סגור
אוטובוס של חברת מטרופולין
אוטובוס של מטרופולין (צילום: נמרוד גליקמן)

משרד התחבורה נגד מטרופולין: "רמת השירות נמוכה מאוד"

עידן מועלם, מנהל הרשות לתחבורה ציבורית, טען במכתב ששלח לחברה כי "רמת השירות הקלוקלת של החברה" באה לידי ביטוי בחריגות רבות מלוחות הזמנים וביטול נסיעות. הרשות דורשת מהחברה להעביר תוך 14 יום "תוכנית מפורטת להעלאת איכות ורמת השירות"

עידן מועלם, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, שלח היום (ג') מכתב לחברת התחבורה הציבורית מטרופולין, בו כתב כי רמת השירות המוענקת על ידי החברה נמוכה מאוד ביחס לממוצע הארצי וכי מדובר בתופעה שנמשכת כבר זמן רב.
לפי מועלם, בשתי מחציות הבקרה האחרונות דורגה החברה במקום האחרון מבחינת ציוני הבקרה. לדבריו, "רמת השירות הקלוקלת של החברה" באה לידי ביטוי גם בשיעור הניכר של חריגות מלוחות הזמנים ו"אי-ביצוע" (נסיעות שלא מתקיימות או איחורים חריגים). עוד כתב כי "פועל יוצא של רמת השירות הנמוכה המסופקת ע"י החברה הוא תלונות ציבור רבות שהתקבלו ברשות ביחס לאיכות השירות של החברה, לרבות פניות בנושא מראשי רשויות. יודגש כי התלונות הן ביחס לכל אשכולות החברה".
לפי מועלם, "הרשות רואה בחומרה את הפגיעה המתמשכת ברמת השירות, אין בכוונתה לעבור על כך לסדר היום והיא תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה, כדי להעניק שירות ראוי והולם לציבור, הן לפי דין והן בהתאם להוראות ההליכים התחרותיים והסכמי ההפעלה".
ברשות הארצית לתחבורה ציבורית דורשים כעת מהחברה להעביר תוך 14 יום "תוכנית מפורטת להעלאת איכות ורמת השירות, לכל הפחות לזו המתחייבת מההליכים התחרותיים והסכמי ההפעלה, בכל האשכולות הפועלים על ידי החברה. התוכנית תגובש לכל אשכול בנפרד, כך שלכל המאוחר תוך 6 חודשים תשתפר משמעותית רמת השירות".
מטרופולין מפעילה את אשכולות התחבורה הציבורית של בקעת אונו-אלעד, הנגב, השרון והשרון-חולון מרחבי. לפי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רמת השירות במטרופולין עומדת על ציון של 60-55 בשנה האחרונה, וזאת לעומת ממוצע ארצי של 75-70. מדוח שפרסמה הרשות ב-2022 עולה כי קווי התחבורה הציבורית שמוגדרים כגרועים ביותר בישראל מופעלים על ידי שתי חברות בלבד – קווים ומטרופולין.
רשות התחבורה הציבורית היא האגף במשרד התחבורה העוסק בתחומי האסדרה, הבקרה, התכנון והתפעול של מערך התחבורה הציבורית בישראל. מדובר באחד משני הגופים המרכזיים במשרד התחבורה לצד מינהל התשתיות.
בשבוע שעבר אישר פרופ' דניאל הרשקוביץ, נציב שירות המדינה,להעניק לרשות מעמד של יחידת סמך. יחידת סמך היא ישות משפטית אוטונומית למחצה הפועלת במסגרתו של משרד ממשלתי. במכתבו לשרה הוא מציין שההחלטה התקבלה, בין היתר, לאור הצורך בהתאמת המבנה הארגוני לאתגרים ההולכים וגוברים של התחבורה הציבורית, הצורך בגמישות ניהולית, ובהתחשב בהיקף התקציב המשמעותי שגדל ועומד על כ-17 מיליארד שקל לשנת 2024.
ממטרופולין נמסר: "החברה קיבלה את פניית הרשות ותפעל בהתאם. מטרופולין פועלת בחודשים האחרונים על מנת לשפר את רמת השירות לציבור הנוסעים, ותוצאות המאמצים הללו כבר ניכרים במדידות שבוצעו על ידי הגורמים הרלוונטיים".