דעהדיגיטלי, מרוכז ופרסונלי: עולם חיפוש הרכב משתנה
דעה
דיגיטלי, מרוכז ופרסונלי: עולם חיפוש הרכב משתנה
כיום 90% מהמסע לחיפוש הרכב מתבצע אונליין, אך רוב הלקוחות עדיין מעדיפים לבצע את הרכישה הסופית בסוכנות. המרקטפלייס שתשיק מימון ישיר ב-2024, יתאים אישית את החיפוש אונליין וישנה את את חוקי המשחק
תהליך רכישת רכב הינו, במקרים רבים, חוויה מתישה ולעיתים אף מתסכלת. לפי מחקרים, צרכנים משקיעים 16 שעות בממוצע בחיפוש מידע רלוונטי באתרי אינטרנט ומשקיעים בין חודש לחודשיים בתהליך החיפוש. במהלך תקופה זו, עליהם לעבור בין אתרים רבים ושונים בכדי להבין את התמונה הגדולה, למצוא את הרכב שהם מחפשים ולגבש החלטה.
לרוב, הם מתחילים את המסע בחיפוש אתרי תוכן בהם יוכלו למצוא מידע אודות הרכב: נתונים טכניים, השוואת ביצועים, המלצות מומחים וכו', משם, הם עוברים לבחינת מחיר הרכב באתרי מחירון ומשם הם גולשים אל הלוחות למכירת רכבים. אם הם מצאו רכב שעשוי לעניין אותם, הם יחפשו פרטים על הרכב הספציפי, כמו דו"ח היסטוריה, לעיתים יחפשו אפשרויות רכישת מכוניות במכרז וכמובן יבררו לגבי תנאי מימון. בכל אחד מהאתרים הללו הם ימצאו תהליך גנרי שאינו מותאם אישית לצרכיהם. 90% מהמסע לחיפוש המידע ולקבלת ההחלטות מתבצע אונליין, אך רוב הלקוחות עדיין מעדיפים לבצע את הרכישה הסופית בסוכנות הרכב.
המרקטפלייס שאותו מקימה מימון ישיר צפוי לשנות את את חוקי המשחק. הוא מציע פלטפורמה ייחודית מבוססת דאטה ו-AI ויוצר אקוסיסטם המחבר בין הלקוחות לסוכנויות הרכב ומציע ערך לשני הצדדים. בלחיצת כפתור, הלקוחות יכולים לקבל מידע מותאם אישית לכל מה שמעניין אותם בתחום הרכב: תוכן מקצועי מאתר אוטו, חיפוש ומציאת רכב, ההיסטוריה של הרכב, מחיר הרכב , המלצות לגבי רכב שיתאים לצרכיהם ואפילו הצעה להלוואה מבית מימון ישיר. כל המסע כולו, תחת קורת גג אחת כאשר המידע מנותח בזמן אמת והתהליך הינו מהיר, יעיל ולא פחות חשוב: פרסונלי.
המרקטפלייס מאפשר למימון ישיר לפגוש את הלקוחות כבר בתחילת המסע לרכישת רכב. בשונה מהמצב היום, בו המפגש עם הלקוח מתבצע בסוף התהליך כאשר הוא מחפש דרכים למימון הרכב הנבחר על ידו. טכנולוגית ה- AI והפרסונליזציה מפשטות ומקצרות את התהליך ומאפשרות למימון ישיר להעניק ערך רב ללקוחותיה ולהנגיש להם מידע רלוונטי מותאם אישית לאורך כל התהליך.
ניקח לדוגמא לקוח המחפש במרקטפלייס מכונית סופר מיני כמו מזדה 2. הפלטפורמה הפרסונלית "FOR YOU" תנגיש לו באופן אוטומטי מידע הרלוונטי להעדפותיו ולא תחשוף אותו לתוכן שאינו מתאים להעדפותיו, כמו רכבי 7 מושבים או רכבי יוקרה. בדומה לפלטפורמות כמו Booking ו-amazon המוכרות לנו מעולם ה- E commerce, גם המרקטפלייס של מימון ישיר מפגיש בין הקונה לבין המוכר במקום אחד. סוכנויות הרכב נהנות גם הן מהטכנולוגיה שעוזרת להן להיחשף ללקוחות רבים ומציעה להם פלטפורמות העצמה דיגיטליות כמו CarLand לניהול העסק ו- CarStock, מערך סיטונאי דיגיטלי לאספקת רכבים.
במסגרת בניית המרקטפלייס רכשה מימון ישיר את אתר התוכן המוביל בישראל "אוטו", שבו גולשים כבר כיום 500 אלף מחפשי רכב בחודש, את אתר carwiz שמספק אלגוריתם חכם המקשר בין לקוחות להיצע מכוניות רחב וממליץ ללקוח לגבי מכוניות שעשויות להתאים לו (ואף קובע לו פגישה בסוכנות רלוונטית הקרובה למקום מגוריו). מימון ישיר אף רכשה את אתר המכרזים (carbid) והקימה אתר לבדיקת היסטוריית רכב (car history).
הקמת המרקטפלייס, שהשקתו צפויה להיות במהלך 2024, הוא מהלך אסטרטגי שנותן מענה לצורך ממשי ומייצר אקוסיסטם אשר צפוי לאפשר למימון ישיר להיפתח לנתח שוק גדול וחדש לחלוטין בענף הלוואות הרכב.
אנו מאמינים שמימוש האסטרטגיה יוביל את מימון ישיר לפגוש רבים מבין מחפשי הרכב בישראל, והמשמעות הינה שינוי כללי המשחק בעולם רכישת הרכב תוך הצבתה של מימון ישיר כגורם מוביל בתהליך החיפוש כמו גם חיזוק מובילותה של מימון ישיר בשוק הלוואות הרכב.
ערן וולף הוא מנכ"ל מימון ישיר