סגור

דעה
ככה מפעל הפיס מתחפש למועדון צרכנות

בפרסומת החדשה של מפעל הפיס מופיעה הדמות השמחה של שולי, שזוכה בהטבות שמגדילות את כושר הקנייה של משק הבית. אך צריך לקרוא לילד בשמו - מדובר במניפולציה חמורה שמעודדת התמכרות להימורים

ערן זרחוביץ' הוא ללא ספק אחד השחקנים המוכשרים והמצחיקים בישראל. אי אפשר להישאר אדיש לדמויות שהוא מגלם, גם לא לדמותו של שולי - המככבת על מסך הטלוויזיה כמעט בכל הפסקת פרסומת.


שולי הג'ינג'י עם תלתלי הכבש, הוא אולי האיש בעל המזל הטוב בעולם - בכל פרסומת אנחנו רואים אותו זוכה בפרס שווה אחר – פעם במיליון שקל, פעם אחרת בכרטיס להופעה שווה בהנחה ופעם נוספת בארוחת בוקר מפנקת.

2 צפייה בגלריה
צילום מסך  זרחוביץ פרסומת
צילום מסך  זרחוביץ פרסומת
ערן זרחוביץ' בפרסומת למנוי פיס. משתלם פעמיים - האמנם?
(צילום מסך)
כל הטוב הזה מגיע לשולי רק משום שהוא חבר במועדון יוקרתי – מועדון מנוי פיס. איך מצטרפים? משלמים בכל חודש 60 שקל, וכך גם משתתפים בהגרלות הפיס וגם זוכים להנחות בבית הקפה הקרוב לביתך. משתלם פעמיים - האמנם?

המלכודת של מנוי הפיס

מפעל הפיס מעודד צריכת הימורים באמצעות התחפשות ל"מועדון צרכנות", המעניק הטבות ומגדיל את כושר הקנייה של משק הבית. האבסורד: הימורים זו אחת הרעות החולות החמורות ביותר, שפוגעת בהכנסת משקי הבית בישראל, לרוב ממעמד סוציואקונומי נמוך.
מפעל ההימורים מעודד רכישת מנוי פיס ומעמעם את אורות האזהרה בכך שהוא מציע בתמורה "הטבות והנחות שמימושן יכול לכסות במהרה את עלות המנוי החודשי ואף יותר מכך", כך לפי פרסומי מפעל הפיס. מפעל ההימורים מגדיל לעשות בכך שהוא מעודד רכישה של יותר ממנוי אחד, שכן היקף ההטבות גדל ככל שרוכשים יותר מנויים.

2 צפייה בגלריה
דוכן של מפעל הפיס
דוכן של מפעל הפיס
דוכן של מפעל הפיס. עוולה צרכנית שעוברת מתחת לאף של כולנו
(צילום: עמית שאבי)
בואו נקרא לילד בשמו - מנוי פיס הוא מניפולציה חמורה, עוולה צרכנית שמעודדת התמכרות להימורים.
מנוי פיס הוא לא מועדון צרכנות, אלא מועדון הימורים. בעוד שפונקציית המטרה של מועדון צרכנות היא למקסם את הערך עבור העמיתים של המועדון, כאן פונקצית המטרה אחרת לחלוטין. אפשר ללמוד זאת מהפרסומים האחרונים על שחיקה גבוהה באטרקטיביות ובזמינות של המבצעים שהוצעו למנויים. ככה זה - כשנלכדתם ברשת והתמכרתם אפשר להשקיע בכם פחות.
ההצדקה היחידה לקיומו של מפעל הפיס הוא תפקידו ככלי לגיוס צדקה ומשאבים לטובת הקהילה. פרסומות המדגישות את התועלת הצרכנית של ההימור מהוות, לכל הפחות, טעם לפגם ויש לאוסרן.
הימורים זו אחת הרעות החולות החמורות ביותר, שפוגעת בהכנסת משקי הבית בישראל, לרוב ממעמד סוציואקונומי נמוך. להציג את המפעל ככזה שחוסך למשק הבית - זה פשוט מעוות לגמרי.
צביקה וילנאי הוא מנכ"ל מועדון הצרכנות הוט
לכתבה זו פורסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של כלכליסט לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.