סגור
ענבל משש מנכ"לית משרד התקשורת
ענבל משש. בדרך לשירות התעסוקהשרד התקשורת (צילום: באדיבות משרד התקשורת)

בתוך פחות משנתיים: קרעי צפוי למנות מנכ"ל רביעי למשרד התקשורת

 ענבל משש, המנכ"לית בפועל שנכנסה לתפקידה בינואר, נבחרה על ידי ועדת איתור למנכ"לית שירות התעסוקה. אם ועדת המינויים תאשר את מינויה היא תסיים תפקידה במשרד התקשורת

תוך פחות משנתיים, שר התקשורת שלמה קרעי צפוי להתחיל לחפש פעם שלישית מנכ"ל למשרד. לכלכליסט נודע כי המנכ"לית הנוכחית ענבל משש הגישה מועמדותה למנכ"לית שירות התעסוקה ונבחרה לתפקיד על ידי ועדת האיתור. עם זאת, לא בטוח שמועמדתה תאושר על ידי הוועדה לבדיקת מינויים. משש היתה המנכ"לית השלישית אותה ממנה קרעי מאז נכנס לתפקידו.
משש מונתה לתפקיד בינואר, לאחר שניסיונותיו של קרעי למנות את מקורבו אלעד מלכא לא עברו את נציבות שירות המדינה שטענה כי הוא חסר את הניסיון המתאים לתפקיד. במהלך התקופה נשארה בתפקיד המנכ"לית לירן אבישר בן חורין, שכיהנה בתקופתו של השר הקודם יועז הנדל. במרץ 2023 פרשה אבישר מהתפקיד, ובמקומה נכנס הסמנכ"ל מימון שמילה.
בזמן הזה כיהן מלכא כמשנה למנכ"ל, והיה במעין תקופת בחינה במשרד. בדצמבר שוב ניסה קרעי למנותו למנכ"ל, אך נדחה בשנית על ידי הנציבות. בינואר השנה מינה קרעי את משש למנכ"לית בפועל, וכמה חודשים לאחר מכן התפטר מלכא מהתפקיד המשנה. משש כיהנה במשך 20 שנה בתפקידים שונים במגזר הציבורי, ובהם ראש מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין וההגירה. מינויה למנכ"לית משרד התקשורת לא אושר כמינוי קבע, זאת על מנת שתוכל לשמור על הקביעות שלה בשירות המדינה.
בוועדת האיתור שהמליצה על משש היו חברים מנכ"ל משרד הכלכלה הפורש אמנון מרחב, פרופ' דודי שוורץ ואורנה הוזמן־בכור. מלשכתו של שר הכלכלה ניר ברקת אישרו כי ועדת האיתור המליצה על משש למנכ"לית שירות התעסוקה וכי לאחר היוועצות עם מועצת שירות התעסוקה בהתאם להוראות חוק שירות התעסוקה השר יפנה לקבלת אישור הוועדה לבדיקת מינויים לפי חוק החברות הממשלתיות.