סגור

חשד: עו"ד גבה שכר מלקוחות על שירות שלא סיפק - והשתמש בכסף למתן הלוואה בריבית

על פי המשטרה, עו"ד מנתניה הציג ללקוחותיו מסמך המאשר לכאורה כי הבעיה המשפטית נפתרה אולם כעבור זמן התברר כי מדובר במסמך מזויף. כמו כן עלה החשד כי  עורך הדין העביר את הכסף שקיבל מלקוחותיו לחשבונו הפרטי, לצורך מתן הלוואות בריבית לאנשים אחרים

עורך דין מנתניה נעצר הבוקר על ידי המשטרה בחשד שהונה את לקוחותיו תוך שימוש במסמכים מזוייפים, ואת הכסף שגבה מהם במרמה בגובה מאות אלפי שקלים, הוא הלווה בריבית לאנשים אחרים.
מדובר בפרשה יוצאת דופן, שנחקרה בחצי השנה האחרונה באופן סמוי על ידי יחידת ההונאה והפשיעה המקוונת במחוז מרכז. זאת בעקבות תלונות מצד לקוחות של אותו עורך דין, אשר סיפרו כי שכרו אותו כדי שייצג אותם בטיפול בבעיה משפטית: הסדרת חוב מול חברה מסויימת, לה הם היו חייבים כספים. עורך הדין, כך החשד, גבה במצטבר מאותם לקוחות כ-356 אלף שקל, כביכול עבור תשלום החוב ושכר הטרחה שלו.
ואמנם, כעבור זמן קצר הציג עורך הדין בפני הלקוחות מסמכים שמאשרים כי החוב שולם ונסגר כפי שהובטח. על המסמכים התנוססה חתימה של עורך הדין של החברה שלה היו חייבים כספים.
אלא שעד מהרה, אותם לקוחות גילו שהחוב לא באמת שולם והבעיה לא טופלה ולא נסגרה, והם עדיין נדרשו להסדיר את הנושא ולשלם את החוב. כך למעשה התברר, לפי החשד, שהכספים שהם העבירו לעורך הדין לא באמת הועברו לאותה חברה לצורך כיסוי החוב, והמשטרה חושדת כי עורך הדין זייף את חתימת עורך הדין על המסמך שמאשר כי החוב לאותה חברה שולם.
מלבד זיוף המסמכים והמרמה כלפי לקוחותיו, ששילמו עבור שירות שכלל לא סופק, חושדת המשטרה כי עורך הדין העביר את הכספים לחשבונו ואז השתמש בהם למטרה אחרת לגמרי - מתן הלוואה בריבית לאנשים אחרים.
במשטרה מסרו, כי "עם התפתחות החקירה, עלה החשד כי עורך הדין גבה כספים ולאחריהם הציג ללקוחותיו מסמך המאשר לכאורה כי הבעיה המשפטית נפתרה אולם כעבור זמן מה התברר כי המסמך, שכלל חתימה של עורך דין אחר, זויף ובעצם הבעיה המשפטית נותרה בעינה. עוד במהלך החקירה, עלה חשד כי עורך הדין השתמש בכסף שהעביר לחשבונו הפרטי, לצורך מתן הלוואות בריבית לאנשים אחרים".
הבוקר החקירה עברה לשלב הגלוי, ובלשי המשטרה עצרו את עורך הדין, שנחקר בשעה זו במשרדי יחידת ההונאה במחוז מרכז, ובמשטרה אומרים כי "בהתאם לממצאי החקירה וצורכיה, תבחן הבאתו בהמשך לדיון בבית המשפט".