נהגי האוטובוס הכריזו על סכסוך עבודה: בעוד שבועיים צפויים שיבושים בקווים רבים
נהגי האוטובוס הכריזו על סכסוך עבודה: בעוד שבועיים צפויים שיבושים בקווים רבים
נהגי האוטובוס של סופרבוס, אגד תעבורה ודן בדרום שמאוגדים בארגון "כוח לעובדים" מוחים על תנאי העסקתם ושכרם. ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים: "לדאבוננו רק צעדי שביתה הובילו להעלאת שכר הנהגים"
נהגי האוטובוס בסופרבוס, אגד תעבורה ודן בדרום שמאוגדים בארגון העובדים "כוח לעובדים" מוחים על תנאי העסקתם ושכרם והכריזו היום (ה') על סכסוך עבודה.
המשמעות של הצעד היא שבעוד שבועיים יוכלו להשבית את קווי התחבורה באיזור מעלה אדומים, פרוזדור ירושלים, גוש עציון, מבשרת ציון, אשקלון, נתיבות, שדרות, עוטף עזה, עפולה, טבריה, מגדל העמק, יקנעם, אופקים והקו בין אשקלון לבאר שבע. אתמול הפגינו נהגי החברות בירושלים, ולפי כוח לעובדים צפויים צעדי מחאה נוספים בשבועיים הקרובים.
תם פרומוביץ ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים: "לדאבוננו רק צעדי שביתה הובילו להעלאת שכר הנהגים. כך קרה כששבתנו ב-2015 וב- 2018 ומסתמן לצערנו שכך גם הפעם. החברות סובלות כבר כמה שנים ממחסור חמור בנהגים. נהגים בערים בהן פועלות החברות מעדיפים לשבת בבית ולא לחזור למקצוע הזה, הגיע הזמן להתעורר ויפה שעה אחת קודם".
אהרון שובש, יו"ר ועד העובדים בסופרבוס: "שרת התחבורה מצדיקה את הכאב שלנו, אבל בכדי להציל את הענף נדרשת הרבה יותר מאמפתיה. נהגי האוטובוס הפכו לעובדי קבלן, מאבדים את הוותק שצברנו בכל פעם שנכנס זכיין או ליתר דיוק קבלן חדש. מפעילים את התחבורה הציבורית אבל לא נחשבים עובדי ציבור. סופגים אלימות מצד נוסעים אך תיקי התקיפה נסגרים מחוסר עניין לציבור משום שאין דין הנהג המותקף כדין הרופאה או העובד הסוציאלי. לנהגים נמאס להיות שק החבטות של הציבור. הגיע הזמן לשנות".
מי שמתנגד למחאת העובדים הוא ארגון "תחבורה בדרך שלנו". מקס מורוגובסקי, יו"ר "תחבורה בדרך שלנו": "ארגון כח לעובדים שוב אינו מפספס הזדמנות לקחת את נוסעי התחבורה הציבורית כבני ערובה בכל מאבק אפשרי. אנו תומכים בשיפור תנאי ההעסקה של הנהגים ובראש ובראשונה להגדרת תפקיד הנהג כמקצוע, אך לא נאפשר פגיעה בנוסעי התחבורה הציבורית והשבתת השירות החיוני". 'תחבורה בדרך שלנו' תשמח להצטרף לכל מסמך מדיניות העוסק במעמד הנהג, בשיפור הכשלים הנובעים מהחלפת מפעיל במכרז ובהסדרת המסופים ובהתאמתם לנהגים. חבל ש"כוח לעובדים" בוחרים באיום בהשבתה ובפגיעה בנוסעים במקום לקדם מדיניות שתטיב עם הנהגים, מובילי הדרך".