פרסום ראשוןסכסוך עבודה הוכרז בנמל אשדוד, 800 עובדים צפויים לשבות
פרסום ראשון
סכסוך עבודה הוכרז בנמל אשדוד, 800 עובדים צפויים לשבות
ההסתדרות הודיעה להנהלת הנמל כי היא פותחת בסכסוך עבודה בסקטור בתי המלאכה, התפעול והציוד המכני. הסיבה: "מבוי סתום במשא ומתן להסכם קיבוצי שנובע מחוסר תום לב של המעסיק"
ההסתדרות הודיעה היום להנהלת נמל אשדוד כי היא פותחת בסכסוך עבודה בסקטור בתי המלאכה, התפעול והציוד המכני. לפי ההודעה, כ-800 מתוך כ-1,400 עובדי הנמל צפויים לשבות. השביתה צפויה להתחיל בעוד כשבועיים, ב-26.1.
בהודעה נכתב כי העניינים שבסכסוך הם דרישה להסדרת השלכות מדיניות התחזוקה של הנהלת החברה על הכנסת העובדים. כמו כן הסכסוך נובע גם מ"מבוי סתום במשא ומתן על הסכם קיבוצי בסקטור בתי מלאכה, תפעול וציוד מכני שנובע מחוסר תום לב של המעסיק".
בשבוע שעבר פורסם ב"כלכליסט" כי נמל אשדוד וההסתדרות חתמו על הסכם שמאריך בחצי שנה נוספת את העסקתם של 30 עובדים זמניים שגויסו כדי לפתור את הפקק בנמלים. העובדים הועסקו על פי הסכם שנחתם בחודש יוני האחרון וכלל העסקה של 50 עובדים זמניים לתקופה של חצי שנה.
נכון להיום, 50 אוניות מחכות בפקק מחוץ לכלל נמלי ישראל, ומתוכן 16 מחכות מחוץ לנמל אשדוד. נמל אשדוד נמצא באחת התקופות המאתגרות בתולדותיו. בהנהלת הנמל חסרים מינויים קבועים של סמנכ"ל כספים, יועץ משפטי וסמנכ"ל תפעול, וגם סמנכ"ל המשאבים יסיים את תפקידו בקרוב. לכך יש להוסיף שהנמל נכשל בהחתמת עובדיו הוותיקים על פרישה מרצון, וזאת למרות חבילות פרישה נדיבות שעמדו על סכום ממוצע של כ־3 מיליון שקל לעובד. מתוך 184 עובדי נמל שיכלו לפרוש רק 84 חתמו בסופו של דבר על הסכם הפרישה מרצון. לכל הצרות הללו יש להוסיף את פתיחת התחרות הצפויה מכיוונו של נמל הדרום הסמוך, שאמור להתחיל לפעול באופן מסחרי ברבעון הנוכחי.
מנמל אשדוד נמסר: "ההכרזה על סכסוך העבודה בנמל אשדוד על ידי ההסתדרות, בתקופה בה מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של גל קורונה קשה עם מספר חסר תקדים של מאומתים ובנוסף לכך שני נמלים פרטיים חדשים נפתחים וכאשר השרשרת הלוגיסטית העולמית נמצאת במשבר עמוק - גובלת באטימות ובחוסר אחריות. הנמלים החדשים שהחלו לפעול מהווים תחרות משמעותית לנמל אשדוד. אתגר זה מצריך שיתוף פעולה ואחדות מטרה בהתמודדות המורכבת, ולא עיצומים והשבתת העבודה.
"הנהלת נמל אשדוד תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי למנוע פגיעה בעורק הראשי של המשק הישראלי, ותפעל בכל דרך כדי להמשיך את הרציפות התפקודית של הנמל לטובת כלכלת ישראל".
אבי אדרי, יו"ר איגוד תחבורה בהסתדרות: "הגענו להסכמות מלאות עם הנהלת הנמל בכל הקשור לאופן תחזוקת הציוד בנמל. באופן חריג ביותר דירקטוריון הנמל מסרב לאשר את ההסכם, ובכך מייצר בעיות תפעוליות הפוגעות בשירות ללקוחות".