עוזי ביתן נבחר למנכ"ל קופת חולים מאוחדת
עוזי ביתן נבחר למנכ"ל קופת חולים מאוחדת
דירקטוריון הקופה בחר בסמנכ"ל התפעול למנכ"ל החדש. יחליף את סיגל רגב רוזנברג שסיימה קדנציה וביקשה שלא להאריכה. כלכליסט חשף השבוע שהמועמדים הסופיים היו ביתן ומנכ"לית משרד התחבורה היוצאת מיכל פרנק
דירקטוריון קופת חולים מאוחדת בחר בעוזי ביתן, סמנכ"ל התפעול של הקופה, למנכ"ל החדש. ביתן יחליף את סיגל רגב רוזנברג שסיימה קדנציה, ביקשה שלא להאריכה, התמודדה על תפקיד מנכ"לית קופת חולים כללית ולא נבחרה לבסוף.
כפי שנחשף באתר כלכליסט, ועדת האיתור למנכ"ל קופת חולים מאוחדת המליצה על שני מועמדים סופיים לתפקיד הבכיר בקופה השלישית בגודלה במדינה: מנכ"לית משרד התחבורה היוצאת מיכל פרנק, ועל ביתן - שהיה המועמד הפנימי. מועמדותו של מנכ"ל משרד הבריאות היוצא פרופ' נחמן אש ירדה ברגע האחרון מהפרק אחרי שהתברר לו כי אין באפשרותו לקצץ או לבטל את תקופת הצינון הארוכה אליה הוא מחויב. אש הכחיש כי היה מועמד.
בעשור האחרון כיהן ביתן (59) כסמנכ"ל תפעול וכמנהל מחוז דרום, ושימש כחבר הנהלה במאוחדת. כמו כן, היה חבר הנהלה בכיר בקופת חולים לאומית, חבר בפורום בריאות בנגב, מהנדס ארגון ושיטות וניתוח מערכות מידע בבנק לאומי. ביתן נשוי ואב לשלושה, הוא בוגר אוניברסיטת בן גוריון בהנדסה תעשייה וניהול ובעל תואר שני במנהל עסקים. חברי ועדת האיתור היו שופט בית המשפט העליון (בדימוס), השופט צבי זילברטל (יו"ר); אייל גבאי ורו"ח אורלי גרטי סרוסי, חברת דירקטוריון בקופה.
שלושת האתגרים המיידיים והחשובים של המנכ"ל הבא הם בראש ובראשונה לסגור הסכם ייצוב מול הממשלה החדשה שיהיה טוב לקופה על רקע הגירעון המשמעותי. כפי שנחשף בכלכליסט, הגירעון ללא תמיכות של מאוחדת בחציון הראשון של 2022 זינק ל־461 מיליון שקל – יותר מכפול מזה שנרשם בחציון הראשון של 2018 וכמעט כפול מזה שנרשם בחציון הראשון של 2019. כלומר, ההוצאה הפרמננטית והמבנית של מאוחדת מזנקת, בעיקר אחרי הקורונה. הגירעון עם תמיכות (אחרי הסכמי ייצוב ומבחני תמיכה) עמד בחציון הראשון של השנה על 267 מיליון שקל. מה שמטריד במספרים של מאוחדת הוא הגירעון ביחס למחזור, שהוא הגבוה בכל מערכת הבריאות: כמעט 6% (גירעון עם תמיכות) ומעל 10% בגירעון ללא תמיכות.
האתגר השני הוא חתימת הסכם עבודה עם כלל עובדי מאוחדת, למעט רופאים. תוספות השכר שיינתנו יקבעו את גודל הגירעון העתידי. האתגר השלישי הוא קביעת תוכנית אסטרטגית לקופה שתאפשר לה לצמוח ולהגיע לקהלים רחבים יותר. נכון לסוף 2022, הקופה מבטחת כ־12.4% מכלל האזרחים הזכאים לביטוח בריאות ממלכתי.