סגור
פגיעה ישירה של חיזבאללה במטולה
פגיעה ישירה של חיזבאללה בבית במטולה (ארכיון) (צילום: אפי שריר)

"סימן שאלה בנוגע ליכולת הממשלה לממש את התוכנית לשיקום הצפון"

בדיקת "המרכז להעצמת האזרח" העלתה כי ההחלטה שהתקבלה לפני שלושה חודשים, על הקצאה של כמיליארד שקל לקידום תוכניות לפיתוח והישום יישובים בצפון - נשארה על הנייר בלבד. משרד ראש הממשלה: "התקציבים שיועדו לחיזוק הרשויות מועברים באופן שוטף, על פי אפשרות הניצול"

בעוד שחזבאללה ממשיך לתקוף מדי יום את הגליל וכ-61 אלף תושבי הייישובים הסמוכים לגדר מפונים מבתיהם כבר יותר מ-10 חודשים, הממשלה ממשיכה להפקיר את הצפון ולא מממשת את ההחלטות שקיבלה למען חיזוקו.
בדיקת "המרכז להעצמת האזרח" במסגרת פרויקט "מוניטור" שעוקב אחר יישום החלטות ממשלה, העלתה כי עד כה, ההחלטה שהתקבלה לפני שלושה חודשים, על הקצאה של כמיליארד שקל לקידום תוכניות לפיתוח והישום יישובים בצפון - נשארה על הנייר בלבד. ועדת שרים שהיתה אמורה להתכנס בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו לא התכנסה וכך גם ועדת מנכ"לים של משרדי הממשלה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי.
"לצערי, העובדה שוועדת השרים בראשותך וצוות המנכ"לים שהקימה הממשלה לא התכנסו מאז קבלת החלטת הממשלה לפני שלושה חודשים בדיוק, מעלה סימן שאלה גדול בנוגע ליכולת הממשלה להוציא לפועל את התוכנית שעליה היא החליטה, באופן מסודר ויעיל", כתב היום מנכ"ל המרכז עידו פיק לראש הממשלה.
1 צפייה בגלריה
עידו פיק מנכ"ל המרכז להעצמת האזרח
עידו פיק מנכ"ל המרכז להעצמת האזרח
עידו פיק מנכ"ל "המרכז להעצמת האזרח"
(צילום: רן יחזקאל)
הוא אף ציין שהפרויקטור לצפון אליעזר (צ'ייני) מרום, שמינויו אושר רק לפני כחודש, היה אמור להציג לוועדת השרים את סטטוס קיום יישום החלטת הממשלה וזאת מדי שלושה חודשים, הדבר טרם נעשה ובאופן שמעלה חשש לחסם משמעותי ביישום החלטת הממשלה.
בתחילת השבוע הממשלה הסיטה מאות מיליוני שקלים מהתקציב שיועד לשורה של מיזמים לשיקום הצפון, בהם הקמת אוניברסיטה בקריית שמונה, כדי לממן את המשך פינויים של התושבים מהיישובים החשופים לאש חיזבאללה. זאת, כשברקע יו"ר פורום יישובי קו העימות בצפון וראש מועצת מטה אשר משה דוידוביץ הזהיר כי לא יאפשר את פתיחת שנת הלימודים בבתי ספר שבהם אין מיגון הולם לתלמידים וזאת נוכח המשך האש מכיוון לבנון והתרחבותה גם לעבר יישובים שלא פונו בתחילת המלחמה.
ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "התקציבים שיועדו לחיזוק הרשויות בהחלטה הקשורה לצפון מועברים באופן שוטף, על פי אפשרות הניצול. בהתחשב בכך שהמלחמה עוד נמשכת, לא ניתן להשקיע כספים לשיקום ארוך טווח כמו בבינוי ובחקלאות. ככל שיתבהר מצב המלחמה בצפון, ניתן יהיה לנצל את הכספים המיועדים".