סגור
בית ב קצרין שנפגע מרקטה של ה חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל 1
בית בקצרין שנפגע מרקטה של חיזבאללה (צילום: אפי שריר)

דיווח שוטף
בכיר מצרי: סינוואר דורש בעסקה התחייבות שלא יחוסל

גלנט: חטיבת רפיח הוכרעה, השמדנו 150 מנהרות בציר פילדלפי; קיבוץ ניר עוז נגד הטקס של רגב: "הופקרנו, לא נהיה ניצבים בטקס פוליטי"; חוסל בלבנון פעיל בכוח קודס של משמרות המהפכה: מטחים כבדים לצפון, חמישה בתים נפגעו ישירות ועלו באש בקצרין, גבר נפצע בינוני

20:55 - בכיר מצרי: סינוואר דורש בעסקה התחייבות שלא יחוסל. בכיר במצרים, ששוחח עם אישים אמריקנים, הדגיש כי אם תהיה עסקה, במקביל להחזרת החטופים, מנהיג חמאס יחיא סינוואר "מדגיש שיש להבטיח את ביטחון חייו ושלומו" - כלומר שישראל תתחייב שלא תחסל אותו בכלל, מרגע העסקה והלאה. סינוואר, הבהיר הגורם המצרי, מעביר מסרים קצרים וברורים, בידיעה שהם יעברו ידיים רבות, פלסטיניות, אמריקניות ומצריות, והוא מעריך שהם יגיעו לידי בכירים בישראל. (סמדר פרי)
9 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר 13.4.22
יחיא סינוואר 13.4.22
סינוואר
(צילום: AP Photo/Adel Hana, File)


17:54 - גלנט: חטיבת רפיח הוכרעה, השמדנו 150 מנהרות בציר פילדלפי. שר הביטחון יואב גלנט נכנס הבוקר לרצועת עזה יחד עם כוחות אוגדה 162 הפועלים במרחב רפיח וציר פילדלפי, שם קיבל סקירה על הפעילות המבצעית שהובילה להכרעת חטיבת רפיח ולהשמדת יותר מ-150 מנהרות במרחב. מלשכתו של גלנט נמסר כי הוא עמד על הצורך לרכז מאמץ בתקופה הקרובה להשלמת מאמצי השמדת כלל המנהרות שאותרו. גלנט אמר בשיחה עם לוחמים בציר פילדלפי: "תראו, אני הגעתי לכאן קודם כל בשביל להביע הערכה גדולה. אוגדה 162 על החטיבות שלה - חטיבת הנחל שאנחנו נמצאים אצלה, 401, 84, יהל"ם, הכוחות המיוחדים, העסק הזה עובד, אנשים נלחמים כמו אריות. חטיבת רפיח הוכרעה על-ידי אוגדה 162.
״הסתכלתי על הסיפור של המנהרות, קודם כל, אנחנו הגענו למצב שהשמדנו 150 מנהרות. מתוך ה-150 שהשמדנו, כ-100 מנהרות הן מנהרות שהן תעלות מכוסות שנחפרו על-ידי כלים הנדסיים מעל השטח, כוסו במטר או בשניים של עפר וגם קל למצוא אותן לאחר מעשה כי יש אותן בתצלומים, וגם קל להשמיד אותן כי אתה מגיע ומשמיד, ויש עוד יתרה קטנה, את היתרה הקטנה הזאת אנחנו נשמיד, אני נתתי פה הנחיה מיידית.
"הדבר הכי חשוב בעיניי בתור תפיסה, זה לזכור מה מטרות המלחמה, לעמוד בכל המטרות של המלחמה – גם לגבי החמאס, גם לגבי החטופים ולהסתכל עכשיו צפונה, אנחנו מבינים למה. זאת הסיטואציה וזה המצב״. (יואב זיתון)
9 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט ברפיח חרבות ברזל 21.8.24
שר הביטחון יואב גלנט ברפיח חרבות ברזל 21.8.24
שר הביטחון יואב גלנט ברפיח
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)


16:08 - ההודעה החריפה של קיבוץ ניר עוז נגד הטקס של רגב: "הופקרנו, לא נהיה ניצבים בטקס פוליטי". קהילת קיבוץ ניר עוז הודיעה על סירובה להשתתף בטקס הממלכתי לציון 7 באוקטובר, בצל הביקורת על הממשלה סביב העסקה לשחרור החטופים. הקיבוץ פרסם הודעה חריפה, שבה נכתב: "בזמן שאנו קוברים את מתינו שנרצחו בשבי החמאס, לא מפתיע שממשלת ישראל והעומד בראשה שנמנעו עד היום מביקור בניר עוז, הקיבוץ שהופקר כליל, לא הציעו לחברי ותושבי הקיבוץ להשתתף בטקס. הרי אין זה מסתדר שתפאורת ההצגה תהווה תזכורת למחדל הגדול ביותר שאי-פעם אירע במדינת ישראל. הרינו להבהיר שגם וככל שנוזמן, נסרב לשתף פעולה עם טקס פוליטי שינוהל על ידי הממשלה".
"מי שהוביל לשבר מוחלט באמון, לא יוכל לטשטש אותו באמצעות טקסים ולהשתמש בנו כניצבים. אנו מציעים לממשלת ישראל להעביר את התקציבים לגוף אזרחי, שיכלול נציגים מכל קשת החברה הישראלית ויהיה אחראי באופן מלא על ניהול אירועי היום, ללא פוליטיקאים. במקום לתכנן טקסים, תוכל הממשלה לבקר לראשונה במקום בו רבע מהאוכלוסייה נרצחה או נחטפה. לקדם עסקת חטופים. להסתכל בעיניים לקהילה שרק אתמול התבשרה שוב כמה גדול מחיר ההפקרה שאיתו היא מתמודדת כבר מעל עשרה חודשים.
"אנו קוברים היום אנשים שנחטפו בחיים, ונרצחו בשבי. אנשים שהממשלה יכלה להציל - ושוב כשלה. לקהילת ניר עוז יש עדיין 29 חטופים בשבי. 109 חטופים בסך הכל. הזמן לא משחק לטובתם. תתעסקו בעיקר ובמה שעוד אפשר וחייב לתקן". (אילנה קוריאל)

9 צפייה בגלריה
הרס בקיבוץ ניר עוז עוטף עזה מלחמה בעזה חרבות ברזל
הרס בקיבוץ ניר עוז עוטף עזה מלחמה בעזה חרבות ברזל
בית הרוס בניר עוז אחרי 7 באוקטובר. 29 מתושבי הקיבוץ עדיין חטופים
(צילום: שי סלינס)
15:45 - צה"ל על השמועות בעניין חטופים: "הן אינן נכונות - הישמעו לגורמים רשמיים בלבד". דובר צה"ל הכחיש את השמועות בעניין החטופים, וביקש להבהיר: "בשעות האחרונות מועברות שמועות על אודות חטופים שאינן נכונות. הישמעו להודעות הגורמים הרשמיים בלבד, והימנעו מהפצת שמועות כוזבות אשר פוגעות במשפחות ובציבור". (יואב זיתון)
15:34 - דיווח: עלה ל-30 מניין הפצועים בתקיפת צה"ל בעומק לבנון מהלילה. הערוץ הקטארי "אל-ערבי" דיווח מפי משרד הבריאות הלבנוני כי מספר הפצועים בתקיפה הלילית בבקאע שבעומק לבנון הגיע ל-30, בנוסף להרוג שעליו דווח מוקדם יותר.(ליאור בן ארי)
15:18 - הירי לקריית שמונה: כ-10 שיגורים התפוצצו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. כ-10 רקטות חצו מלבנון לשטח ישראל בירי האחרון לאזור קריית שמונה - והתפוצצו בשטחים פתוחים. לא ידוע על נפגעים. (יאיר קראוס)
15:02 - דיווחים: ירי ארטילרי לדרום רצועת עזה, תקיפה ישראלית בדרום לבנון. הפלסטינים דיווחו על ירי ארטילרי לעבר העיירה עבסאן שנמצאת מזרחית לעיר חאן יונס, בדרום רצועת עזה. כמו כן, דווח על תקיפה אווירית בשכונת זייתון שבדרום העיר עזה. במקביל, בלבנון דיווחו על תקיפה ישראלית בעיירה עיתרון שבדרום המדינה. (עינב חלבי, ליאור בן ארי)
14:56 - הספינה שהותקפה בים האדום נפגעה מטיל נוסף, שריפה פרצה על הסיפון. סוכנות פעולות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) דיווחה כי הספינה "סוניון", שנושאת את דגל יוון ועשתה את דרכה לאילת, הותקפה שוב על-ידי טיל ממקור לא-ידוע, כ-142 קילומטרים מערבית לעיר הנמל אל-חודיידה שבתימן. זאת בהמשך לדיווחים קודמים על ספינה שהותקפה על-ידי שלושה טילים, לצד חילופי אש שנרשמו בין כוחות האבטחה שלה לבין חמושים שהתקרבו אליה עם סירות קטנות. בתוך כך, שריפה פרצה בספינה וגרמה לה לאבד שליטה ולסטות ממסלולה. עוד דווח כי סירה "חשודה" מתקרבת ל"סוניון". (ליאור בן ארי)
14:23 - צה"ל: הפעיל ממשמרות המהפכה שחוסל בצידון היה מעורב בהכוונת טרור ליו"ש. דובר צה"ל אישר את חיסול המחבל חליל אל-מקדח בצידון שבדרום לבנון, ומסר כי צה"ל ושב"כ ממשיכים בסדרת חיסולים של מחבלים המכווינים פיגועים ביהודה ושומרון - בשירות משמרות המהפכה של איראן. בהודעה שמסר אישר דובר צה"ל כי התקיפה בוצעה באמצעות כלי טיס, וכי המחוסל הוא אחיו של מוניר אל-מקדח, תושב לבנון שפועל עבור חיזבאללה ומשמרות המהפכה. השניים פעלו במשותף והיו ומעורבים גם בהעברת כספים ואמל"ח לתשתיות טרור ביהודה ושומרון. (יואב זיתון)


12:49 - חיזבאללה קיבל אחריות על "שיגור כטב"מי תקיפה לעמיעד בתגובה לתקיפות בבקעא". חיזבאללה קיבל אחריות על תקיפה של "בסיס בעמיעד באמצעות נחיל כטב"מי תקיפה, בתגובה לתקיפות הישראליות באזור אל-בקאע". זו קבלת האחריות החמישית של הארגון מהבוקר. (ליאור בן ארי)
12:39 - צה"ל קרא לתושבי דרום דיר אל-בלח להתפנות לאזור ההומינטרי: "לכו מערבה". צה"ל הטיל כרוזים הקוראים לתושבים בדרום העיר דיר אל-בלח, שנמצאת במרכז רצועת עזה, להתפנות לאזור ההומינטרי. " לכל התושבים והעקורים הממוקמים בבלוקים 129 ו-130 בשכונת אל-מוחתה ודרום העיר, מרחוב סלאח א-דין ועד לרחוב המסומן במפה - צה"ל יפעל בכוח נגד ארגוני הטרור באזור זה. למען ביטחונכם, אנו קוראים לכם להתפנות מיד מערבה. האזור שבו אתם נמצאים נחשב לאזור לחימה מסוכן", נכתב בכרוזים. (עינב חלבי)
12:29 - צה"ל על האזעקות בצפון הכינרת: יורטו כמה מטרות שחצו מלבנון, אין נפגעים. דובר צה"ל מסר בהמשך להתרעות שהופעלו מפני חשש לחדירת כלי טיס עוין לעמק החולה ולצפון הכינרת כי, זוהו כמה מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה חלק מהמטרות, וחלקן התפוצצו בשטחים פתוחים. עוד נמסר כי ההתרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו מחשש לנפילת שברי יירוט. (יואב זייתון)
12:24 - דיווח בלבנון: שלושה הרוגים בתקיפת הרכב בצידון. סוכנות הידיעות הלבנונית "יוניוז" דיווחה כי שלושה בני אדם נהרגו בתקיפת הרכב בצידון שבדרום לבנון.
12:15 - הפעיל שחוסל בתקיפת הרכב בצידון - שייך ל"כוח קודס" של משמרות המהפכה. הפלסטיני חליל אל-מקדח שחוסל בתקיפת הרכב בעיר צידון שבדרום לבנון הוא פעיל ששייך לכוח קודס של משמרות המהפכה של איראן. (יואב זיתון, ליאור בן ארי)
12:08 - דיווח בלבנון: תקיפת רכב נוספת בצידון. סוכנות הידיעות הלבנונית "יוניוז" דיווחה על תקיפה נוספת של רכב בעיר צידון שבדרום לבנון. זאת ברקע הדיווחים במדינה כי הפלסטיני חליל-אל מקדח מהזרוע הצבאית של פת"ח נהרג בתקיפת רכב בעיר. (ליאור בן ארי)
11:48 - דובר צה"ל מגיב למטח מלבנון: "חיזבאללה ירה לעבר אזרחים, נפעל בהתאם". דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס למטח ששוגר הבוקר לגולן, ושיגר איום ללבנון. "חיזבאללה שיגר הבוקר כ-50 רקטות למרכז העיר קצרין. פעם נוספת, חיזבאללה מבצע ירי חסר אבחנה לעבר אזרחים ישראלים. כמו כל מדינה שמגנה על האזרחים שלה - אנחנו נפעל בהתאם", כתב בחשבונו ברשת X.

9 צפייה בגלריה
בית ב קצרין שנפגע מרקטה של ה חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל 1
בית ב קצרין שנפגע מרקטה של ה חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל 1
בית שנפגע בקצרין
(צילום: אפי שריר)

11:39 - דיווחים: אחיו של בכיר פת"ח בלבנון נהרג בתקיפה בצידון. בלבנון דיווחו על הרוג בתקיפת הרכב בעיר בצידון שבדרום לבנון. בנוסף, מקורות מסרו לערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" כי ההרוג הוא פלסטיני בשם חליל אל-מקדח, אחיו של בכיר פת"ח בלבנון מוניר אל-מקדח. ישראל האשימה בעבר את מוניר בהברחת נשק ליהודה ושומרון. (ליאור בן ארי)
11:26 - דיווח בלבנון: כטב"ם תקף רכב בצידון. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על כטב"ם שתקף רכב בעיר צידון שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
11:15 - צה"ל: עשרות מחבלים חוסלו ברצועת עזה ביממה האחרונה, תשתיות טרור הושמדו. אוגדה 162 ממשיכה לפעול באזור רפיח שבדרום רצועת עזה, וחיסלה ביממה האחרונה עשרות מחבלים, לצד השמדה של תשתיות טרור ואיתור אמל"ח רב במרחב. כך מסר מדובר צה"ל, שהוסיף כי חיל האוויר תקף כ-30 מטרות טרור ברצועה, בהן מבנים צבאיים, מחבלים חמושים, עמדות שיגור, פירים מבצעיים ועמדת תצפית. עוד נמסר כי אוגדה 98 חיסלה עשרות מחבלים ופשטה על יעדי טרור ברצועה. כמו כן, אוגדה 252 תקפה מבנים צבאיים ששימשו את חמאס. (יואב זיתון)

10:23 - המטח לקצרין: זוהו 5 פגיעות ישירות, 5 בני אדם לקו בחרדה. המועצה המקומית קצרין עדכנה את תושביה כי זוהו חמש פגיעות ישירות ביישוב בעקבות המטח האחרון מלבנון. לפי ההודעה, חמישה בני אדם לקו בחרדה. מוקדם יותר מד"א עדכן כי גבר כבן 30 נפצע באורח בינוני מפגיעת רסיסי רקטה.
09:50 - צה"ל הטיל כרוזי פינוי צפונית לחאן יונס: "אזור לחימה מסוכן". צה"ל הטיל כרוזים הקוראים לתושבים באזור העיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה להתפנות לאזור ההומניטרי ברצועה. הכרוזים הוטלו בסביבת העיירה אל-קרארה, שנמצאת צפונית לחאן יונס. "לכל התושבים והעקורים שעדיין נמצאים בעיירה - הצבא ממשיך לפעול בכוח במקום כנגד ארגוני הטרור. עליכם להתפנות לאזור ההומניטרי. המקום נחשב לאזור לחימה מסוכן", נכתב בכרוזים. (עינב חלבי)

9 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל ב חאן יונס 18.8.24 מלחמת עזה
תקיפות צה"ל ב חאן יונס 18.8.24 מלחמת עזה
תקיפה של צה"ל בחאן יונס
(צילום: Bashar TALEB / AFP)
09:36 - המועצה האזורית גולן לתושבי קצרין: "האירוע הסתיים, הוסרו ההגבלות". מחלקת הביטחון של המועצה האזורית גולן עדכנה את תושבי קצרין כי הוסרו הנחיות פיקוד העורף שניתנו קודם לכן, שלפיהן עליהם להישאר סמוך למרחבים מוגנים. לדברי מחלקת הביטחון, "האירוע באזור קדמת צבי וקצרין הסתיים". כמו כן, ממכבי האש נמסר כי שבעה צוותי כיבוי פועלים לכיבוי שריפות שפרצו בקצרין בעקבות מטח הרקטות מלבנון. (יאיר קראוס)
09:30 - מד"א: מצבו של הפצוע שנפגע מרסיסי רקטה בקצרין - בינוני. ממד"א נמסר כי מצבו של הגבר כבן ה-30 שנפצע מפגיעת רסיסי רקטה במטח מלבנון הוא בינוני, וכי הוא פונה לבית החולים זיו בצפת. כמו כן, במד"א עדכנו כי שני בני אדם לקו בחרדה, וכי הם מטופלים על-ידי צוותי רפואה במקום. (יאיר קראוס)
09:10 - צה"ל: כ-5 בתים נפגעו ישירות בקצרין, מחבל חוסל בדרום לבנון. דובר צה"ל התייחס למטח לעבר הגולן, אישר שזוהו כ-50 רקטות שחצו מלבנון. רובן יורטו על ידי כיפת ברזל, ולפי ההערכות 5-3 רקטות פגעו ישירות בבתים ביישובים. עוד נמסר כי במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מחבל חיזבאללה באזור בית ליף שבדרום לבנון.
בקצרין, תיעדו תושבים את האש המשתוללת ואת גגות הבתים הבוערים קורסים. אורי קלנר, ראש המועצה האזורית גולן, הגיע לקצרין: "זאת המציאות שלנו כאן בקצרין, פשוט לא מקובלת עלינו הסיטואציה הזאת. ממשלת ישראל חייבת לעצור את הדבר הזה".(יואב זיתון)
9 צפייה בגלריה
שריפה ב בית ב קצרין עקב פגיעת רקטה 21.8.24
שריפה ב בית ב קצרין עקב פגיעת רקטה 21.8.24
בית שנשרף בקצרין
(צילום מסך)
09:00 - כ-50 רקטות נורו לגולן, לפחות 4 פגיעות בקצרין. כ-50 רקטות שוגרו מלבנון במטח לעבר קצרין, חלקן יורטו. ההתרעות על חדירת כטב"ם שהופעלו במקביל היו בעקבות זיהוי שווא. מנכ"ל מד"א אלי בין עדכן כי אירעו ארבע פגיעות בעיר. אדם אחד נפגע חרדה, אחד קל. צוותי מד"א ממשיכים לסרוק את היישוב שבמרכז הגולן. לדברי גורמי ביטחון, בניגוד לעבר המטח לא כוון לבסיסים צבאיים הסמוכים לקצרין - אלא ישירות ליישוב. (יאיר קראוס, אדיר ינקו)
08:43 - פצוע קל מהמטח לגולן. שריפות פרצו בקצרין, סריקות אחר נפגעים אחרים. גבר כבן 30 נפצע קל בירי לעבר קצרין. צוות מד"א מעניק לו טיפול במקום, כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעות מרסיסים. צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן פועלים במספר זירות של פגיעות ישירות במבנים ביישוב שבמרכז הגולן. הצוותים פועלים לכיבוי השריפות שפרצו וסורקים אחר נפגעים.תושבי קצרין הונחו לא להסתובב ברחובות ולהישאר במרחבים מוגנים עד להודעה חדשה. (יאיר קראוס)
9 צפייה בגלריה
נפילת רקטה ב קצרין 21.8.24
נפילת רקטה ב קצרין 21.8.24
נפילה בקצרין
(צילום מסך)
08:40 - נפילות בקצרין. במד"א עדכנו כי אחרי האזעקות בקצרין שבמרכז הגולן, התקבלו דיווחים על כמה פגיעות ישירות במטח הרקטות מלבנון. המשטרה עדכנה כי היא מטפלת במספר זירות "נפילה של פריטי אמל"ח" באזור קצרין שבמרכז הגולן. לפי המשטרה, בשלב זה לא התקבלו דיווחים על נפגעים, ונזק נגרם לרכוש. בית אחד ספג פגיעה ישירה, ללא לכודים. צוותי כבאות והצלה סורקים בתים שבהן פרצו שריפות ויש חשש ללכודים. (יאיר קראוס)
08:27 - תושבים ביישובים לא-מפונים בגולן ובעמק החולה הונחו לשהות ליד ממ"דים. תושבי ביישובים לא-מפונים רבים בגולן ובעמק החולה הונחו "לצמצם תנועות בשטחי היישובים, להימנע מהתקהלויות ולשהות סמוך למרחבים מוגנים - עד להודעה חדשה". היישובים שהונחו לפעול כך הם יסוד המעלה, חולתה, איילת השחר, משמר הירדן, גדות וכפר הנשיא שבגליל העליון, וכן קצרין, קדמת צבי, אורטל, שעל, קלע אלון ורמת טראמפ שבגולן. (יאיר קראוס)
07:58 - בכירים אמריקנים: "העסקה על סף קריסה". העסקה לשחרור חטופים והפסקת אש נמצאת על סף קריסה - ואין מתווה חלופי מיידי ברור שניתן להעלות במקומה. כך דווח ב"פוליטיקו" מפי שני בכירים אמריקנים ושני ישראלים.
לדברי הגורמים, ההצעה הנוכחית, שגובשה על ידי ארה"ב, ישראל, מצרים וקטאר במשך מספר שבועות ביולי - היא ה"צורה החזקה ביותר" של הסכם אפשרי שגובש עד כה, מכיוון שהיא כוללת תנאים המותאמים לדרישות של חמאס וישראל כאחד. ישראל חתמה על העסקה, אבל חמאס, בהצהרותיו הפומביות, אמר שלא יקבל את העסקה. גורמים רשמיים בארה"ב מודאגים שההצעה הזו תלך ותדשדש, כפי שקרה קודם לכן, והם לא רואים דרך ברורה לסיום המלחמה או החזרת החטופים.
מדובר בהערכה חמורה הרבה יותר ממה שגורמים רשמיים בארה"ב מציגים בפומבי, כך דווח. בזמן שדחקו בחמאס להסכים להצעה הנוכחית, הם אמרו שוב ושוב בימים האחרונים שהם קרובים מתמיד לגרום לשני הצדדים לחתום.
לדברי אחד הגורמים, רק לפני כמה שבועות שררה אופטימיות בקרב ממשל ביידן, כשחמאס אותת באופן פרטי שהוא מסכים להצעה שעל השולחן. כעת, בבית הלבן מתוסכלים מהרטוריקה הפומבית של ארגון הטרור, ואינם בטוחים אם מדובר בטקטיקת משא ומתן, או שחמאס מתנגד בכל תוקף להסכם.
"אנחנו לא יודעים אם סינוואר רוצה את העסקה הזו", אמר אחד הגורמים הבקיאים בעמדה של ישראל במשא ומתן המתמשך. "אבל אם לא נקבל את העסקה יש סיכוי שאיראן תתקוף וזה יסלים לעימות מלא".
9 צפייה בגלריה
מחאה הפגנה למען ה חטופים בתל אביב 15.8 מלחמה בעזה
מחאה הפגנה למען ה חטופים בתל אביב 15.8 מלחמה בעזה
הפגנה למען החטופים (ארכיון)
(צילום: טל שחר)
07:22 - שב"כ והמשטרה: סיכלנו פיגוע השלכת בקבוקי תבערה בכביש 85, ליד כרמיאל. המשטרה ושב"כ עצרו שני קטינים, תושבי הצפון, שתכננו להשליך בקבוקי תבערה לעבר רכבים חולפים בכביש 85 בצפון הארץ, ליד כרמיאל. המעצר בוצע אחרי שהשוטרים הבחינו בהם מתכוננים לביצוע הפעולה סמוך לצומת גילון. מחקירת הקטינים עלה כי הם תכננו להשליך את הבקבוקים לעבר רכבים "יהודים" שחולפים בכביש, וכן התברר כי הם הצטיידו גם במדליק פחמים שבאמצעותו תכננו להצית את היער הסמוך - על רקע לאומני. כתב אישום הוגש נגד השניים.
06:39 - צה"ל: תקפנו מחסני אמל"ח של חיזבאללה בעומק לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מחסני לחימה של חיזבאללה במהלך הלילה באזור אל-בקאע שבעומק לבנון. כך אישר דובר צה"ל, אחרי הדיווחים בלבנון על הרוג ויותר מ-10 פצועים בתקיפות הישראליות באזור.
בצה"ל הוסיפו כי לאחר התקיפות זוהו כמה פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמצעי הלחימה במחסנים שהותקפו. בנוסף, לפי הצבא, הותקף מתחם ששימש את מערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור באזור אל-בקאע, והיווה איום על כלי טיס של חיל האוויר.
לפי צה"ל, "חיזבאללה מציב את נכסיו בלב אוכלוסיות אזרחיות תוך ניצול ציני של אזרחי לבנון. צה"ל ימשיך לפעול כנגד ארגוני הטרור וימנע הפעלת מתווי טרור כנגד מדינת ישראל וכוחות צה"ל". בצבא הוסיפו כי בוצעו אמש כמה תקיפות נוספות בדרום לבנון באזור אבו שש, שממנו זוהו שיגורים לעבר אזור יערה אתמול. כמו כן, כלי טיס חיסל פעיל של חיזבאללה באזור ואדי חמול שבדרום לבנון והשמיד מבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור באזורים עייתא א-שעב, רמיה ותלוסה שבדרום לבנון.
מוקדם יותר דווח ברשת NBN הלבנונית, שציטטה את משרד הבריאות במדינה, על הרוג אחד ו-16 פצועים בתקיפה שמיוחסת לישראל באל-בקאע שבמזרח לבנון. במקביל, חיזבאללה הכריז באופן רשמי על מותם שלושה פעילים נוספים משורותיו - ראאד עלי חטאב, זיאד מוחמד קשמר ועלי אחמד דקמאק. בארגון הטרור לא ציינו היכן מתו השלושה, ומתי. (יואב זיתון, ליאור בן ארי)
04:49 - בלינקן וראש ממשלת קטאר: "אסור לערער את המאמץ להגיע להסכם". מחלקת המדינה האמריקנית התייחסה לשיחה שנערכה בין מזכיר המדינה אנתוני בלינקן לראש ממשלת קטאר ושר החוץ של המדינה מוחמד א-תאני. לפי מחלקת המדינה, השניים דנו במאמצים המתמשכים למשא ומתן על הפסקת אש ברצועת עזה, שתקל על סבלם של הפלסטינים ותבטיח את שחרור החטופים. עוד הדגישו בלינקן וא-תאני כי ההצעה שהוצגה על ידי המתווכות עוסקת בפערים שנותרו, באופן שיאפשר יישום מהיר של העסקה, ושוחחו על המשך עבודה משותפת כדי לשדר שאף צד לא צריך לערער את המאמץ להגיע להסכם.
9 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן 6.8.24
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן 6.8.24
בלינקן
(צילום: Drew ANGERER / AFP)