סגור
זירת האירוע חשד ל פיגוע ליד גלילות 27.10.24
זירת האירוע (צילום: דוברות מד"א)

פיגוע דריסה בגלילות: כ-40 נפגעו ממשאית, חלק מהם עדיין לכודים

אירוע רב-נפגעים ליד גלילות: משאית דרסה עשרות בני אדם שעמדו ליד תחנת אוטובוס. 24 מהם כבר פונו לבתי חולים, בהם שישה שמצבם קשה. לפחות אישה אחת עדיין לכודה מתחת למשאית. הנהג הדורס נוטרל, במשטרה אמרו כי ההערכה היא שזהו פיגוע על רקע לאומני

משאית פגעה הבוקר (ראשון) בעשרות בני אדם שעמדו ליד תחנת אוטובוס באזור גלילות, סמוך לסינמה סיטי. במשטרה אמרו כי כוחות גדולים בדרכם למקום והוכרז אירוע רב-נפגעים. דובר המשטרה אריה דורון אמר כי במשטרה מתייחסים לאירוע כפיגוע לאומני ועדכן כי הנהג הדורס נוטרל.
מנכ"ל מד"א אלי בין עדכן כי באירוע נפגעו כ-40 בני אדם, חלקם עדיין לכודים מתחת למשאית. צוותי הארגון פינו לבתי החולים בילינסון בפתח תקווה ואיכילוב בתל אביב 24 מהפצועים, בהם שישה במצב קשה, שבעה במצב בינוני ו-11 במצב קל. הצוותים מטפלים במקום בעוד מספר פצועים.
חובש בכיר במד"א אליאור יוסף סיפר: "הגענו למקום וראינו זירה שבה משאית התנגשה באנשים בתחנת אוטובוס. מספר אנשים שכבו מתחת למשאית ומספר אנשים נוספים נפצעו והיו לצידה. התחלנו להעניק להם באופן מיידי טיפול רפואי ופינינו אותם לבתי החולים. מדובר באירוע קשה מאוד, אבל פעלנו במהירות על מנת להעניק לפצועים טיפול רפואי מיטבי".
עדת ראייה שהייתה במקום בעת הפגיעה, אמרה: "איזה מזל שירדנו מהדלת הראשונה. ירדנו מהאוטובוס, כשמשאית באה בכל הכוח ונכנסה בנו, הצלחנו לברוח. יש אנשים לכודים מתחת למשאית, אתם לא מבינים מה הולך פה".
הדיווח התקבל בשעה 10:08 במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על משאית שפגעה בתחנת אוטובוס בשדרות אהרון יריב ברמת השרון. "על פי דיווח ראשוני, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לעשרות נפגעים", נמסר.