סגור
מפגינים מול תחנת משטרת גלילות משטרה לאחר מעצר שלוש נשים שהניחו עלונים בבית כנסת 13.9.24
מפגינים מול תחנת משטרת גלילות לאחר מעצר שלוש נשים שהניחו עלונים בבית כנסת (צילום: טל שחר)

דעה
תמי ארד: המשטרה הפכה למיליציה של בן גביר

אשתו של הנווט רון ארד שנפל בשבי תקפה בפוסט בפייסבוק את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לאחר מעצר הנשים שחילקו עלונים בבית כנסת בהרצליה: ״ כבר שנתיים הדמוקרטיה הישראלית נלחמת על חייה״ 

תמי ארד, אשתו של הנווט רון ארד שנפל בשבי פרסמה אתמול (שבת) פוסט בפייסבוק בו תקפה את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואת ח״כ יולי אדלשטיין לאחר מעצר הנשים שחילקו עלונים למען שחרור חטופים בבית כנסת בהרצליה.
״אני רוצה לספר לך יולי אדלשטיין, אסיר ציון לשעבר, ולכם משטרת בן גביר, על אחת מהנשים שעצרתם בצהרי שישי בביתה. אישה בשנות החמישים לחייה, אותה אזקתם בידיה ורגליה, והשארתם במעצר בערב שבת עד 22:15 בלילה. כשמונה שעות ש׳ הייתה אזוקה בידיה. היא ושתי חברותיה ל״פשע״.
ו״הפשע״ שבגינו נעצרה ש׳ בביתה בצהרי יום שישי הוא חלוקת עלונים למען שחרור החטופים בבית כנסת - מקום ציבורי ולא המועדון הסגור שלך אדלשטיין או של בן גביר.
אז ש׳ (לא שאלתי אותה אם תסכים שאפרסם את שמה) היא אישה שעבדה במערכת הביטחון עשרות שנים ובין היתר פעלה במסירות אין קץ למען השבויים והנעדרים. ש׳ ליוותה אותנו, משפחתו של רון, משך שנים ארוכות והמחשבה על שעברה אתמול, ערב שבת, הבעיתה אותי ואמורה להבעית כל אזרח במדינת ישראל.
במקום לרדוף אחרי עבריינים (ברמלה נרצחו השבוע ארבעה, ילדים ונשים, ותינוק שאימו נרצחה נאבק עדיין על חייו) משטרת ישראל עוצרת את ש׳ ״פעילה סדרתית" – עשרות שנים של עשייה משמעותית ופעילות מהנשמה למען אנשים שנגזלה מהם החירות. ש' אינה הראשונה ואינה האחרונה שתזכה לנחת זרועה של המשטרה שהפכה למיליציית בן גביר עליה נמנים נושאי תפקיד שמזלזלים בזכויות האזרח ומפרים בבוטות את החוק ולא רק שאינם נעצרים, הם מקודמים בתפקידם.
הבוקר נגרר אדם בן 80 על אספלט מול הבית של השר קיש בהוד השרון. הקצין הגורר הוא מפקד משטרת כפר סבא. בשבוע שעבר נעצר יוסף סער בן 72 חקלאי תושב מרחביה, טייס בחיל האויר לשעבר, ואזרח שהתנדב ביחידת הצלפים של המשטרה. הוא אובחן על ידי המשטרה כאזרח לא נורמטיבי כי הפך עם השנים לפעיל מחאה. השוטרים הפכו את ביתו, לקחו מאשתו את הטלפון הנייד וביקשו להאריך את מעצרו.
ברוח הזו בריונים זוכים לרוח גבית מהמשטרה ופוגעים כאוות נפשם באזרחים שמצטיירים בעיניהם כ"שמאלנים". וברוח זו קציני המשטרה מתנכלים למפגינים ומנצלים את הכוח והשררה שבידיהם. בניגוד למשטרה מערכת המשפט אינה גוף שעובד על פי אג׳נדה וטוב שכך, אולם זו גם החולשה של מערכת המשפט שטרם מצאה את הדרך להגן על אזרחים שזכויותיהם נרמסות על ידי המיליציה של בן גביר שבגלגולה הקודם הייתה משטרת ישראל.
כבר שנתיים הדמוקרטיה הישראלית נלחמת על חייה. ראש הממשלה ממשיך להונות את הציבור ולבצע באמצעות שר המשפטים ומשטרה שאיבדה כיוון את השלמת ההפיכה המשטרית בצל המלחמה ואחרי הטבח של ה-7 באוקטובר. ערך קדושת החיים וערך החירות הפך בעיני ציבורים שטופי מוח לסמלן של תנועות המחאה כאילו שהחטופים משתייכים לקבוצה אחת באוכלוסייה הישראלית. הרב אלחנן דנינו אמר לראש הממשלה את מה שצריכים היו לומר לו כלל אזרחי ישראל. "את מה שהיה לך לומר שמענו 15 שנה".
הציבור המפגין והתומך במשפחות החטופים הוא ציבור מאוים. מאוים על ידי המשטרה ומאוים על ידי בריונים שזוכים לרוח גבית מהמשטרה ועם זאת נראה שלש׳, לחברותיה המסורות ולנו, הנמנים על הציבור המוחה, אין את הפריבילגיה להתייאש. יש 101 חטופים בעזה, עשרות מהם עדיין חיים והם תולים בנו את התקווה שלא נוותר עליהם, שלא נאפשר לראש הממשלה למסמס את חייהם בשטיקים וטריקים. ולכן גם הערב יגיעו המונים לשער בגין בקריה לזעוק את זעקתם, לתמוך במשפחות ולומר שאין אופציה אחרת אלא לעשות את מה שמערכת הבטחון מציעה; למהר ולהשיב אותם חיים בעסקה.