סגור
השכרת רכב יורופקאר באדג'ט שלמה סיקסט
ההתקשרות תוארך. דלפקים של חברות השכרת רכב יורופקאר, באדג'ט ושלמה סיקסט (צילום: תומר הדר)

בשל מיעוט התיירים - רשות שדות התעופה תאריך ללא מכרז את ההתקשרות עם חברות השכרת הרכב

רשות שדות התעופה הודיעה לחברות ההשכרה הזכייניות אלבר, אלדן, באדג'ט, אוויס, הרץ ושלמה SIXT כי ההתקשרות עימן תוארך עד ינואר 2026 "בנסיבות מיוחדות, מטעם חיסכון ויעילות"

רשות שדות התעופה תאריך את ההתקשרות עם חברות ההשכרה הפועלות בשטחה למשך שנה שלמה ללא מכרז, כך עולה ממסמכים שהופצו בקרב חברות השכרת הרכב. עד לפני כשנה וחצי, מכרז פעילות ההשכרה בנתב"ג נחשב לאחד המכרזים הנחשקים בקרב חברות ההשכרה בישראל. אך בעקבות מלחמת חרבות ברזל, והפגיעה בתיירות היקף הפעילות של חברות ההשכרה הפועלות בנתב"ג נחתך בחדות.
בעבר, גרם המכרז לא פעם למריבות בין חברות ההשכרה השונות שנלחמו על האפשרות לקבל זיכיון להקמת דוכן בשטח השדה ולהחזיק צי מכוניות בחניוני שדה התעופה, מה שיביא בהכרח ליותר חוזי השכרה. אולם, מאז פרוץ המלחמה חלה ירידה בהיקף התיירות הנכנסת והיקף פעילות חברות ההשכרה בנתב"ג נפגע.
במקור היה אמור מכרז דוכני השכרת הרכב של נתב"ג להתפרסם ב-2024, אבל באפריל האחרון הודיעה רשות שדות התעופה לחברות ההשכרה כי היא בחרה לממש אופציה שהיתה בחוזה שלהן, במסגרתה תקופת ההתקשרות בן הצדדים תוארך בעשרה חודשים. ואולם, תקופה זו קרובה לסיום ושובם של התיירים אינו נראה באופק.
בהודעה שהוציאה רשות שדות התעופה לחברות ההשכרה הזכייניות (אלבר, אלדן, באדג'ט, אוויס, הרץ ושלמה SIXT) הודיעה הרשות כי ההתקשרות תוארך עד ינואר 2026 "בנסיבות מיוחדות, מטעם חיסכון ויעילות".
מרשות שדות התעופה נמסר: "פעילות חברות ההשכרה בנתב"ג מבוססת על תנועת התיירים הנכנסת לישראל. לאור המצב המיוחד בעורף, כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל, לא שבה תנועת התיירים לסדרה, ובמצב דברים זה, נכון להאריך את ההרשאות הקיימות ולדחות את פרסום המכרז, בציפייה להתאוששות ענף התעופה וגידול בתיירות הנכנסת".