פשרה: סלקום תפצה לקוחות ב-23 מיליון שקל בשל ייצוגית על חיובי יתר
פשרה: סלקום תפצה לקוחות ב-23 מיליון שקל בשל ייצוגית על חיובי יתר
ההסדר הושג במסגרת בקשה לתביעה ייצוגית מ-2017 וכפוף לאישור ביהמ"ש, לפיה סלקום חייבה בעבר מנויים אוטומטית על חבילות גלישה נוספות בעלות של בין 5 ל-7 שקל לאחת. לאחרונה הגיעה החברה להסדר אחר בשל חיובי יתר ב-20 מיליון שקל
לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה לאחרונה בקשה לאישור הסדר פשרה במסגרת תובענה ייצוגית אשר על פיו סלקום הסכימה להעניק פיצוי והטבות לזכאים בסך כולל של כ-23 מיליון שקל.
עניינה של בקשת האישור לתביעה ייצוגית, שהוגשה בדצמבר 2017 , היא הטענה כי סלקום חייבה בעבר חלק ממנוייה בגין חבילות גלישה נוספות בנפח GB1, כל אחת בעלות שנעה בין 5 או 7 שקל לחבילת המשך, באופן אוטומטי לאחר מיצוי חבילת הגלישה הסלולרית המקורית ובהיעדר הסכמה מפורשת מצד אותם מנויים.
כמו כן נטען כי הדיווח אודות היקף ניצול החבילה הבסיסית, שאותו מחויבת סלקום לשלוח באמצעות מסרונים, לוקה בכשלים ואינו מועבר בצורה סדירה. מנגד סלקום חלקה על טענות המבקשת, כאשר לצד האמור, הכירה בתקלה מקומית במסגרת שדרוג מערכות לחלק ממנויי סלקום בין יולי 2017 לדצמבר 2018, בגינה לא נשלחו הודעות לחלק מהמנויים.
בסופו של יום הצדדים הגיעו להסדר פשרה, שטרם אושר על ידי בית המשפט. זאת, מבלי שמי מהם מודה בטענות הצד האחר. חברי הקבוצה הוגדרו בהסדר הפשרה כ"לקוחות סלקום, שהוגדרו במערכותיה ככאלה שנתנו הסכמתם להרחבת חבילת הגלישה הבסיסית, אשר סלקום גבתה מהם תוספת תשלום בגין הרחבת חבילת הגלישה ושלא קיבלו מסרונים הנוגעים להיקף מימוש חבילת הגלישה הבסיסית ו/או שלא קיבלו מסרונים הנוגעים להיקף מימוש חבילות ההמשך".
הסדר הפשרה מתייחס לשתי קבוצות מובחנות מתוך חברי הקבוצה. ביחס לחברי קבוצת התקלה, יינתן פיצוי בסך 2.5 מיליון שקל כולל מע"מ במזומן, בדרך של זיכוי החשבון החודשי שלהם בסלקום. לאלו מהם שאינם מנויי סלקום הפיצוי יינתן כתשלום באמצעות אפליקציית ביט של בנק הפועלים.
ביחס לשאר לקוחות סלקום הפרטיים, תינתן הטבה בשווי שלא יפחת מ-20.5 מיליון שקל, שתינתן באופן הבא: אלו מהם אשר אינם מנויים לשירות "רשת בטוחה", יוכלו לבחור באחת מבין שתי אפשרויות. הראשונה - שובר זיכוי כספי בסך 30 שקל לרכישת מוצרים או ציוד ברשת חנויות דינמיקה. השנייה – שירות הגנה רשתי לנייד ("רשת בטוחה") למשך 4.5 חודשים. מדובר בשירות שנמכר לצרכן היום במחיר של 5.9 שקלים לחודש.
את המבקשת מייצג עו"ד אבי רוקח. את סלקום מייצגים עוה"ד דרור ורסנו ויונתן גרינשטיין ממשרד ארנון, תדמור-לוי.
לאחרונה פורסם במסגרת תיק אחר, כי סלקום תחזיר מעל 20 מיליון שקל ללקוחות בעבר ובהווה, עקב גביית יתר של כ-30 מיליון שקל, בגין חיוב חודשי מלא מלקוחות שהתנתקו בין אוגוסט 2014 לינואר 2017 - גם אם עשו זאת באמצע החודש ולא בסופו.