סגור
נאום נסראללה ו צה"ל תוקף ב לבנון 19.9.2024
נאום נסראללה בזמן שצה"ל תוקף בלבנון

פרשנות
לא התלהם ושמר על עמימות: על פי נסראללה - רק הסכם בעזה יחזיר את התושבים לצפון

בניגוד לנאומיו בעבר, בנאומו היום מזכ"ל חיזבאללה היה זהיר. הוא הבטיח "חשבון קשה וגמול הוגן" לפיצוצים במערכות התקשורת אך ביקש מקהל מאזיניו לא להיכנס לשום פרט בנושא. זאת לאחר שהתגובה הקודמת הסתיימה בקול ענות חלושה והפכה את חיזבאללה ללעג ולקלס בקרב משתמשי הרשתות החברתיות בעולם הערבי

נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה היום (יום חמישי) לאחר יומיים של פיצוצי מערכות התקשורת של הארגון במהלכם נפגעו אלפים בלבנון לא הביא עמו בשורה חדשה או דרמה. נסראללה במהלך נאום של כשעה הודה כי ארגונו ספג "מכה קשה, כואבת וחסרת תקדים" אך הבטיח כי ארגונו רק יתחזק מהמקרה הזה ולכן לא ינצור את האש כל עוד המלחמה ברצועת עזה לא תיפסק, כשהחידוש היחיד בנאום של היום היה שהוא גם דיבר על הפסקת "התוקפנות בגדה המערבית".
נסראללה בניגוד לנאומי עבר לא התלהם, מדי פעם התנשם בכבדות ונראה כי סבל מסוג מסוים של גירוי בעיניים.
מבחינת תוכן הדברים נסראללה הצהיר שישראל חצתה את כל הקווים האדומים כשניסתה להרוג "5,000 איש בתוך שתי דקות". הוא אמר שניתן לקרוא לזה "הכרזת מלחמה" – מונח שהוא נוהג להשתמש בו בעימות הנוכחי. לדבריו, מערכות הביפר שהתפוצצו ביום שלישי לא היו בשימוש רק של אנשי חיזבאללה אלא גם בשימוש אזרחי אחר ובעיקר במערכת הבריאות הלבנונית. נסראללה סירב להיכנס לפרטים כיצד המכשירים הממולכדים הגיעו לידי ארגונו. הוא טען כי חקירה נפתחה והארגון קרוב למסקנות.
מבחינת נסראללה למרות המכה הקשה שספג ארגונו המערכה נגד ישראל נמשכת. הוא הדגיש כי ההישג הגדול שלו עד כה הוא אי חזרת התושבים לצפון ואיתגר את ממשלת ישראל בנושא זה בטענה שגם "מלחמה כוללת" לא תצליח להחזיר את התושבים לבתיהם אלא רק הסכם מול עזה. הוא גם לעג לקריאות בישראל המבקשות להקים מחדש "אזור ביטחון" בדרום לבנון ואמר שארגונו מייחל לכך.
השורה התחתונה המעניינת בנאום מבחינת הישראלים היה מה יהיה הלאה ומה חיזבאללה מתכנן. בהיבט זה נראה שנסראללה הסיק מסקנות מהסבב הקודם, אז חוסל בכיר הארגון פואד שוכר בביירות וחיזבאללה הבטיח תגובה כואבת שבסוף סוכלה על ידי ישראל עוד טרם התחילה. הפעם בנאומו היום, נסראללה היה זהיר. הוא הבטיח "חשבון קשה וגמול הוגן" לפיצוצים אך ביקש מקהל מאזיניו לא להיכנס לשום פרט בנושא - לא לגבי סוג התגובה או עיתויה וזאת לאחר שהתגובה הקודמת הסתיימה בקול ענות חלושה והפכה את חיזבאללה ללעג ולקלס בקרב משתמשי הרשתות החברתיות בעולם הערבי. לסיכום, מבחינת נסראללה למרות המכה המשפילה שספג המערכה נמשכת במאפיינים של 11 וחצי החודשים האחרונים כשחיזבאללה שוב נכנס למצב שקהל תומכיו מצפה ממנו ל"נקמה הגדולה".