סגור

וול סטריט ג'ורנל: "ארה"ב תעביר לישראל משלוח תחמושת שעיכבה"

שני לוחמי מילואים נפצעו קשה בשכונת סברה בעזה; מזכ"ל חיזבאללה נסראללה: "התשנו את ישראל, הצבא הישראלי נאלץ להאריך את גיוס החובה, יש לזה השפעה כלכלית וחברתית על ישראל". חיילת נפצעה קל ממתקפת כטב"מים בגולן. נדב איל חשף ב-ynet: המזכיר הצבאי הקודם של רה"מ אלוף אבי גיל פנה ליועמ"שית: חשש שבמשרד רה"מ נעשו ניסיונות לשנות פרוטוקולים במלחמה


22:50 - וול סטריט ג'ורנל: "ארה"ב תעביר לישראל משלוח תחמושת שעיכבה". ארה"ב תשלח לישראל בקרוב את החימושים הכבדים שנמנעה מלמסור עד כה, עקב החשש שייעשה בהן שימוש בתקיפות בריכוזי אוכלוסייה ברצועת עזה. כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל", שם צוין כי הפצצות צפויות להגיע לישראל בשבועות הקרובים, לפי בכיר בממשל ביידן. עם זאת, בדיווח הודגש כי פצצות כבדות במשקל 2,000 פאונד עדיין מעוכבות ולא יישלחו לישראל. במשלוח שעוכב בחודש מאי עוכבו גם פצצות במשקל 500 פאונד.
21:40 - חיילת נפצעה קל ממתקפת כטב"מים בגולן, לא הופעלה אזעקה. אישה נפצעה באורח קל במתקפת כטב"מים סמוך לצומת בית המכס ברמת הגולן. חדירת הכטב"מים לא הביאה להפעלת אזעקה. (יאיר קראוס)
21:20 - צה"ל תקף בלבנון אתר חיזבאללה שבו זוהו מחבלים. כוח צה"ל מצוות הקרב של חטיבה 228 זיהה מוקדם יותר היום באמצעות רחפן כמה מחבלי חיזבאללה שנכנסו לאתר צבאי של ארגון הטרור במרחב טיר חרפא, וזמן קצר לאחר מכן תקף את המקום. כך נמסר מדובר צה"ל, שהוסיף כי מטוסי קרב תקפו תשתיות צבאיות נוספות של חיזבאללה במרחב א-טייבה שבדרום לבנון. (יואב זיתון)
20:50 - האזעקות בגליל המערבי: רקטה התפוצצה בשטח פתוח באזור שתולה. רקטה ששוגרה מלבנון התפוצצה בשטח פתוח באזור שתולה שבגליל המערבי. כתב הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח כי כמה רקטות, בהן טיל בורקאן, שוגרו לעבר היישוב. (יאיר קראוס, ליאור בן ארי, יואב זיתון)
19:30 - האלוף פנה ליועמ"שית: חשש שבמשרד רה"מ נעשו ניסיונות לשנות פרוטוקולים במלחמה. בצה"ל ובמערכת הביטחון קיים חשש כי נעשו ניסיונות לשנות תמלולים ופרוטוקולים של דיוני קבינט ואף שיחות טלפון של עדכונים ביטחוניים עם מקבלי החלטות ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו. המזכיר הצבאי הקודם של ראש הממשלה, האלוף אבי גיל, פנה לפני כמה חודשים במכתב ליועצת המשפטית לממשלה בנושא. בכירים המעורים בנושא אמרו כי המכתב התקבל אצל היועמ"שית, גלי בהרב-מיארה, ללא העתקים. גורמים במערכת הביטחון טוענים כי מראשית המלחמה איתרו פערים בין חלק מהתמלולים ובין הדיונים והשיחות כפי שהתרחשו בפועל. כעת מתברר שאישים במשרד ראש הממשלה פנו באופן פרטי למזכיר הצבאי לראש הממשלה גיל, והזהירו כי נעשה ניסיון מצד גורמים בלשכת נתניהו במהלך המלחמה לשנות, או כלשונם "להתעסק", עם חלק מהפרוטוקולים או התמלולים בדיעבד לאחר כמה ישיבות. (נדב איל)
7 צפייה בגלריה
היועצת המשפטית לממשלה היועמ"שית גלי בהרב מיארה 5.6.24
היועצת המשפטית לממשלה היועמ"שית גלי בהרב מיארה 5.6.24
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה
(צילום: Gil Cohen-Magen/Pool Photo via AP)
18:25 - מאות מפגינים בדרך בגין בת"א: "שחרור מחבלים - מרחץ דמים". כ-300 בני אדם מפגינים בצומת שאול המלך-מנחם בגין בתל אביב. כמה מהמפגינים הניפו שלטים, בין היתר בגנות שחרור מחבלים ("שחרור מחבלים - מרחץ דמים") וכן בגנות בג"ץ והפרקליטות. (דן רבן)
18:10 - שני לוחמי מילואים נפצעו קשה מפיצוץ מטען בשכונת סברה בעזה. שני לוחמי מילואים מחטיבת אלכסנדרוני (3), נפצעו באורח קשה מפיצוץ מטען בשכונת סברה שבמרכז העיר עזה. מדובר צה"ל נמסר כי השניים פונו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו. (יואב זיתון)
17:40 - אוגדה 98 סיימה את הפשיטה בשג'אעיה, כשש מנהרות הושמדו ועשרות מחבלים נפגעו. אוגדה 98, עם חטיבות 7 והצנחנים, סיימה את הפשיטה בשכונת שג'אעיה שבמזרח העיר עזה, ויצאה ממנה בשעות האחרונות. במהלך פעילותה בשכונה, האוגדה איתרה כשש מנהרות התקרבות לגדר הגבול שהושמדו על ידי הכוחות, וכן פגעה בעשרות מחבלים.
(יואב זיתון)
17:30 - נסראללה טוען: "השגנו את המטרות, ישראל תיאלץ להפסיק את המלחמה". מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה טען בנאום שנשא הערב כי "האויב נמצא בימים הכי קשים מבחינה היסטורית. הצבא הישראלי לא מסוגל להתפנות מהצפון כי הוא חושש מחדירת יחידות של חיזבאללה. ההתשה בעזה ובצפון מביאה למשבר חברתי בישראל, יש צורך ביותר חיילים. הצבא הישראלי נאלץ להאריך את גיוס החובה, יש לזה השפעה כלכלית וחברתית על ישראל. הצבא סובל ממחסור בכוח אדם והם נאלצים לנסות לחייב את החרדים להתגייס. השגנו את המטרות מבחינת התשת ישראל כלכלית, מבחינת כוח אדם ומבחינה חברתית, זה יאלץ אותה להפסיק את המלחמה". (ליאור בן ארי)
7 צפייה בגלריה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נואם ביום השישי האחרון של הרמדאן
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נואם ביום השישי האחרון של הרמדאן
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה
15:42 - צה"ל: תקפנו תשתיות של צבא סוריה שחרגו במרחב החיץ בגבול. צה״ל תקף תשתיות של צבא סוריה שחרגו מהסכם הפרדת הכוחות במרחב רמת הגולן. התשתיות הותקפו באמצעות טנקים וארטילריה. מצה"ל נמסר כי הוא רואה בצבא סוריה אחראי לכל אשר קורה בשטחו ולא יאפשר ניסיונות להפרת הסכם ההפרדה. (יואב זיתון)
15:18 - מטח לגליל העליון: לפחות 30 רקטות מלבנון, חלקן יורטו; אין נפגעים. זמן קצר אחרי שהופעלו אזעקות בשורה של יישובים בצפון, נצפו יירוטים באזור. בעקבות היירוטים פרצו כמה שריפות באזור וכוחות הכיבוי בדרכם למקום. המטח כלל לפחות 30 רקטות ונורה על ידי חיזבאללה מלבנון. לא היו נפגעים. (יאיר קראוס)
14:46 - נתניהו: מחויב לעסקה כל עוד נשמרים הקווים האדומים של ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ד') עם השליח המיוחד של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, ברט מקגורק, בלשכתו בירושלים. בפגישתם דנו השניים בסוגיות אזוריות וראש הממשלה הדגיש את מחויבותו לעסקה כל עוד נשמרים הקווים האדומים של ישראל. בפגישה השתתפו גם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ושגריר ארה"ב בישראל, ג'ק לו.

14:20 - הרמטכ"ל: אין דשדוש, מחפשים הזדמנויות להרוג גם בכירי חמאס. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים אמש הערכת מצב במרכז רצועת עזה ואמר: "אנחנו עושים לחץ צבאי בצורות שונות. המכנה המשותף הוא נחישות, ואנחנו הולכים במשימות האלה גם להשמיד כמה שיותר תשתיות, להרוג כמה שיותר פעילי חמאס, להרוג כמה שיותר מפקדים. בסוף, זה מוריד את היכולות של חמאס, מאפשר לנו להתקדם עם ההישגים, מאפשר לנו לממש משימה מאוד חשובה, לחץ - ואנחנו לא נפסיק גם להשבת החטופים. אין פה לא דשדוש ולא עמידה במקום אתם מביאים הישגים מאוד חשובים כל יום. אנחנו מתכננים קדימה גרף ארוך שהוא מחפש הזדמנויות גם על בכירים, גם על תשתיות וגם על פעילים ואנחנו עושים את זה באמת בכל מיני שיטות". (יואב זיתון)

13:11 - המשלחת הישראלית בדוחא: "המו"מ מורכב, ייקח מספר שבועות". המשלחת הישראלית לשיחות המשא ומתן בראשות ראש המוסד דדי ברנע נחתה היום (רביעי) בקטאר, להמשך השיחות לקידום עסקת חטופים. על הפרק כעת: קיבוע וחיזוק ההסכמות בין הצדדים, שכבר אושרו במסגרת המתווה שהציג נשיא ארה"ב ג'ו ביידן - ואושר גם על ידי מועצת הביטחון של האו"ם. בנוסף, ייעשה ניסיון בשיחות לצמצם את הפערים בנושאים שעדיין במחלוקת בין ישראל לחמאס. לפי גורמים שמעורים בפרטים, "המו"מ יהיה מורכב - וייקח מספר שבועות".
7 צפייה בגלריה
דוד דדי ברנע ראש ה מוסד
דוד דדי ברנע ראש ה מוסד
ראש המוסד המוביל את המשלחת, דדי ברנע
(צילום: יריב כץ)
11:55 - צה"ל קרא לכל תושבי העיר עזה להתפנות דרומה. צה"ל פיזר כרוזים הקוראים לכל תושבי העיר עזה להתפנות דרומה. בכרוזים, שבהם מפורטים האזורים הבטוחים, נכתב: "לכל מי שנמצא בעיר עזה. מעברים בטוחים מאפשרים לכם לעבור במהירות וללא בדיקה מהעיר עזה למקלטים. העיר עזה תהיה אזור לחימה מסוכן". (עינב חלבי)
7 צפייה בגלריה
הרס ב עיר עזה 8.7.24 מלחמת עזה
הרס ב עיר עזה 8.7.24 מלחמת עזה
ההרס בעיר עזה
(צילום: Omar AL-QATTAA / AFP)
11:49 - גלנט חושף: "הרגנו או פצענו 60% ממחבלי חמאס". שר הביטחון יואב גלנט אומר כי "חיסלנו או פצענו 60% ממחבלי החמאס, פירקנו את 24 הגדודים או רובם המכריע, השבנו מחצית מהחטופים ואנחנו נחושים להשיב את השאר". גלנט אמר את הדברים במסגרת דיון בכנסת על מצב המלחמה. לגבי נושא חיבור החשמל לעזה אמר השר: "אפשרנו את חיבור החשמל למתקן ההתפלה בלבד. זיהום מים וכתוצאה מכך הפוטנציאל של התפרצות מחלות יסכן את כוחותינו, את ביצוע המשימות ואת החטופים. מערכת הביטחון נחושה להשיג את מטרות המלחמה ולהשלים אותן. כדי שנוכל לעשות את הדברים האלו מן הראוי שנשמר לעצמנו גם את 'המאפשרים' בשדה הקרב". (שילה פריד)
7 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בחזית
שר הביטחון יואב גלנט בחזית
שר הביטחון יואב גלנט
(צילום: תומר שונם)
11:19 - נועה וניר ברנס, חברי קיבוץ אורטל, הם ההרוגים מפגיעת הטיל ברכבם בגולן. נועה וניר ברנס, בני 46, חברי קיבוץ אורטל, הם ההרוגים אמש (שלישי) מפגיעה ישירה ברכבם. מהקיבוץ נמסר כי הם הגיעו לאורטל בשנת 2012. ניר ניהל את ענף הלול ולפני כן את ענף התיירות ואת התרבות. נועה הייתה מזכירת ענף המטע. לזוג שלושה ילדים, בני 13, 16 ו-18. (יאיר קראוס)
7 צפייה בגלריה
נועה ו ניר ברנס ז"ל
נועה ו ניר ברנס ז"ל
נועה וניר ברנס ז"ל
10:50 - צה"ל פועל באזור טול כרם ורמאללה. כוחות צה"ל פועלים הבוקר במספר אתרים בגזרת פיקוד המרכז, בין היתר בטול כרם וברמאללה. הפעילות מתמקדת באיתור והחרמת חומרים ואמצעים המשמשים את המחבלים להכנת מטענים. משרד הבריאות-רמאללה מסר כי "יש פצוע קשה אחד מירי צה"ל בצוואר ובחזה שהגיע לבית החולים הממשלתי טול-כרם". (אלישע בן קימון)
9:28 - צה"ל: ביממה האחרונה חוסלו עשרות מחבלים בשג'אעיה. דובר צה"ל עדכן כי כוחות אוגדה 98 חיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים בשג'אעיה ברצועת עזה, והשמידו תוואי מנהרות תת-קרקעיות. ברפיח, צוותי הקרב של אוגדה 162 חיסלו ביממה האחרונה כמה מחבלים, איתרו אמצעי לחימה והשמידו תשתיות תת-קרקעיות במרחב. עוד נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו וחיסלו במרכז הרצועה כמה מחבלי חמאס, בהם כאלה שעסקו בתחום המנהור בארגון ובירי נ"ט לעבר כוחות צה"ל. (יואב זיתון)
7:08 - צה"ל: "תקפנו תשתיות של מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה בעומק לבנון". דובר צה"ל אישר כי מטוסי קרב תקפו הלילה בעומק לבנון, ומסר כי "הותקפו שתי תשתיות טרור של מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה במרחבים ג'נתא שבעומק לבנון וברעשית שבדרום לבנון". כמו כן, מטוסי קרב תקפו מחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור במרחב הכפר כילא שבדרום המדינה.


6:52 - רס"ל טל להט, לוחם ביחידת מגלן, נפל בקרב במרכז רצועת עזה. דובר צה"ל התיר לפרסם כי רס"ל טל להט, בן 21 מכפר סבא, לוחם ביחידת מגלן בעוצבת הקומנדו, נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

7 צפייה בגלריה
טל להט לוחם מגלן נפל ברצועת עזה 10.07.2024
טל להט לוחם מגלן נפל ברצועת עזה 10.07.2024
טל להט נפל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

סיכום חדשות הלילה

התרעה על חדירת מחבלים בעלמון שבבנימין. התרעה על חדירת מחבלים הופעלה בהתנחלות עלמון שבאזור בנימין. בהודעת פיקוד העורף נכתב: "היכנסו מיד למרחב מוגן בתוך הבית וסגרו היטב את הדלת. אין לעמוד מול הדלת והחלון, והימנעו מתנועה ומרעש".
דיווח בלבנון על תקיפה נוספת בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפה ישראלית בכפר מרכבא שבדרום המדינה, הממוקם מול מרגליות ומשגב עם.
דיווח בלבנון: פצועים בתקיפת בית בדרום המדינה. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי כמה אזרחים נפצעו בתקיפת צה"ל שכוונה לבית בעיירה ברעשית שבדרום המדינה, ליד בינת ג'ביל. לפי הדיווח, התקיפה התרחשה סביב חצות (ליאור בן ארי)