סגור
Dun's 100

מה המחיר של ילד?

האם חצי מילון שקלים יצליחו לפצות אב שלא פגש בבנו חמש שנים, כתוצאה מהסתה נמרצת של אימו, שחתרה לניכור הורי?

מה המחיר של הילד שלי? שאל אותי אתמול הלקוח שלי, לאחר שהעברתי אליו את תוצאות פסק הדין שניתן בעניינו, לאחר ניתוק קשר בינו לבין בנו במשך 4 שנים, ולאחר שנדמה כי אין כל תקווה לחידוש הקשר בעתיד הנראה לעין.
בפסק הדין שניתן ביום 10.9.2024 בבית המשפט לענייני משפחה בת"א, ע״י כבוד השופט ארז שני, נפסק כי גרושתו המנכרת, אשר גרמה ביודעין, ובזדון, לניתוק קשר מוחלט מבנו, תשלם סכום כולל של 531,000 ש"ח בגין מעשיה הזדוניים אשר גרמו לניכור הורי של הבן מאביו. זהו הסכום הכולל הגבוה ביותר שנפסק להורה מנכר עד היום, בארץ.
לאחר שנותק הקשר במשך ארבע שנים, וכאמור ביהמ"ש לא סבר כי יש תקווה לחידוש קשר בעתיד הנראה לעין, פסק בית המשפט, כי האב פטור משלום דמי מזונות לילד מיום ניתוק הקשר, למעט השתתפות בהוצאות בריאות חריגות. כב' השופט שני קבע כי על האם להשיב לידי האב את כל דמי המזונות ששילם האב מיום ניתוק הקשר בסך של 201,600 ₪!
בתביעה הנזיקית, קבע כב' השופט כי האם תפצה את האב בסכום שתבע - בסך של 50,000 ₪ לכל שנה של ניתוק קשר, עד הגיעו של הילד לגיל 18 ובסך הכל 250,000 ₪. פסק דין זה פותח את הדלת בפני ההורים המנוכרים לעתור לקבלת סעד ופיצויים גבוהים יותר.
בנוסף, פסק בית המשפט, כי האם תשלם לאב סך של 80,000 ₪ הוצאות ניהול הליך, תוך שהוא מבקר אותה על ניהול הליך בחוסר תם לב.
1 צפייה בגלריה
עו"ד קטי טל
עו"ד קטי טל
עו"ד קטי טל
(צילום: ענבל מרמרי)
תופעת הניכור ההורי נפוצה מאוד, והורים מנכרים עושים שימוש באמצעים מבחילים על מנת לנקום בהורה השני ולנתק קשר בין ילדם להורה השני. הם פועלים ברוע לב, לעתים תוך העללת עלילות שווא, ופוגעים בהתפתחותו הרגשית, הפסיכולוגית והחברתית של הילד המנוכר פגיעה אנושה, אשר גם שנים רבות של ישיבה בכורסת הפסיכולוג לא יוכלו לה.
אזלת היד של המערכת המשפטית בטיפול בחידוש קשר בין ילדים מנוכרים להורה המנוכר, מקשה על ניהול הליכים מסוג זה, אך כולי תקווה שפסק דין זה, יגביר את ההרתעה מלעשות שימוש בניכור הורי ככלי ניגוח וכאמצעי לנקמה בהליכי גירושין.
אמנם סכום הפיצוי גבוה מאד, אבל אני עדיין מתוסכלת.
לא רצינו כסף! רצינו להחזיר לאבא את הילד.
עו"ד קטי טל - https://kati-tal.com
פסק הדין ב תלה"מ 1101-03-24 וב תלה"מ 1082-04-23
d&b – לדעת להחליט