטנים ומקומיים, ובוחרים במוצרים ושירותים בני-קיימא. צעירים רבים תומכים ביזמים בני גילם, דבר המבטא קשרי אמפטיה והזדהות, אבל גם תומכים בעסקים קטנים בבעלות מבוגרים, מתוך תפיסה שהם "מפרנסים משפחה וצריך לסייע להם". עבורם, רכישה מעסק קטן היא לא רק קנייה אלא גם אמירה חברתית, תמיכה בקהילה וחיזוק הכלכלה המקומית – הם מבינים היטב כיצד האקו-סיסטם הכלכלי עובד ואיך הוא משפיע על חייהם.
הרשתות החברתיות – קטליזטור לכלכלת הצעירים
הרשתות החברתיות מהוות כוח מניע בעולם היזמות הצעירה. הן פתחו דלתות חדשות ומגוונות, ומאפשרות ליזמים צעירים להגיע לקהל רחב ללא תקציבי עתק. הרשתות החברתיות מספקות פלטפורמה להקמת קהילות סביב מוצרים ושירותים, ליצירת קשרים אישיים עם לקוחות, ולהתאמת מוצרים לפי משוב ישיר. הדור הצעיר מנצל את הכלים הללו כדי לפרוץ גבולות ולבנות עסקים מצליחים במהירות יחסית.
הצעירים, דור העתיד, מהווים כוח מניע משמעותי בכלכלה המודרנית. עם פוטנציאל עצום לחדשנות ולצמיחה, הם מביאים רוח חדשה של יזמות ומודעות חברתית. עם זאת, הם ניצבים מול אתגרים כמו רגולציה שאינה תמיד תואמת את רוח התקופה, עלייה ביוקר המחיה, ומבנים חברתיים כלכליים מיושנים המקשים עליהם להשיג עצמאות כלכלית. עלינו, דור המבוגרים, להשקיע בצעירים, לספק להם כלים ותמיכה, וליצור סביבה המעודדת יוזמה, יצירתיות וחדשנות.
עמית שגיא הוא סמנכ”ל דאטה, דיגיטל ושיווק בישראכרט