סגור
ההר השחור שיאיר את ישראל בחירום: "אגרנו מיליון טון פחם"
(צילום: ירון שרון, אלי דסה)

שבור בשעת חירום
ההר השחור שיאיר את ישראל בחירום: "אגרנו מיליון טון פחם"

בחברת החשמל מתכוננים לגרוע ביותר עם תרגילים להקמת יחידות עוקפות במקרה של פגיעה במתקני ייצור, אגירת טונות פחם שיספיקו לצרכי המשק לחודשים במידה וגז יפסיק לזרום לתחנות הכוח והקמת גנרטורים בישובי קו העימות שנכנסים לפעולה כשהחשמל מהרשת מפסיק לזרום 

מאז שהחלה המלחמה, אחד החששות המרכזיים בציבור הישראלי הוא "תרחיש העלטה" שבו במשך ימים ואולי שבועות לא יהיה חשמל, ההכרחי כל כך בחיינו המודרניים, לאחר פגיעה במתקני תשתית קריטיים. אחד הגופים המרכזיים במשק הישראל שאמור לתת מענה לאספקת החשמל היא חברת החשמל.
מאז שפרצה המלחמה עובדי השטח של החברה הפרושים בכל הארץ מבצעים פעולות לתיקון תשתיות שנפגעו וחלקם אף נפגעו במשימות אלו. כמו כן, בחברה רוכשים ציוד התמגנות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים למתקנים הקריטיים, ואוגרים מאות אלפי טונות של פחם כדלק לייצור חשמל למקרה שבו האסדות בים יפסיקו להזרים גז לתחנות הכח הגזיות, ובתחנות הפחם, רוטנברג באשקלון אורות רבין בחדרה, יאלצו להגביר את התפוקה ולהמשיך להזרים חשמל למשק.
בסדרת הכתבות "שבור בשעת חירום - כך נערכים במתקנים האסטרטגיים למלחמה כוללת" יוצא כלכליסט לבחון כיצד החברות הגדולות נערכות לקראת תרחישי האימה במטרה לספק לציבור הישראלי את הצרכים הבסיסיים ביותר בעת חירום.